Våra intryck.

Diskussion i 'Desire HD' startad av RURAL, 1 nov 2010.

1. htcds

htcds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbar telefon. Snabb surf, allt flyter på över förväntan. Batteriet höll en hel dag.
    Till dom negativa sakerna enligt mig.

*Varför har man bytt ut kontakten i telefonen, förr kunde man ta vilken usb-mini usb sladd som helst om man inte var hemma och ville ladda telefonen genom en dator, nu är ingången av mindre modell?

*Skulle inte htcsense.com ha en funktion så man kunde aktivera gps:en, annars blir det rätt svårt att hitta sin mobil om den kommer bort, med enbart hjälp av mobilmasterna.

*Ljudet i högtalaren, har disskuterats tidigare.

2. Silverstream

Silverstream Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Micro-USB är också en standardkontakt. Men visst, jag kan hålla med om att den inte är lika vanlig.

Går inte det? Annars är det ju ganska värdelöst.

3. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Därför att nästan alla stora mobiltillverkar har enats om att microusb är den framtida standarden. Alla nya modeller kommer därför ha microusb.

4. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag har haft min första mobiltelefon 1991. Sedan dess har det blivit många...ca minst 1 varje 6 mån. Jag måste säga att än så länge det bästa mobil jag har hittils haft inkl. senaste telefoner IPhone 4, Spica, Desire, SGS. Hoppas att den inte bara floppar i framtiden. So far so good.

5. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Säker på att det inte bara är känslan av "Ohhhh, shiny!" :)

Alltså ren nyförälskelse :)

6. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Noppe...först och främst så passar mig som handsken i handsken. Kan köra alla spel som hittils finns utan lagg. GPS-n (kör med Sygic och Navigon) eftersläppar ingenting och dessutom väldigt snabb, lagom stor för att se på film utan att behöva låna mormors glasögön, att den är en android och kan man i princip göra vad som helst (ej som hos IPhone), bra internmine för apps-ar, trots att SGS-n är en android tel. så måste man hålla på och roota för att den ska fungera som den ska och här behöver och alldrig behövt göra på någon HTC ( om man inte vill klocka den så klart) mm

7. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Lägger mig i tråden lite trots att jag inte har en DHD men jag funderar på att skaffa.
    Är det ingen som upplever den för stor eller för tung? Ärligt nu.

Att den är skön att använda förstår jag för då vill man ju ha en stor skärm men hur funkar det att ha den i t.ex. en jeansficka?

8. Led

Led Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Att den är stor och tung är bara till fördel enligt mig! Precis som med en armbandsklocka tycker jag att det ska kännas lite tyngd. I min mening bidrar det till kvalitetskänslan av produkten än en plastig pryl som inte väger något!

Hitentills har jag inte haft några problem att ha den i en ficka. Märker den inte mer än någon annan telefon jag haft och att den är i unibodyaluminium gör ju att den inte knäcks om man sätter sig ner tex.

9. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag tycker att den är lagom stor men skulle inte vilja ha varken mindre eller större. Jag jämförde storlekmäsigt med Desire och det enda skillnaden var att den är lite bredare men märker ingen skillnad alls i fikan. Jag tom kan ha Desire HD-n i samma väska som jag hade min Desire i. Så stor skillnad är det inte i fikan däremot stor skillnad när du använder den. Sedan kanske beror på hur du kommer att märka den skillnaden tex om du har en X10 mini och sedan köper du en HD så blir det så klart upplevelsen större än om du har tex en Desire innan och då är det upplevelsen mycket mindre.

10. Taurus

Taurus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag upplever också tyngden som positivt. Den "sitter" riktigt bra i handen tycker jag.

Jag trodde faktiskt att jag skulle ha problem med att ha den i fickan men nej, absolut inte. Hade en x10 mini innan så det var en ganska stor skillnad. Men idag har jag vanliga jeans på mig (Levi's 505) inte jätte tajta men långt ifrån hiphop jeans:P Den ligger faktiskt i en fordral och det går ändå hur bra som helst med den i fickan.

Som tillägg kan jag också säga att jag är bara 167 lång så ingen jätte precis;)

Last edited: 5 nov 2010
  11. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Ja fifan nu har jag otroligt nog fått min Desire HD idag :) jävlar i min låda, ursäkta franskan men den här mobilen ligger riktigt fint i handen och storleken är inget problem om man inte lider av babyhänder.

Just nu ligger den på laddning här så jag får nog vänta ett tag tills jag kan börja pilla på den men jag tog lite bilder så jag kommer dela med mig av dessa senare ikväll. :)

Wohoo! \o/

/ Magnus

12. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har inte sett att någon har annat än A modellen av gps, en vanlig simpel sådan. Ev skillnader ligger väl i mjukvaran.
    Inom navigation t.ex. skulle inte A modellen vara användbar. Inte marint iaf.

13. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som fått Rockplayer att funka felfritt?
    Mitt ljud är cirka 5sekunder efter bilden.
    Vanliga mediaspelaren är ännu värre.

14. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hittar ingen lämpligare tråd. Men varför får man inte med FB på rätt sätt? Uppdaterar jag, så kommer aldrig de senaste inläggen med. Kommentera går bra, men inte "like".

15. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa Vplayer..

Verkar funkar bra: http://www.youtube.com/watch?v=fvC-NJhHVuo

16. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

A står för assisted och innebär att den använder telemasterna för att snabbare hitta var telefonen är nånstans så att den snabbare hittar satteliterna. A-GPS är alltså inte nån sorts sämre GPS än någon annan utan kvaliteten på GPS'n har bara med vilket GPS-chip som sitter i. Bokstaven A har inget med det att göra.

17. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ok, har glömt det där. Men det sitter inte samma typ av chip, som mer kvalificerade navigatorer använder. Eller har jag fel igen? I mitt fall märks skillnad när Holuxen, Sirf3, ligger med på blåtand, snabbare.

18. Totten

Totten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första trevande försöken...

Jaha, då har man haft DHD en stund och testat.

Har precis varit ute och tagit ett par foton och en liten film med den, tog samma foton och film med frugans X10:a för att jämföra dom olika telefonerna.

HTC:n foton blir ytterst något bättre än SE X10:ans (2.1), filmen med samma resultat.

Bilder och film är av så dålig kvalité att man nästan kan tro att något fel föreligger på telefonen. Duger till MMS, men ersätter ingen kompaktkamera, inte ens den billigaste sådan.

HD-filmning - falsk marknadsföring kallar jag det! En riktig besvikelse!
    Jag förstår att det inte är lätt att få in bra komponenter på denna begränsade plats, men att inte kunna göra detta bättre än så här går över mitt förstånd.

För övrigt så är skärmen helt klart över förväntan, det har pratats om urvattnade färger, men det är absolut inget jag kan hålla med om, byggkvalitén är riktigt bra förutom att mellan plastluckorna och chassit är det en liten glipa och mellan här kan man se innanmätet.

Betyg hitintills: 4/5

....ska nu pilla vidare

19. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Först var jag rätt negativ. Nu jämför jag det lite med familjebilen. Bara 170hk, 2WD, törstig. Men den gör sitt jobb. Tror aldrig att vi får uppleva ex en tel som är bäst på allt.

20. BigR

BigR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag är riktigt nyfiken på dina jämförelser med X10 eftersom frugan norpade min X10 och jag nu är på jagt efter ny Android.

Kan du beskriva kvalitetsskillnaden på bilder och film lite bättre jmfrt m X10? Hur upplever du ljudkvalitet vid samtal i jmf med X10?