Var kan man få tag på reservdelar till Defy?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Klirre, 14 maj 2011.

  1. Klirre

    Klirre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har nyligen fått hem min Defy från Anovo, där den åkte in på högtalarbyte. Jag fick även en uppdatering till android 2.2, allt verkade vara frid och fröjd och jag var jätteglad...
    Tills jag upptäckte att Anovo verkar ha tyckt att jag inte behövde ha tillbaka alla skruvarna som sitter utsidan.... o_O
    Så nu skulle jag gärna vilja veta var jag kan få tag på EN sån skruv, det känns som att den är viktig för telefonens vatten"tålighet"

    Hoppas nån här vet, Google har bara skickat mig till hongkongföretag som säljer allt, men inte skruvarna....

    //klirre
     
  2. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Kontakta Anovo kanske???
     
  3. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Jag hade knappast räknat med att telefonen fortfarande skulle vara vattentät efter en reparation hos Anovo! Har haft telefoner inlämnade där förut och aldrig fått tillbaka dom hela. Googla lite om företaget så kommer du själv se.

    Därför fick jag min Defy utbytt 2ggr istället pga av att jag helt enkelt vägra gå med på att telefon skulle skickas dit för lagning.
     
  4. Klirre

    Klirre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag vet, men hur ska jag göra? Får hoppas att jag får tag på en skruv, annars begär jag ny telefon...
    Jag har aldrig trott att jag kan dränka den, men eftersom jag är rädd om den tänkte jag att den skulle tåla regn osv. i alla fall...
     
  5. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Fick en ny kamera efter de reparerat min sony så den var värre än innan den reparerades... Satt inte ihop ens, milimeterstora glipor i skalet.
     
  6. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Jag köpte min på NetonNet och där skriver dom klart och tydligt att den klarar en halvtimme under vatten ned till 1 meters djup. När det står det så förväntar jag mig att den håller för det. Skulle den inte göra det så får dom laga den eller ge mig en ny så länge jag har garanti!

    Förvisso har man väl fortfarande kvar garantin när den har varit på lagning men när det gäller Anonvo så är det dömt att misslyckas. Jag hade liksom aldrig tagit förgivet att den är ihop satt korrekt och hade jag doppat den i vatten efteråt skulle jag veta att den går sönder direkt.

    Kräv stället på en ny telefon! Vägrar dom skicka in den igen och nästa gång du får tillbaka den så lämna in den ännu en gång på dom andra felen som kommer med. Då borde dom kunna ge dig en ny.

    Vill du bara ha tag i en skruv så kan du åka till en hobbyaffär som säljer lite med seriösare radiostyrda bilar m.m dom har sortiment på flesta skruvar i den storleken.
     
  7. ankaon

    ankaon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft en Samsung xcover 271 (IP 67) som har haft problem med mikrofonen och den har varit till Anovo för reparation och dom har INTE lagat den utan bytt ut den mot en ny eftersom dom inte får öppna telefonen. Om dom gör det så sabbar dom IP 67 "klassningen" på telefonen, verkar ju underligt att dom kan öppna DEFY utan att sabba IP 67 klassningen.
     
  8. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Samsung och Motorola är två olika företag, precis som att dom är olika företag finns det säkert olika sätt att bygga ihop en telefon för att få den IP67 klassad. Samsung kanske tyckte att det var billigare och enklare att köra med stängd lösning medan Motorola valde att göra ett skal som tål vatten och stötar men går att öppna.

    Jag har fått min högtalare på telefon reparerad utav Anovo. Det finns inga som helst tecken på att dom ens petat på telefon (förutom att högtalaren nu fungerar) det syns inte ens några skrapmärken på skruvarna.
     
  9. Klirre

    Klirre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tvivlar inte på dig, för min är precis som när jag skickade inte den förutom att skruvj*veln saknas :(
    Och att glömma en synlig skruv är rätt svårt, det syns ju att man glömt, så frågan är vad de glömt montera tillbaka inuti?
    Jag vågar i alla fall inte dränka min telefon längre, skulle du våga?;)
     
  10. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Med tanke på hur fort allt ska göras idag så är det nog lätt att missa en liten skruv. Allt eftersom man struntar i att vara noga med efterkontrollen då det tar tid.

    Jag vågade inte dränka min telefon i vatten före heller. Om jag minns sätt så följer det med ett litet papper där det står att vattenskadad telefon ej går på garantin.
     
  11. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    En ganska komisk, men ändå dryg grej, är att min Defy som jag fick tillbaka från Anovo (med 2.2.2) saknar också en skruv! :(
     
  12. Klirre

    Klirre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan glädja dig med att du måste skicka tillbaka den, då cdon påstår att man måste "dra skruven med exakt moment, vilket kunden inte själv kan"...
    Jag jobbar på det;), tänker inte bli idiotförklarad, jag tycker att momentdragning knappast är nödvändigt på en sån skruv... Hade det varit topplocksbultar på en motor hade jag förstått att det spelar stor roll, men så som Anovo beter sig tror jag knappast de kan momentdra bättre än jag:D
     
  13. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Vafan! Ska jag behöva lida för att nån är dum nog att missa en skruv!! :mad: Det står på kvittot man får att de har beställt 7 skruvar, men i verkligheten så har de ju bara satt i 6 av dem! Åh! Löjligt!

    Det är inte dig jag är sur på ;)

    Det borde gå att prata med konsumentrådgivningen eller vad det nu heter. :P Jag tror inte de accepterar att jag som konsument ska behöva vänta 3-4 veckor (som Anovo säger att det tar) att skruva i en skruv som de har missat. Det är många stora butikskedjor som använder sig av Anovo, och då tycker jag att de ska visa lite mer kvalité i sina reparationer!
     
    Last edited: 17 maj 2011
  14. Klirre

    Klirre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Cdon var till och med så snälla att jag fick 50:- rabattkod som "plåster på såren", men jag tänker inte köpa mer ifrån dem, de får stå sitt kast i val av reparatör...
    Ditt inlägg påminner om min reaktion från cdons svar, de idiotförklarar en totalt, som att man inte förstår att man inte ska ta till med skruvdragaren och dra i en fem meter för lång skruv...
    Jag kan ge mig fan på att ifall jag skickar in telefonen igen har det kommit in lite lite fukt pga. skruven inte sitter där, och Anovo yrkar på fuktskador så jag får betala för att få tillbaka min defy :(