Våra intryck.

Diskussion i 'Desire HD' startad av RURAL, 1 nov 2010.

1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

LOL första intryck... Jävlar vilket mordvapen. Eller en spegel på väggen. Och den är vaken svart eller brun. Mer grå med minsta lilla touchen av brun imo.

Konstigt. Min står det en 4'a på.

Kanterna runtom sticker upp så när man drar förbi fingret så blir det ett ljud. Kunde ha vart bättre imo, men inget jag kommer bry mig om.

Setat och pillat lite på den i ca timmen och fyfan, hur rapp och underbar som helst. Allt flyter på så jävla bra, går inte att förklara..

Last edited: 3 nov 2010
  2. Shire

Shire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kollade på mitt minneskort också. Var en 4a.

3. lang0liers

lang0liers Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4:a på min också.

4. LarNys

LarNys Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gick in på Media Markt och köpte en idag. Man känner sig helt lyrisk när man kommer från en Xperia X1 som man aldrig riktigt kom överens med.

5. NewfarM

NewfarM Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Hur är inspelningskvaliten av ljudet i videos? Är det lika kass som Desire?

6. faijj

faijj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en svart. Som jag har förstått det så finns det två färger:
    Svart och Brun.

7. Silverstream

Silverstream Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du möjlighet att ta en bild på din lur i bra ljus så vi kan få se hur den ser ut? Alla 'svarta' DHD jag sett på bilder har sett ut som den bruna där någon fiddlat med nivåerna i PS så att den ser mörkare ut. Vad jag vet så har HTC inte själva sagt något om olika färger? Skulle vara intressant om någon har en brun också så vi kan jämföra på 'riktiga' bilder (alltså inte produktbilder).

8. chozan

chozan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag spanade in en idag. men något jag blev lite fundersam på var att man såg ett tydligt rutnät under skärmen. så när allt var svart så såg man massor av rutor. dock såg jag bara det under vissa ljus förhållanden... extremt störande var det..

9. Limmet

Limmet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första intryck: ååååhhh vad jag älskar den.... Kanske inte så lustigt då jag går från Samsung Galaxy I7500 :P

Men testat endel iphone 3g och 4or.... Och galaxy hd fullkomligt slaktar ju dem imo! :)

Så jäkla nöjd so far men tar väl ett par dar o riktigt få en feeling för luren.

En negativ sak... Den undre jävla plastluckan till minne/sim-kort... Tror fan jag böjde till den lite när jag skulle ta bort den. Inte gedigen kvalitet i den luckan direkt!

10. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Då skulle du prova en Desire HD. DOM äger! ;)

11. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 296

MINA ENHETER

Eller så var du oförsiktig. Eller så har du sätt dit luckan dåligt. Applicera ett jämnt tryck med tre fingrar när du trycker dit den.

12. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

allt är grymt, förutom..

Luckan till sim är seg svår att öppna , skärmen är nog bra om man går från en dålig skärm till denna. Men från desire till denna så uppfattar man skärmens färger som , ja inte så livfulla i alla fall :)..

I övrigt så känns den bra

13. Flottbullen

Flottbullen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Indeed, Hade varit trevligt om någon ville fota sin "bruna" DHD respektive "svarta" så man kan jämföra lite bättre än det photoshopade möget:)

14. coolacrille

coolacrille Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag haft den sen måndag morgon, och - DAAAAAAMN!!! Vilken grej! Perfektion.

15. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Haft den sen i eftermiddags och jag är sjukt förvånad vart mobilvärlden kommit.. :D Den är grymt snabb och rapp, allt laddas direkt när man klickat upp internett och allt flyter på oerhört bra. Har heller inte uppdaterat den än eftersom jag haft den i laddaren hela dagen.

Fixade Final Fantasy 7 och det flyter också på riktigt bra. :) Den känns riktigt skön i handen, man känner storleken (absolut ingenting negativt) och kvaliteten. Polaren kom över som äger en iphone4 och vart skitavundsjuk, han sa att han skulle köpt en dhd istället. Han jämförde lite och vart mäkta förvånad. :)

Har sms'at, ringt, spelat, installerat appar och surfat. Kollat igenom det mesta i mobilen men kan helt 100 säga att jag kommer komma om 1 år och upptäcka något nytt. Mobilen är mäkta "stor".

Enda jag tyckt varit märkligt / negativt är att mitt minneskort dött 2 gånger så jag fått lov att starta om för att den ska börja funka :P Står att det inte finns något utrymme kvar.(https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=315296#post315296)
    Och som många nämnt så är speakern på mobilen väldigt låg/dålig.

Last edited: 4 nov 2010
  16. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har på högsta ringvolym, men hör bara ringsignalen om jag håller tel nära örat. Alltså kommer jag aldrig att svara när det ringer. Talet är helt ok annars. Undrar om jag måste reklamera direkt?

17. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låg speaker? Är det vad jag klagat på? Hur uppdaterar man? HTC Sync är rena skämtet mot Nokia PC Suite.

Edit: Skall vara lite mer saklig, och skriva att den är mycket bra när man väl upptäckt att det ringt. Slår iaf min N97. Kanske finns nån app att förstärka ringljudet med?

18. roblibob

roblibob Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Telefonen ska veta om du har din telefon på bordet, i handen, eller undanstoppad i ficka/väska med hjälp av ljussensorn och accelerometern och justera ljudet efter det. Testa låta telefonen ringa när den ligger på ett bord eller fickan och se om det blir bättre.

Edit: Den ska dessutom bli mer diskret när man lyfter upp den och om den ligger på bordet och du vänder den om med skärmen neråt ska den bli helt tyst.

19. Zeecor

Zeecor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft min sedan igår kväll och det är helt klart bästa mobilen jag haft. Skärmen är underbar särskilt till surf. Minneskortet jag fick var ett klass 4 precis som många andra. Köpt på elgigianten. Jag gick från stora X10 till denna och jag måste säga att DHD har bätte skärm än X10.

Jag har faktiskt aldrig provat en AMOLED men ni som går från en sån behöver kanske tid att vänja sig? Det är ju vad jag har hört ganska överförfriskade färger på en sån :D

20. CalWan

CalWan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Love it!! Spenderade hela natten till sängs med den. Högtalaren är som många säger riktigt usel. I övrigt awesomness.