Var kan jag köpa en G1?

Diskussion i 'Allmänt' startad av foobar17, 12 jun 2009.

1. foobar17

foobar17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag är nyfiken på en Android telefon, dock ej Magic eftersom den saknar tangentbord. Så vitt jag förstår är det bara Dream/G1 som finns lanserad just nu. Rätta mig om jag missat något.

Problemet är dock att hitta en att fabriksny enhet att köpa. eBay känns inte riktigt rätt för min del. När jag kollat runt på lite olika mobils-säljar-platser, så visar det sig att ingen i Sverige kan leverera en G1. Någon av dem svarade ganska ospecifikt vid direkt fråga om leveranstid.

Så, har någon några tips?

Jag tror fler skulle vara intresserade av uppdaterad länk-sida med info om vilka i Sverige som saluför Dream och/eller Magic. Samt tips på tillförlitliga leverantörer utanför Sverige.

2. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om du vill ha en g1 och ej köpa från ebay så går det att få tag på en android developer phone 1. Det är en G1 som är olåst och rootad från start och är väll gjord för utveckling men funkar likadant som en vanlig G1(du slipper fixa root). Det man behöver göra är att signa upp som developer på www.android.com. Det kostar $25, därefter kostar själva telefonen $399 och sen får man betala frakt. Frakten kan man inte se fören man har blivit medlem och betalat $25 men jag har för mig att den inte är så jättestor. Hör med några andra här om vad frakten går på innan du bestämmer dig.

3. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Frakt och andra avgifter landar på 164,68 dollar till Sverige.

4. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kollade lite i en annan tråd

Förut var frakten dyrare men dom har nu sänkt den?
    Om det stämmer så går den på 3599kr(om alla priser är likadana som när Mannyb köpte sin)

Köpte min på blocket i originalskick med skyddsplasten på men förut så kostade frakten nästan som mobilen. Får hoppas att det är sänkt.

Last edited: 12 jun 2009
  5. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt Brightstar, som sköter försäljningen, kostar "1 phone shipping" $ 47.61 och "1 phone import fees" (dvs moms o dyl) $ 117.07. Verifierat på deras hemsida alldeles nyss. Det stämmer också bra med min faktura när jag beställde för ett par månader sedan.

Last edited: 12 jun 2009
  6. deadline

deadline Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har en ADP1 och den funkar mkt bra. Dubelkolla hur det blir med importkostnaderna.
    Jag blev debiterad både Brightstar's import fee och svensk moms av UPS. Inget man kunde dividera om när budkillen stod vid dörren. Kanske går att få rättelse i efterhand men troligen inte utan en hel del arbete kan jag tro.

Annars finns det ju mkt G1 på tyska Ebay för den som inte nödvändigtvis insisterar på en ADP1.
    Ebay är ingen större fara om man köper från säljare med bra feedback. Jag har Ebay-feedback på över 200 som köpare och har aldrig blivit lurad.

Last edited: 22 jun 2009