Våra intryck.

Discussion in 'Desire HD' started by RURAL, Nov 1, 2010.

1. Validus

Validus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fått en update till min redan.
    "Update: screen control and photo message compatibility enhancements"

2. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt första intryck är jätteposetivt. Alla farhågor är borta, Underbara färger . Vilken skärpa !!! Jämnfört med min Hero är detta en dröm. Åhh jag är så glad nu att jag stog ut med all väntan och inte lysnade på dom negativa omdömmena
    Det var det värt.
    Nu efter 1 tim andvändande,kan jag bara säga -Den är en dröm

sebbex2x likes this.
  3. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Mitt första omdöme!

Känns bra i handen, jag uppfattar den inte som så mycket större än min gamla Iphone 3GS även om den är större.

laddar från tom till full på 2 timmar nästan exakt.

Gillar spontant android när jag startar upp den (är nybörjare) man känner sig hemma, installation och setup fungerar klockrent, bra och förklarande setup med bra typsnitt/font.

Känns lite lite slöare i snabbheten när man rör sig i menyer än min iphone men det är marginellt.

Nu kommer man till att börja grunderna att lära sig den, det kommer ta tid, men finns ÄNNU inte en sak som gjort mig besviken men det är ju "smekmånad" fortfarande och skall försöka vara neutral :cool:

4. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller absolut med er båda! Det känns efter en dag som en grym telefon, allt vad jag hoppades på. Android är nytt för mig och jämfört med S60 som jag körde innan, så är det ju magnifikt; som att gå från DOS till Windows 7. Och jag gillar Windows 7.
    Skärmen har mycket bra respons, menyknapparna längst ner sitter bra till och man petar sällan till dem utan att man vill och skärmen är jättefin och klar. Ingen Iphone 4 visserligen, men helt klart det näst bästa jag sett i mobiltelefonväg. Har dock dragit ner ljusstyrkan för att spara på batteriet, men det ser ändå bra ut.

Har hittills:

Skrivit SMS - Funkat perfekt. Stort tangentbord, bra touch.

Surfat - Går som smort, sidorna laddas snabbt och på ett snyggt sätt. Zoomen gör surfupplevelsen ännu bättre då den skalar sidorna och anpassar dem för just den inzoomningen.

Tagit kort - Helt OK, och detta är enda punkten då min gamla Satio vinner tror jag. Visst, den knäpper snabbt och det blir i bra ljusförhållanden mycket klara bilder, men inomhus blir det lätt lite kornigt. Ingen big deal. Dual LED-blixten är även den helt OK men en bra bit från xenonstandard.
    Har dock inte hittat alla inställningar som visats upp, såsom ISO, macro, grid och så vidare. Hjälp?
    Testat Android Market - Vilken grej! Mycket smidigare och enklare än Apples motsvarighet. Och vilket utbud! Efter en kvart hade jag laddat hem såväl kokböcker som pulsmätare och Mario-spel.

Spelat spel - Har hittills testat små enkla spel och det verkar lovande. Lite omständligt utan fysiska knappar kanske, men det är en vanesak. Multi-touch i spel fungerar bra och att hålla in springknappen, styrspaken samt hoppa i Super Mario fungerar bra. Ser fram emot tyngre spel såsom Backbreaker.

Bara lekt runt - Android fungerar som sagt jättebra och verkar enkelt att lära sig. Har ändrat lite utseende och genvägar på homescreen utan problem, och att hitta det man vill i menyerna är en barnlek.

5. ergoforcen

MINA ENHETER

Har försökt att registrera mig på sense men den bara laddar och laddar när den ska ringa telefonen och jag kommer inte vidare i registreringen .Någon annan som har samma problem?

6. Revelations

Revelations Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 8
    Ja med min N95 :P

7. Taurus

Taurus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du provat att trycka på MENU knappen i Camera Mode?

8. Salvion

Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Reggade mig via telefonen och det fungerade utan problem, verkar dock som om websidan är långsam via min desktop dator.

9. ergoforcen

MINA ENHETER

Tack för tipset gick på sekunden via telefonen ,har försökt i 2 tim via datorn
    :)

10. RURAL

MINA ENHETER

Nix. :D
    Är som sagt ny på Android och trodde att MENU alltid drog upp nån standardhuvudmeny, men nu när jag testar så ser jag att det ju fungerar jättefint. Tack!

11. Salvion

Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hmm nu börjar böket med att få allt att fungera...
    MMS funkar inte, skickade det där automatiserade man kan skicka till sig själv via telenors Mina Sidor men det kommer fram ett sms men inget dör jag kan "installera" inställningarna....och när brorsan skickar ett mms blir det nätverksfel eller nått, bahh!
    Jag kan surfa, ringa och skicka sms, men verkar inte kunna skicka eller ta emot mms.
    får ringa telenor i morgon.

Kan tillägga att har testat några apps som jag hade på min Iphone, SR.se appen är skitful med ett typsnitt som liknar tidigt 80tal...
    SVTplay är hyfsad, Spotify är skitful, klart sämre än Iphone.

12. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

:teeth::teeth::teeth::teeth::teeth::teeth::teeth:

13. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sämre är väl ändå ett ord man inte bör använda vid sådana här tillfällen. "Mindre i min smak än iPhone" är mer diplomatiskt att säga.

Jag tror många hat-älskar iPhone, många hatar iPhone och många älskar iPhone. Same same med Android-mobiler.

Själv har jag lekt lite med olika polares iPhones, både 3gs och 4g och kan säga att jag diggar dom en del, men samtidigt känns det som att man sitter i en bur, eller att man är en vingklippt fågel. Jag tror Android är min thing så att säga, men det återstår att se...

14. dmi

dmi Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon mer än jag som har märkt att volymknapparna är tröga att trycka på?

15. Magisk

Magisk Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

har för mig att de inte är knappar, utan "rockers" tror man ska skjuta dem upp o ner, i Y-led alltså, inte trycka (X-led)
    men jag vet inte, har inte fått min ännu.. :(

16. Salvion

Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Kan hålla med om ordvalet "sämre" var ett dåligt val i den meningen, den blev lite konstigt formulerad.
    Jag anser inte att jag behöver säga att det är "jag" som tycker något utan att det är självförklarande när jag eller någon annan postar.

vad jag menade var, tex SR appen är funktionellt sämre (har inte provat så mycket men enl mitt första intryck) och utseendet är fult men inte oanvändbart (Godtyckligt Ja, men ingen kommer nog säga att den är snyggare än tex Iphone tror jag).

Jag har gjort ett medvetet val att gå till Android för jag hoppas jag kommer gilla det bättre, om det blir så återstår att se, jag är kroniskt Olojal mot märken, om det sedan är Iphone eller HTC eller någon annan, den som tillverkar den i mitt tycke bästa prylen hoopar jag på tilldess nått roligare/bättre dyker upp :)

17. dmi

dmi Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror inte att det är "rockers" det är bara vanliga knappar som på HTC Hero

18. RURAL

MINA ENHETER

De är tröga och robusta! Bara man prickar rätt så är de lätta att manövrera och det kommer knappast ske några volymökningar utan att man menar det.

19. dmi

dmi Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, när jag googlade såg jag att många hade problem med att volymen ändrades av sig själv. Att dom har blivit tröga kanske var deras lösning att fixa problemet.

20. ergoforcen

MINA ENHETER

Äntligen har HTC fattat ,tidigare ändrade jag ofrivilligt ljudet på min hero hela tiden ,bara jag typ tog i telefonen .Nu funkar den bra den förstår skillnaden då jag bara håller i den och jag ändrar på ljudet -Underbart