Våra intryck.

Discussion in 'Desire HD' started by RURAL, Nov 1, 2010.

1. Jajaaa

Jajaaa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

böt från DHD till iphone 4.. jävligt nöjd med de :) allt går smooth inga problem o batteriet räcker ;) yeeeah

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hähä epic!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

3. svempa

svempa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

våra intryck

Mycket är väl ok. Kameran är dålig, nav som inte är 100% trail, div appar som är totalt ointressanta för mig, ljudet utan lurar är en katatstrof. Prissättningen är det tokigaste av allt, absolut inte prisvärd. Ett flertal som lekt med min lur, har tappat intresset för tel kontra pris. När jag skall köpa nästa tel, blir det något jag kan prova först. Den här blir inte långlivad.

4. BigR

BigR Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Med en N8 lär allt funka direkt ur kartongen. Symbian 3 är betydligt bättre än förra generationen, Android är fortfarande skojjigare. Batteriet räcker längre än många androider men säkert kortaren än n97. Formfaktorn på telefonen är nice. Rundade kanter och avsmalnande nertill och upptill gör att N8 kommer ner och upp i fickan utan problem och är mjuk att hålla i. Kvalitetskänslan är på topp. DHD:n har mer metall i sig, medan N8 har ett tunnare skal. Ljudkvalitet vid samtal är bäst av alla mina telefoner i signaturen. Övrig hårdvara är som väl känt på topp och beskriven till leda överallt.

Är det surfning som prio 1 så vinner DHD med sin stora skärm och det bättre utbudet av webbläsare på Android.

5. svempa

svempa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

våra intryck

Lekte med N8an för lansering, men ville inte ha Symbian. Jag upplevde den då som tung. Har nästan alltid haft Nokia, men N97an jag köpte i mars börjar ge upp touchen. Använder 97an som träningskompis, det klarar inte DHDn. Byter fabrikat nästa gång.

6. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

fan nu känns det som att det bara är dom som redan köpt dhd inte vågar säga hur dom verkligen känner :P vetifan vad jag vill ha för mobil annars liksom. finns inget riktigt val för mig förutom sony ericsson och htc.

hatar iphone, hatar samsung, hatar lg.

nokia är tråkiga.

7. BigR

BigR Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja den är rätt tung den också, samma vikt som x10.

8. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan säga att jag är helt löjligt nöjd med min DHD, visst det finns vissa brister men den gör det jag vill. Surfa är underbart, lira spel som t.ex. angry birds, psx eller snesoid/gameboid är även det väldigt bra, kameran är helt okey, riktigt bra i sjysta förhållanden enligt mig. Titta på film är även det riktigt nice när man hittat en bra spelare. Många "problem" är mjukvara som går att fixa med apps. De två största problemen som egentligen är det enda jag stör mig på är: Simkortsluckan, den åker av alldeles för lätt, går att plocka upp bara luckan ur fickan om man inte tänker sig för samt ljudnivån som buggar ibland och är jättelåg, detta måste fixas.

9. svempa

svempa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

våra intryck

Så är det, vi vill ha olika saker. Jag varken spelar eller ser på film. Provade film, får ont i ögonen. Jag greps av entusiasmen i forumet, annars hade jag nog inte funderat på den.

10. Oshcar

MINA ENHETER

Vad vill du göra med din mobil?

11. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tänkte precis säga samma sak.
    nya mobiler duger ju i princip bara åt film, spel, surf.

Vill du ha en mobil att ringa med, lyssna på musik och smsa fungerar min gammla siemens mc65 haha

12. Oshcar

MINA ENHETER

Har fortfarande inte kommit någon telefon som slår nokia 3310 i mina ögon. :)

13. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den dagen Nokia lanserade sina telefoner med bara en Meny-knapp på (Navikey) var den dagen jag borjade ogilla Nokia (3110 var min sämsta telefon hittills, min SE T100 nära andra plats), jag vill påstå att 6310 var Nokias bästa...

14. mmm

mmm Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Gillar den grymt, battertiden blkr battre ocksa. Ngt den inte ka ? Tror nog inte det.

15. svempa

svempa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

våra intryck

Min N82 passade mitt syfte bäst. Men den tålde inte tvättmaskinen. 97an har varit bra, men nu börjar touchen att lägga av, köpt i mars.
    Ljudmässigt var mina gamla Nokia avsevärt mycket bättre än dagens tel. När man byggde DHDn glömde man att den också skulle gå att använda som tel. Det var nog fel att inte ta N8an, trots Symbian.

16. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ofta min N97:a på högsta volym då jag pratar då jag inte ofta är på ställen där det är tyst runt om. Kommer jag bli arg på DHD då?

17. svempa

svempa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

våra intryck

Gissa en gång. Det verkar de flesta tycka. Läst att det går att fixa genom att roota+program. Om man nu inte har en tanke på att roota? Likaså vill jag ha bort en del medföljande appar utan att tel får tuppjuck. Men hur?

Last edited: Nov 23, 2010
  18. Fredrik88

Fredrik88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är smått halvdöv och jag har inga problem alls med ljudet i samtal. Vidare är jag nöjd med min dhd. Den har varit över förväntan. Och jag skulle nog inte köpa nokia någonsin igen. Har en e52 som jag har som utgångstelefon och den funkar bra till det. Men att surfa på en sån... nja.. inte så bra. Dessutom tar min telefon bra bilder, och jag har inte haft några problem alls med simkortslucka osv. Det är inte direkt rocket science att få av den på rätt sätt. Den är dessutom riktigt snabb. Inget lagg alls. Jag hänger inte direkt upp mig på dom förinstallerade appsen. Dom skiter jag i. Har snarare problem att hitta vettiga apps på market. men det kan man inte skylla på dhdn.

19. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Att roota telefonen är inte aktuellt för min del.
    Varför skall de ha så dåligt ljud då. Måste väl finnas andra som säljer högtalare om det nu är det som är problemet.

20. Fredrik88

Fredrik88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ljudet är inte dåligt. Vidare kan detta med täckning lösas genom att man har en operatör som både har 3G och 2G nät. 3G tekniken är som sagt bristande inomhus.