Jeg tror ikke man kan motta inntsillingene til MMS på sms, som man kunne tidligere. Jeg måtte i allefall sette den opp, på egenhånd, med min Hero - og det er helt sikkert noe á det samme som må til med DHD (det måtte i allefall til på Desire, med norske leverandører) Den infoen du trenger finner du som oftest på nettsiden til leverandøren - jeg fant min på NetCom sine, da jeg brukte NetCom når jeg fikk Heroen min
Jag vill minnas att min kompis med vanliga Desire sa att man inte kunde se det någonstans utan en app.
Skyll på lata utvecklare som gör den enklaste möjliga porteringen. SVTPlay är ju i princip bara ett skal runt deras m.svtplay.se. Om de nu inte har uppdaterat den sen sist jag provade..
Testade Desire Hd som hastigast igår, det som slår mig är att telefonen är väldigt snygg, och tung. känns kvalitativ., MEN skärmen är en besvikelse. När nåt heter HD förväntar jag mig knivskarp skärm och skarpa färger. Skärmen är rätt klar det är inte det, men allting ser väldigt blekt ut. Vanliga Desires skärm är mycket mycket bättre. finare färger osv. Denna skärm liknar den dåliga färgsättningen i Wildfire, om än med högre upplösning. Har köpt hem den som testtelefon till jobbet, men jag själv gå rnog inte över till Desire HD utan väljer att behålla Desire. Tyvärr, telefonen verkar kanon, rapp, snygga menyer osv, men skärmen är en akkileshäl enligt min första bedömning
Efter 24 tim andvändning har jag jättesvårt att förstå dom som klagar på urvattnade färger. Min DHD har underbara starkt lysande färger!!!!!! dessutom en skärpa som är fantastisk. När jag lägger min amoledskärm (hero) brevid ser inte färgerna bra ut i den . Min dotter som tagit över heron vill inte längre ha den pga dom kluddiga oskarpa färgerna-" ser inte så bra ut" är hennes komentar Däremot är betraktningsvinkelen betydligt sämre på DHD!! Dom fina starka underbara färgerna kan bara ses av 1 person i taget ! Så fort du vinklar telefonen eller står brevid en andvändare blir allt blaskigt och illa
Ha haft min Desire HD sen igår nu, och jag gillar den skarpt. Märkbart snabbare än min gamla Desire. Snygg som tusan och stor som ett hus (på det bra sättet). En liten överraskning jag fick var att mitt minneskort som följer med (8gb) är väldigt snabbt. Enligt testerna jag gjort så är det ett klass 6 kort. Inspelning i HD funkade utan minsta hack, och kamera för övrigt tar kort mycket snabbt. Inget shutter-lag överhuvudtaget. Är väldigt nöjd än så länge.
Att Heron är sämre kan jag förstå, det är sämre skärm i den. Men jag till och med satte telefonerna bredvid varandra med samma bakgrund osv. men färgerna är klart sämre enl mig i DHD. Sen vet jag inte hur Desire ver 2 med LCD skärmar ser ut i jämförelse. Mot min Desire med Amoled är färgerna urvattnade, inte svart det ser bra ut i DHD, men blått, rött mm, det är på ett obeskrivbart sätt blekare. varför vet jag inte. Skarp är skärmen som tusan, det anklagar jag den inte för.
Det ambienta ljuset påverkar naturligtvis färgerna på vanliga LCD's, har du lysrörsljus eller glödlampsljus så kan det ha en negativ påverkan på upplevelsen av LCD's färgåtergivning. Sen så beror det också på vinkeln ljuskällan har mot displayen osv. Det finns ett antal olika variabler här som alla påverkar upplevelsen. Men som sagt.. LCD börjar bli en rätt gammal teknik nu och det finns nyare bättre som HTC hade kunnat använda sig av. Gissningsvis använde de LCD pga den lägre kostnaden för en sån pass stor skärm, med något annat så hade nog priset per enhet blivit för högt och då hade de inte fått sålt några enheter. / Magnus
Jag är helt ny på android (har haft iphone... sorry).. Men ville ha en större skärm och testa Android. Förta intrycken är "rörigt", det är ju inte alls en sådär homogen känsla som en iphone. Särskilld med Sense gränsnittet ovanpå så blir det ju innan man ställt in, mail notifieringar på två ställen , facebook ska ställas in på två ställen etc.. Gillar iden med widgets, men saknar tex att inte kunna markera mail som lästa utan at behöva starta mailappen från widgeten, eller har jag missat nått, förtar lite iden med widgeten när men ändå måsta köra igång mailappen varje gång man får mail? Gillar skärmen skarpt, snabbheten (surfa är grymt). Integrationen med alla sociala nätverk , mail etc i kontakter. Men har som ni förstår hittils inte fått kläm på själva granssnittet och hur allt hänger ihop. En sak jag stör mig på som fan är att om man vill kunna länka sina kontakter med facebook så måste man synka med facebook. Problemet är att då läggs en del kontakter in från facebook som jag INTE vill ha.. de ser man när man trycker på "phone" då kommer ett antal kontakter som inte syns i "people" fram och det stör. Den borde bara synka de man har i kontakter redan eller att man skulle få kunna koppla manuellt utan att ha på synk.. nån som har en lösning? Just nu är jag lite tvivlande om jag behåller telefonen... Det är säkert så jag är van med nått annat och jag ser fördelarna med denna platform bara att det kanske inte passar mig... Så det kanske finns en Desire HD till salu senare idag om jag känner att detta inte är nått för mig... men vi får se.
Kul att du vågade ta steget från iPhone. Mitt tips är att du ger den lite tid. Android är inte plug-and-play som iPhone, utan du måste anpassa din lur efter egna behov. Är det någonting du inte gillar, kan du med all sannolikhet ändra det.
Du är spot on att det är störande med dubletter i tex kontakter, tror inte det är HTC specifikt då jag hade delvis samma problem med min Iphone, men irriterade är det.
Just att saker som mail mm finns på två ställen kan du lätt ändra. Som Friendsstream osv kan man ta bort och bara köra facebookappen eller tvärtom, sen kan man konfigurera med appar från market. det tar ett tag att vänja sig vid. Men det finn smånga bra widgets som man hittar här o var
Nu har jag haft min i nästan en dag och jag måste säga att jag är imponerad!! Kan inte säga så mkt om batteritiden än men den verkar ok än så länge. Tycker skärmen får mer negativ kritik än vad den förtjänar, i mina ögon så är den riktigt bra!! Klart att Desirens Amoledskärm har mer "färg" men frågan är om det är den "sanna" färgen. Kan tycka att den överdriver lite. Återkommer med mer reflektioner.
Ärligt talat. Visst, om man jämför DHDn med en Amoledskärm på tex Desire eller SGS så suger färgerna nåt förjävligt på DHDn. Men om det enda man har framför sig är sin älskade DHD så är skärmen grymt bra. Då tänker man inte på att det är lite ljusare röd eller "vattnigare färger". Så visst, skärmen kunde vart bättre när man jämför med andra modeller. Men ensam står den jävligt stark ändå.
Visst kan det vara så att "man" inte tänker på det. JAg tänker på det. man måste påtala en produkts brister också, allt har sina nackdelar och fördelar. Har man en Desire så är ett byte till HD inte självklar.