Fråga: Var har du förbeställt?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Kingcool, 11 sept 2013.

  1. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Själv har jag beställt både från Inet och ifrån Clove. Clove mycket pga att man får en Smartwatch2 och annat på köpet OCH att dom har nästa vecka som beräknat att få in lager!
    Finns det någon svensk återförsäljare med samma deal?
     
  2. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Bokat via Katshing, bra pris och har funkat smidigt förut. Plus att när det blir problem är det skönt att ha köpt den i sverige.

    Har inte sett nån svensk återförsäljare som bundlat godsaker ännu. CDON gjorde det till xperia z och hittade in till det här forumet för att berätta det men den här gången gör de tydligen inte det enligt deras kundtjänst.

    EDIT:
    Nu såg jag att CDON också erbjuder telefonen med förlängning av abonnemang. Det ser dock ut som att de ligger snäppet över i pris jämfört med Katshing hur man än vrider och vänder på det och de ska visst inte bundla något speciellt med telefonen så det får nog bli Katshing trots allt.
     
    Last edited: 11 sept 2013
  3. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag gissar på att jag kommer köpa den från CDON, brukar bli dyrare köp därifrån. Dock om det finns några andra hemsidor där det finns mer tillbehör till mobilen så kanske det blir ett köp därifrån istället. Dock om jag köper något så dyrt som en mobil så blir det på en hemsida jag redan handlat på.

    När det kommer till skal/skärmskydd så kan jag köpa det från mindre kända sidor. Men vi får se hur det blir om jag köper både mobil och skal från samma hemsida eller två olika hemsidor.
     
  4. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Om du är orolig för att Katshing skulle vara opålitliga kan du vara lugn. Vi köpte båda våra Samsung Galaxy S2 därifrån jag och min fru och har alltid fått bra hjälp och snabba återkopplingar. Dessutom vinner de tidningen Mobils pris "Bästa webbutik" varje år sedan 6 år tillbaka.
    CDON är jäkligt stabila också men den här gången vann Katshing på priset.
     
  5. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  6. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  7. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Cyberphoto is the shit, man brukar få lite godis med på köpet ;)
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    låter som ett dyrt och lyxigt gåvopaket :D
     
  9. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
  10. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om du efter att ha följt länken klickar på rutan med ett "+" på (står någonting om expressleverans) så kommer det upp instruktioner om hur man gör för att få lurarna (DR-BTN200M) med på köpet. Jag kopierar-klistrar:

    "Förbeställ Xperia™ Z1 - få ett trådlöst headset DR-BTN200M för 1 kr
    Missa inte vårt förbeställningserbjudande på Xperia™ Z1! Du får ett trådlöst headset DR-BTN200M för 1 kr - samt expressleverans UTAN KOSTNAD. Lägg båda produkterna i kundvagnen, välj expressleverans och rabatten dras av automatiskt i kassan. Xperia™ Z1 levereras i slutet av september. Erbjudandet gäller till den 19 september under förutsättning att produkterna finns kvar i lager. "
     
    Dadde gillar detta.
  11. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  12. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Det är helt otroligt vad handlingsförlamade Sonymobile.se och deras support är!

    Jag beställde denna telefon onsdag den 11/9 från deras websida för att det ingick ett par hörlurar (för 1 kr) för dom som förbeställd.
    Ivrig som jag var trodde jag från deras websida att när jag gjort min val så ingick hörlurarna, men jag slarvläste...det stod faktiskt att man skulle lägga ned hörlurarna också i "kundvagnen" så räknades priset om när man checkar ut...helt mitt fel och jag får stå mitt kast.

    Jag ringer på en gång upp deras support och ber så snällt jag kan om hjälp, kan ni möjligen lägga till dessa lurar utan att jag behöver avbryta min order (redan betald med kort) killen jag pratar med låter enormt osäker på allt jag fråga men lovar att han skall kontrollera och återkomma.
    Två dagar senare på Fredag ringer jag igen för att höra hur det går, vet ej om det är samma osäkra kille? men han låter som om det var första dagen på jobbet och på allt jag frågar så svara han "jag vet inte"....men ser i loggen att dom redan i onsdags mailat frågan men ej fått svar, han ber mig vänta lite till.

    I detta bör tilläggas att jag funderade på att helt enkelt avboka ordern och lägga en ny även om det tar 3-5 bankdagar för pengarna att komma tillbaka och jag tillfälligt får ligga ute med 12000kr men det känns så fjärran att inte ett stort företag som Sony är vana att hantera klantskallar som mig så jag väntar på en bra lösning.

    Idag torsdag ringer jag igen, och tror du inte en till supportsnubbe som antingen är piskad av sina chefer eller verkligen så osäker/rädd som han låter, inget "Men oj då vad klantig du är men detta fixar jag på momangen" eller för den delen NEJ det går inte.
    Supporten berättar också att erbjudandet på deras hemsida ej längre gäller....

    Är detta hela världen? näe inte alls, ett par lurar värda drygt 600kr, men retsamt och Sony's support har fått sig en knäck hos mig.
     
  13. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Ja det är lite sorgligt faktiskt, håller med om att de är smått nyvakna varje gång man kontaktar dem.

    Jag inbillar mig att rekryteringen gick till såhär:
    *ring ring*
    - Hallå?
    - Hej Apan Apansson, jag ser här att du är arbetslös, kom till oss på Sony om en kvart.
    - Eh... ok

    *en kvart senare*

    - Här är din stol. Här är din telefon. Svara när det ringer.
    - Men men, vad ska jag säga då?
    - "Välkommen till Sony support" kan du börja med, sen får du improvisera men lova inget för sjutton gubbar! Vi ses kanske!
     
  14. Tennisberg

    Tennisberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det stämmer väl inte? Erbjudandet står fortfarande på deras hemsida och jag hade för mig att det var giltligt till och med den 19? Kan ha varit den 17 men tror det var 19. Och så länge det står på deras hemsida så ska det väl vara lugnt? Så länge de har lurarna i lager såklart...

    http://shop.sonymobile.com/se/campaign/xperiaz1/
     
  15. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Ja där ser man, det säger väl ännu mer om kvaliten på deras support...
     
  16. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Lite lustigt att det gick att beställa från länken ovan idag den 20.e, skulle själv beställa innan den 19 men då funkade inte erbjudandet.
     
  17. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Katshing har skjutit fram sin leveranstid till den 1/10 nu, men samtidigt erbjuder de ett Bluetooth headset på köpet. Ett SBH20, det är skitbra!
     
  18. Tennisberg

    Tennisberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER