var in på reparation, nu funkar inte skärmvändning?

Diskussion i 'Magic' startad av mr_c, 12 jan 2011.

  1. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    hade min brickade magic inne på service, o de bytte moderkort i den och den funkar fint o så.

    Men däremot så funkar inte funktionen med att den vänder displayen om man vrider telefonen? Har aktiverat de i inställningar men blir ingen skillnad alls.

    Vad kan då ha hänt? Har dom missat nå? :(
     
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Har du provat att systemåterställa (factory reset/factory settings) sedan du fick tillbaks den?
     
  3. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nej inte provat?

    Försvinner ALLT då? Nått man bör göra innan man gör en återställning?

    Är min far som har den telefonen nu så...
     
  4. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Har du SMS och annat på telefonen bör du ta backup på dina grejer. Kontakter, mail och kalenderposter backas upp av Google _om_ man knutit sitt google-konto till telefonen. SMS backas däremot inte upp av Google. Sen kan spel nollställas och säkert andra program som inte automatiskt backs upp på nätet.
    Det finns flertalet backup-program på market, gör en liten snabb sökning där och ta den som du tycker passar.

    I övrigt kommer SD-kortet att förbli orört (så länge du inte använder funktionen att formatera minneskortet, men det har inget med systemåterställning att göra). Systemåterställningen kommer att nollställa Android och det som sparats i telefondelen till så som det såg ut när den såldes. Man får alltså börja om med att välja språk, koppla upp sitt google-konto, ladda hem program, etc.