Varför gnäller inte mer folk om bensinpriset i Sverige?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 8 sept 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Varför ett mirakel när alliansen leder med nära 8% utan V inräknat så är det självklart att de ska bilda regering. V tillhör inte regeringen och man vill heller inta ha in dem, även om man just nu vill räkna in dem av nån anledning, trots att de är ett oppositionsparti precis som SD.

Tycker banne mig att alliansen ska kravla sig ur sandlådan och ta sig samman nu. Desto snabbare de tar SD i handen ju mer makt får dom behålla samt kunna växa framöver, för då stagnerar uppgången för SD samt för de rödgröna. Något jag tror är väldigt enkelt för folket att se och förstå och borde då vara lika enkelt för alliansen, även om de nu målat in sig i ett hörn som är svårt att se utanför.
    Om alliansen och de rödgröna tror man kan stoppa SD med mobbing, uteslutningsmetoder så saknar man totalt självinsikt och vanligt sunt förnuft, som jag ser det
    Uppemot 40% röstade SD i stora delar av Skåne av helt självklara anledningar vilket sprider sig allt mer uppåt landet i rasande fart som helt naturligt, vilket kan betyda att både det rödgröna och framförallt alliansen inte får mycket att säga till om i nästa val om de nu vägrar släppa in SD.
    De borde ta sig samman i ett beslut som är det bästa för landet, folket, vilket självklart inkluderar invandrarna som redan etablerat sig här. Då får landet resurser och kraft att hjälpa de som är i verkligt behov av hjälp, både vårt egna folk och i andra länder.
    Oavsett vad man sagt innan är en sådan lösning väldigt enkel att förklara för väljarna där de har absolut allt att vinna och inget att förlora.

2. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tror inte Ulf och Co kommer svälja sin stolthet och helt plötsligt skaka hand med jimmie då skulle dom framstå som ännu större hycklare.. Ser rätt hopplöst ut..vlkr nog omval och då kommer man nog rösta mer strategiskt för att. Få ihop en regering Jag själv hade dock röstat samma

3. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 403
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tråden tog en politisk riktning och har samtidigt lämnat ämnet, och då det finns mycket bättre forum för politiska diskussioner som tex Reddit får vi hänvisa dit. Vi försöker främst hålla oss till teknik här på Swedroid. Tråd låst

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.