Varför dras du till DHD:n?

Diskussion i 'Desire HD' startad av gcarlbark, 7 okt 2010.

1. Bull3n

Bull3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och när den mobilen är påväg så är det en ny, ännu vassare på gång. Resonerar man så kan man ju aldrig köpa ny mobil. :P

2. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Och hur vet du att batteriet är då dåligt, testat det? Just nu känns det som som alla hävdar att en bil med 50 liters tank alltid är sämre än en med 70 liters tank, även om bilen med 50 liters tank drar hälften så mycket bränsle....

Ingen vet fortfarande i praktiken hur bra/dåligt batteriet i DHD är....

3. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag skaffade en Palm Pilot när de kom ut. Nu använder jag den inte längre eftersom jag inte har fickor till både en telefon och en fickdator. Det blir för bökigt med två mobila enheter helt enkelt. Men icke desto mindre saknar jag min Palm Pilot.
    Jag kan därför utan problem acceptera en mobil som är lika stor som en Palm Pilot, förutsatt att den även innehåller fickdatorns funktioner. Desire HD är lika hög men något smalare och betydligt tunnare än min senaste Palm, en m130. Givetvis har den också oändligt mycket bättre skärm.
    Jag tänker vänta tills Desire HD har testats och levereras med Froyo. Troligen blir det inget köp förrän årsskiftet. Men tills något ännu bättre kommer ut är Desire HD den lur som ligger bäst till för mig.

Last edited: 11 okt 2010
  4. Bull3n

Bull3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bra skrivet. Tack :P

5. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Den levereras med Froyo :-)

6. drhp

drhp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha jo sant de. Måste bara förbereda mig på de värsta så kan de ju bara bli bättre. Eller så försvara att jag inte ska köpa den på en gång utan vänta. :)

7. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För några månader sedan satt jag och funderade på om jag skulle köpa en "vanilla" Desire. Det som fick mig att vänta med köpet var att hela bakpartiet var en enda stor plastlucka. Den fungerar säkert helt utmärkt, men är lite allergisk mot "rörliga delar" på en mobiltelefon. Värsta som finns är små skjutluckor eller "gummifjompar" som man ska täcka kontakterna med.

När jag gjorde mitt grävande kring smartphones så såg jag en HTC Evo 4g och tyckte den var helt sjukt jävla tung! Till mitt förtret så fanns den inte att få tag på via vanliga medel här hemma i Sverige.

Köpet rann bara ut i sanden mer eller mindre. Sen nu, när Desire HD började poppa upp på annonser och reklam så blev jag helt såld.

På papperet så är Desire HD min drömtelefon.

Nu vet jag att batteriluckan är en lös del på telefonen. Det finns så klart både plus och minus med att ha ett "inbyggt" batteri eller vad man ska kalla det. Jag får lära mig leva med det!

Det finns dock två dealbreakers även hos Desire HD!

1. Kommer det finnas lagg vid sidbyte eller scrollande i browsern?
    2. Kommer batteriet att orka med en vanlig dag av mitt användande?

tyvärr finns det bara ett sätt att få reda på dessa två punkter då det är högst personligt vad man tycker är lagg och vad mycket man använder telefonen!

Last edited: 13 okt 2010
  8. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

"Kommer det finnas lagg vid sidbyte eller scrollande i browsern"

Vaa?!?

9. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

1. Är det en fråga eller ett påstående? :S
    2. Hur vet du det? :S

10. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror han menar att detta är avgörande saker ifall han köper en DHD eller inte. Ifall det det är lagg när han scrollar etc och ifall batteriet orkar med en hel dag av hans användande. Så det är frågor han har inför ett eventuellt köp...

11. CalWan

CalWan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Det kommer det inte, så till vida du inte installerar massor av junk. I browsern kan det dock upplevas som lagg medan sidan laddas, fast det handlar om att element faller på plats.
    2. Kollar du mastodontfilm i 24h lär du få soppatorsk. Bara du vet hur en vanlig dag av ditt användande ser ut.

12. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bra.
    När jag tänker på det skulle jag nog också vilja veta lite mer om vad Gingerbread kommer att innebära, innan jag köper en så dyr telefon.
    Tänk om det nya användargränssnittet i Gingerbread är bättre än Sense men HTC ändå tänker hålla fast vid Sense. Eller tänker HTC Sense-ifiera Gingerbread? Vad kommer det i så fall att innebära?
    Jag kanske inte tänker vänta med att köpa telefon tills Gingerbread är ute men ovanstående fråga vill jag nog i alla fall ha ett vettigt svar på.

13. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis så jag menade :P

ska omformulera mitt inlägg lite, var kanske skrivet lite half-assed!