Var/när köpa

Diskussion i 'Desire Z' startad av Näslund, 20 sept 2010.

1. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

hoppas inte tele2 strular till något, jag vet att på x10 så får ju alla som har telenor sin uppdatering efter alla andra..

2. Snurpan79

Snurpan79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Nej, det har de inte men de brandar ju andra lurar. Tänkte mer påvisa att det endast är via de operatörerna man kan behöva kolla om de tänker branda eller inte då de andra inte gör det.

3. Snurpan79

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Tele2 brandar inte sina lurar så du behöver inte oroa dig.

4. DanielT

DanielT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur ser det ut, ni som har kontakt med distributören 2020 m fl?

5. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Får rätta mig själv lite där, långtryck funkade inte eftersom jag hade inställt SwiftKey som input method. Om jag ändrar till Android eller Swype så fungerar det med långtryck på det fysiska tangentbordet för att få valen med olika tecken på tex A-tangenten....

6. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag är i shock... jag hade fått paket så jag gick till konsum för att hämta ut den och i konsum stod 2 killar från tele2... jag har nu beställt htc desire z via dem och den kommer om 2-3 veckor

saken är den att såna försäljare hatar mig, jag brukar lyssna på vad de kan erbjuda mig, så de tror att jag är ett säkert kort, sen när de är klara så säger jag alltid "tack men nej tack" och går iväg... men de här killarna gav ett jävligt bra erbjudande kan jag säga :)

7. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vill du dela med dig om hur bra?

8. Dreamtears

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    visst, sen kan jag säga att jag var nära att gå en gång så då blev det bättre... bindningstid 24 mån, under den tiden betalar jag 149kr för abb (tele2 kompis, ringer för detta och har fri sms/mms/ring inom tele2) + 29 kr för surf bas + 200 kr för mobilen = 378 kr plus startavgift 279 kr tror jag att det var, kommer att frysa abb när jag får mobilen i 6 mån och sedan köpa ut telefonen

200kr*24 mån blir 4 800 kr och då får jag 2 års garanti hos phonehouse, går mobilen sönder så ringer jag dem bara så skickar de en reservmobil och så lägger jag min mobil i paketet och skickar till närmaste phonehouse, vilket är ca 1 timmes bil härifrån

och när jag var nära att gå så lade de till ett bluetoothheadset värt 1 000 kr gratis... rätt så bra deal för en mobil jag ändå hade tänkt att köpa (enligt killen så får jag nordisk och de danska knapparna ska enligt honom funka som genvägsknappar, som på den internationella, sa att jag håller honom för detta :P) och jag ska ändå stanna hos tele2 då alla i min omgivning har tele2, med den skillnaden att jag har 149 kr i ringpott, vilket gör att jag kan kasta mitt kontantkort med halebop :D

edit: har idag tele2 kompis för 49 kr i mån plus surf bas för 29 kr, så jag betalar 78 kr plus det jag har spenderat genom att ringa och skicka sms till folk som inte har tele2 samt öppningsavgiften när jag har ringt till folk som har tele2, så ca 100 kr i mån och då har jag snålat... nu är det slutsnålat

Last edited: 9 nov 2010
  9. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

låter som du har liknande mig fast jag förlängde mitt tele2 kompis 19 kr i månaden

10. Dalarna

Dalarna Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde min kontakt på 2020 igår, han är fortfarande svarslös. HTC tiger utan säger bara "Mitten av november" fortfarande vilket innebär väldigt snart! Han gissade på 12-13 att den då landar hos dom och direkt åker ut till åf.

11. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

tycker det är dåligt av htc att inte säga någonting alls nu när det är så nära, dem kan ju inte bara pang så kommer telefonen överallt tycker jag iafall

12. Snurpan79

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Tycker det är dåligt av HTC att skicka ut mail via HTC Club och säga att luren finns i butiker 10 November för att sedan dra på det. Fick mail från dem idag och då sa de att de inte kunde svara på när luren kommer finnas i butikerna. Så vem vet.

13. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Eftersom de flesta åf som har ett datum säger 20:e så är väl det det närmaste man kommer.

14. henning

henning Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade tänkt beställa min från Halebop och pratade med dom precis ang. brandning osv.
    Och dom sa att telefonen kommer vara helt olåst, vilket betyder att man kan använda vilket sim-kort som helst i den om man vill. Detta förvånade mig mycket, till det positiva då!
    Sen sa killen jag chattade med även att han inte visste om telefonen skulle vara brandad men att han inte trodde det eftersom dom aldrig gjort det tidigare, han skulle dock skriva ett sms till mig när han visste mer säkert.

Ett tips för er som vill få den lite billigare:
    Jag kommer nog välja att köpa min från halebop med 12 månaders bindningstid och förhöjd månadsavgift på 100 kronor samt välja till Plattan hörlurarna för 600 kronor.
    Då får jag en sammanlagd "startavgift" på 3942 kronor och därmed tjäna ~1300 kronor från en obunden telefon samt få ett par fina hörlurar med mic också!

Enda nackdelen är väl att om jag skulle ha sönder telefonen första månaderna så står jag där med en avgift på 100 kronor i månaden ett ganska långt tag framöver för något jag inte ens kan använda, men eftersom jag ändå tjänar så mycket jämfört med en obunden så ser jag inte riktigt problemet.

15. Benganiolo

Benganiolo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tjänar inget på det då du ju betalar de 1200 kr under ett år med delbetalningen 100 kr:S

16. henning

henning Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men jag får ett par hörlurar värda 600 kronor? Samt nära 158 från telefonen eftersom det bara är 12 månader på ett år. Om jag nu skulle köpa den billigaste från en nätbutik. Om jag skulle köpa den direkt i en fysisk butik skulle den väl kosta runt 5500.

Var nog lite otydlig med hur jag tjänade pengar på det också. Grejen är den att jag har tre just nu för 300 kronor i månaden och bara 50 kronor kvar att ringa för efter alla fri surf o fria sms o grejer. Vilket betyder att jag får precis samma månadsavgift nu trots att jag betalar 100 kronor för en mobil

Last edited: 10 nov 2010
  17. Dreamtears

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    så länge du är nöjd så :) och eftersom halebop går på telias täckning så har de bättre täckning än vad 3 har.

Jag är jävligt nöjd med mitt avtal kan jag säga, har inte bestämt mig för vad jag ska göra med bt-headsettet än (de kallade det för bh dock, var dock noga med att betona att det var inte klädesdelen de menade :P), men jag kommer antagligen att sälja den, då jag använder jamba för att lyssna på musik genom, har inte användning av ett headset som man använder enbart för att prata i

18. agran

agran Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Yay nu är min Z på väg från Expansys :D

19. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

inget nytt härinne? :D