Fråga: Varför bör jag köpa en HTC ONE?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Ellumination, 29 mar 2013.

1. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Är du förvirrad eller något? S600 kan paras med olika modem, jag förstår inte ens vad du försöker säga mig.

Du kan ju googla själv om du vill bekräfta att jag har rätt, olika telefoner med samma SoC (S600) stödjer olika frekvensband.

Last edited: 2 apr 2013
  2. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Sorry helt fel av mig....S600 har INGET inbyggt modem, all kommunikation sköts av externa kretsar. S4 och S800 däremot har interna modem.

3. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

4. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, den bilden de visar är för alla snapdragon (800, 600, 400 och 200), läs fotnoten så ser du att det gäller enbart vissa SoC och s600 är inte en av dessa..

På tabellen på den här sidan längst ner så ser du att alla andra SoC i snapdragon familjen har inbyggt modem men inte S600.

http://www.qualcomm.com/snapdragon/processors/800-600-400-200/specs

5. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Strunt. Snapdragon 600 har inget inbyggt modem. Inte APQ8064 (S4 Pro) heller. Båda har diskreta modem istället för on-die. Mottagare för Bluetooth/wifi, ja, men inte för HSPA, GSM eller LTE.

6. ondjultomte

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Hittills har det varit så, titta bara i s2 LTE och s3 LTE forumet för att få en uppfattning om hur snabbt batteriet dräneras med lte.

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

7. PingviN

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Analysen är felaktig och då blir även slutsatsen det. Det är inte det externa modemet som ser till att batteriet tar slut snabbt, utan tekniken bakom LTE. Oavsett om modemet sitter i samma kiselpaket som processorn så drar LTE mer.

8. ondjultomte

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

och genom att få en effektivare tillverkningsmetod så får man ner strömförbrukningen.

9. PingviN

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Självklart, men det är inte det är externa modemet som är anledningen till att LTE drar mycket.

10. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jo det är delvis sant eftersom LTE-radion tvärtom mot 3G skickar fler anrop. En LTE-radio använder sig av en teknik som kallas MIMO som tvärtemot 3G, som skickar en signal, sänder flertalet signaler parallellt vilket betyder 2 antenner, bägge dessa antenner kräver 2 strömkällor. Dessutom använder telefonen oftast 3G vid telefoni och LTE vid data. Dessutom är avståndet till masten avgörande och ju längre mellan masterna (LTE är ju inte lika utbyggt som 3G) desto kraftigare signal måste telefonen sända för att få bra uppkoppling.

Det är inte hela sanningen men radio-delen är, efter displayen, den klart mest strömslukande delen i en mobiltelefon idag.

schrickm5 gillar detta.
  11. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 341
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Sitter med en s4 och en One, blir så kluven. Vet inte vilken mobil jag ska behålla. Fördelar för one : bättre material/byggkvalitet, bättre skärm och ljud. Sense 5. Nackdelar : dålig kamera (bilder) videoklipp blir bättre än s4. Uppdateringar? Någon som kan ge lite input. Kameran är det som bromsar mig inför one, allt annat talar för.

S4

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Kameran är ju kanon för det som de flesta använder sin kamera till.

Snabba ögonblicksfoton, ofta i dåligt ljus eftersom vi lever i Norden och snabbt ut med bilderna på tex Facebook.

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

är kameran nånting väldigt viktigt? isf ta s4 annars kommer du bara grina om det i längden.. Kameran är idag hyfsat viktigt för mig då jag inte har någon systemkamera och heller inte vill ha då det inte passar den livstil jag har. Det måste vara litet och smidigt men ändå ge bra bilder.

One tycker jag inte har det... för mig... jag är ingen expert dock såklart ;)

14. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Varför måste du ha en mini-Nikon i objektivet för? Eller är du proffsfotograf kanske? Min kamera ska va bland de "sämre" och ändå är bilderna i klass med iPhone 4S.

Eftersom jag själv tycker HTCn är sjukt mkt snyggare än Samsungs nalle som är plastisk utav f-n, väljer jag One utan ens att blinka.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

15. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag börjar tro att det finns "troll" i tråden...:mad:

En blaska som enbart håller på med ljud & bild testar

http://www.ljudochbild.se/test/htc-one

--

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

troll hade väl varit om man just trollat....

jag tycker inte den är bra för mig men låter det vara helt öppet för andra för tolkning.. tom de flesta närbilder ser makalöst brusiga ut vid full upplösning här i trådarna tex. I dåligt ljus verkar den dock vara kalas men jag tar sällan såna kort... väldigt sparsamt iaf ;)

17. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 341
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Det är ett lyft att gå till HTC One efter man använt s4. Ända fram tills man tar bilder. Men man kan ju alltid köpa sig en spegellös Sony nex-serien och köra med one till att filma med :)

S4

18. davkar

davkar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Är också sugen på HTC One och tänkte slå till på ny telefon inom kort. Dessvärre vacklar jag hela tiden fram och tillbaka mellan s4 och One.

One är ju helt klart en betydligt snyggare telefon, men kvalitetsbekymmer och de mixade erfarenheterna jag läser om här ställer till det.

Till saken hör att jag idag sitter på en s2 och jag är väldigt inkörd på layouten med tillbakaknappen till vänster och även övrig layout.

Kommer man bli galen på detta eller vänjer man sig fort?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

19. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Om du blir galen på knappuppsättningen innan du hinner lära dig dem, då rekommenderar jag KBT.

20. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Var och tittade på One och jämförde mot S4, för mig blev valet enkelt, blir en svart One, så grymt snygg och osar byggkvalitet.

Ska sägas att jag kommer från 2 år med S2 och är riktigt riktigt nöjd med den och tycker den håller hög klass även idag. Men tycker samsung latat sig vad gäller hårdvaran de senate åren. Designen tilltalar inte mig även om S4 är snygg.

Mjukvarumässigt så är inte skillnaderna tillräckligt markanta för att jag ska välja S4 framför One. Huvudsaken för mig är att det flyter på bra i det dagliga användandet.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2