Fattar inte vad som skall vara så svårt.. Har ju sagts 15-20 oktober.. Norge börjar skicka i veckan..
Kan dem inte bara sätta ett datum och hålla det hellre säga ett längre fram än för kort så man slipper ha förhoppningar om att de kommer sen skjuter dem fram de..
Kan ju vara så att dom gör det för att bygga upp lite hype runt mobilen. Typ som när nintendo ska släppa ett nytt zelda
Gratisreklar som aldrig förr, dom har inte direkt gjort någon reklam på tv eller liknande. Men hur många lurar är bokade?
De markerar sitt revir. De lyckas ju få kunder som ska köpa en ny mobil att vänta tills deras modell kommer ut. Om mobilen försenas några veckor så spelar det ingen roll, den har redan lockat kundernas intresse. Detta är smart av htc. De väntar inte som nokia/se i 6-12 månader utan 1-2 månader. Detta gör att folk väntar utan att tröttna och köper en annan modell. Dessutom sa väl någon HTC-chef att intresset för DHD och DZ var så stort att de skulle försenas?
Kan ju säga att jag skulle inte köpt ny telefon om inte 1 Sonyericssons 2.1 uppdatering dröjt 2 HTC precis presenterat 2.2 Desire hd Ganska bra tajming!
http://www.webhallen.com/hemelektronik/114709-htc_desire_z Releasedatum 2010-09-15 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=606409 Tillgänglighet: Inte i lager. 219 st. 29.okt.2010 (Preliminärt)
15:e september har ju redan varit, så webhallen känns inte så pålitliga. Kompletts datum känns mer pålitligt, de har ju till och med skrivit hur många de ska få in.
Det verkar som om att de flesta internetbutiker som är billiga kommer att sälja den för 5 290 kr utan frakt och abonnemang med, enligt prisjakt. Elgiganten är en av dem vilket jag är glad över då jag tänkte köpa mobilen via dem och det förväntade datum för att få in dem i lager är 25 oktober så det är bara att vänta till slutet av oktober/början av november antar jag... såg att i uk så är det likadant, ska man köpa mobilen utan abonnemang så får man vänta till 1 nov, de som tar via vodaphone får den i mitten av oktober, så vi kanske får se unboxing och recensioner om 1½ vecka från uk
Releasedatum är just releasedatum dvs. när telefonen officiellt presenteras för en marknad, inte när det finns varor att leverera.
Jasså där ser man, när det gäller spel osv så skriver de ju i alla fall den dag försäljningen börjar. Lite förvirrande.
Pratat med leverantören igen, verkar bli framflyttad ytterligare hade han i sitt system. Tidigare var det v.44 (månadsskiftet) men nu hade dom ett nytt beräknat i mitten av november (v.45-v.46). Detta blir bara tråkigare och tråkigare..
Detta är ju lite glada nyheter: http://www.telegraph.co.uk/technology/htc/8058748/HTC-no-delays-to-Desire-HD-and-Z.html Kan iofs ändå vara att den kommer till Sverige först i November
är det någon som vet om man kan köpa G2:an i usa och använda den i sverige? Det är trist att dom inte kommer ut med samma mobil i europa som i usa, jag tycker det är viktigt att man får uppdateringarna till sin android mobil direkt. För kolla man på tex. desire så har den ju inte fått 2.2 HTC är för sega med uppdateringarna och därför vill jag ha G2:an så man får uppdateringarna direkt likt som på n1:an.