Fråga: Varför får jag inte in varken CWM eller TWRP..?

Discussion in 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' started by ajh, Dec 10, 2013.

1. ajh

ajh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har inte länken till XDA tråden med Temasek´s CM11 och PA GApps?
    Har sökt runt lite nu, men för att inte riskera att ta fel.. :o

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Här har du tråden på XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1797109

Där finns i första posten rommen och GApps men det är Banks GApps. Du kan prova om den funkar för dig. Jag fick inte min G-mail att synka så jag körde PA Gapps som du hittar här http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942 strax under bilden högst upp på sidan.

Vill du lägga in en annan kernel än den som kommer med rommen så finns det två att välja på här: http://d-h.st/users/temasek/?fld_id=28520#files
    Själv kör jag på Boeffla som jag tycker funkar bra.

3. ajh

ajh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Snyggt! Tack som fan.. :-D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

4. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

No worries :-) Lycka till!

5. Lurre

Lurre Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade själv detta problemet och letade runt på internet, såg att det löst sig för dig men tänkte i alla fall dela med mig hur jag fick i ordning på det (om någon annan har samma problem).

Tydligen har Samsung lagt in något som gör att originalrecoveryn flashas in automatiskt vid omstart, därför ser det ut som om flashningen gick bra i Odin (vilket den gör) men sen flashas originalrecoveryn in vid omstart igen.

I alla fall, om man direkt efter att Odin är klar och man ser meddelandet "Removed" tar ur USB kabeln och batteriet så "känner inte telefonen av" att en annan recovery flashats in och originalrecoveryn kommer därför inte att flashas tillbaka vid omstarten.
    Man måste dock vara snabb så att telefonen inte hinner starta om för då flashas originalrecoveryn in igen. Var inte heller för snabb, "Removed" måste ha kommit upp annars kan det bli en massa andra jobbiga fel.

ajh likes this.
  6. ajh

ajh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Å fan.. Men det kan ju inte vara på alla då?
    Menar detta är ju i9300 delen av forumet, och verkar ju inte vara allmänt känt..
    Dock låter det precis som du beskriver att original hela tiden flashas tillbaks.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

7. Lurre

Lurre Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen aning, kanske är någon speciell version som de gjort det på? (Typ senaste stock rom som är släppt i norden).

Eller så är alla som är inne här rom junkies och har flashat massor av olika versioner och hade inte det problemet från början :P

8. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

philz cwm recovery frågar om man vill hindra återställningen av stock recovery första gången man går ur recovery.

Verkar funnits länge? Jag har inte kört stockrom sen telefon var ny. Har som sagt bara sett frågan/varningstexten i philz.
    kan det kommit i samma veva som nya bootloadern tro?

9. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

philz är cwm. Var det inte äldre philz 5 som hade problem med 4.4? philz 6 borde funka bra även för cm11.
    Att det tog lite tid mellan cwm 6044 o philz 6 var väl p.g.a exfat stöd etc vill jag minnas.

(Kör själv twrp + omnirom nu)

Last edited: Dec 18, 2013