Varför iPhone?

Diskussion i 'Off Topic' startad av DanielMalmgren, 8 feb 2014.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Jailbreak krävs för den typen av saker tyvärr. Det positiva är dock är att jailbreak tar mindre än 5 min

    Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Okej. Då är fortfarande ios inte bra nog för mig. Alla har olika behov men jag vill kunna installera det jag vill :-)

    Skickat från min Sony Z1 Compact
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja alltså helt ärligt så tycker jag att Apple s strategi med sitt ekosystem är ganska jobbigt att ha att göra med. Det är synd för annars är det ju bra kvalitét på deras produkter. Är super nöjd med vår iPad tex.
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Du kan inte mena att det fortfarande finns folk som gynnar Linnsekten? Finns ju så mycket bättre men det går ju i & för sig inte att förklara för en som blivit hjärntvättad i en Linnbutik ;-)

    Note 3 via Tapatalk
     
  5. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Vad ska de andra lattemorsorna säga säga om att du sliter upp en "billig plastig" Androidtelefon ur fickan, nä dom kommentarerna vill du slippa. Vänner och arbetskamrater då... Oj! I det läget går många och skaffar en iphone istället. Alla andra har ju en, de ska va premium säger de.

    Skickat från min N6 via Tapatalk
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Och när ungen kräks galla över hennes iPhone sätter hon sig i personlig konkurs för att ha råd med en ny för nära 10k. Samtidigt sköljer nästa morsa av sin Z1 med lite vatten och är glad att hon inte gick på den lätte.

    :)
     
  7. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hehe
     
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Vadå, en iPhone får man ju gratis på abonnemanget... (tror folk).
     
  9. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Jag hade nyss köpt mig en Galaxy Note 10.1 när jag fick en iPad 4 av jobbet. Jag hade säkert kunnat gilla den om jag inte haft min Androidplatta bredvid. Men det hade jag, så iOS lärde jag mig snabbt att tycka illa om och i jobbet använder jag därför ändå Noten.

    Paddan har bättre display och bättre batteritid än min Note så den är mer lämplig för att streama film. Den har också bättre kamera (men nu har jag köpt en S4, så den jämförelsen räknas inte längre för mig eftersom den har tagit över kamerarollen helt). Men ovanstående "lista" omfattade ungefär mitt eget användningsområde vad gäller paddan, om man bortser från småsaker som Wordfeud och Yatzy etc, när man helt enkelt tar den enhet som ligger närmast. Det jag ser som dess enda RIKTIGT stora värde är det enkla faktumet att den, operativsystemet till trots, ändå är en extra platta... och stillheten det ger när mina två döttrar lugnt och stilla kan sitta och spela på en varsin istället för att tjafsa och bråka om vems tur det är.
     
    Last edited: 11 feb 2014
  10. Dimitri

    Dimitri Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag gillar både android smartphones och iPhone. Om man tittar på utseendet, själv tycker jag att det finns ingen android lur som matchar 5s skönhet.


    Sent from my iPhone 5S
     
  11. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Goophone i5S? :P

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  12. Dimitri

    Dimitri Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Neah..


    Sent from my iPhone 5S
     
  13. aeom

    aeom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det är samma sak för någon som vant sig vid iPhone och sedan ska göra dessa saker på android. Jag minns när jag skulle flytta över backup från en s2a till en galaxy s3a för första gången, det tog mig också flera timmar att förstå hur jag skulle göra medans på iphone kopplar jag in den direkt och sedan sköter det sig i princip av sig självt. När man går från en iphone till annan t.ex från 5 till 5S, det är bara att koppla in luren, återställa från senaste backup och nya 5S blir exakt som din tidigare 5a, med alla appar på samma plats etc.

    Och varför folk väljer iPhone? Det finns ju en anledning till att apple slår rekord i försäljningar vid varje släpp av en ny iPhone. Det handlar enligt mig om designmässigt, kvalitetsmässigt samt funktionsduglighet. Vissa har inget behov av att sitta o dra in olika custom roms i sina lurar och ändra teman o ringsignaler 4 gånger i veckan. Man vill ha en stabil och pålitlig telefon som är starkast på de viktigaste punkterna, dvs kamera, samtalskvalitet, design och surf.

    Sen har vi såklart iMessage också, som i sig enbart är en mycket stark fördel som hade lockat mig tillbaka till iPhone alla dagar i veckan, vilket den också har gjort tusen gånger innan när jag har testat android. När du väl börjar använda iMessage så vill du inte lämna det, tro mig. Som sagt återigen är det dessa funktionsdugliga saker som underlättar i vardagen, enligt mig underlättar inte en android bara för den är mer "öppen". Fingeravtrycksläsaren i nya 5S är ännu en sådan funktion som man inte kan leva med EFTER att man har vant sig vid den. Hur smidigt som helst! Sen har vi också App Store med mycket enklare apphantering, smidigare, fler appar etc.

    Sist men inte minst när det kommer till garantiärenden, vem kan man lita mest på? Detta kommer jag skriva med stora och förtydligande bokstäver: APPLE. Fyfan vad deras kundsupport är professionell och perfekt. Varje gång min iPhone har strulat det minsta eller jag har varit lite missnöjd med en lite lös knapp eller dylikt så har jag bara raskat in på apple store här i Malmö och inom 5 minuter har jag lämnat byggnaden med en NY telefon i handen. Inget behöva skicka in på service, vara utan lur flera veckor och kanske sedan i slutändan få tillbaka likadan telefon.
     
  14. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Kunde inte sagt det bättre själv, sen att alla appar ser tusen gånger bättre ut är ju också ett stort plus.
     
  15. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Får du en ny på riktigt eller får du en fabriksrenoverad telefon?
     
  16. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Apple ger väl ut refurbs? D.v.s. så gott som ny men inte helt fabriksny.
     
  17. aeom

    aeom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Ser ut som ny och känns som ny. Vid ett tillfälle fick jag en helt ny. Kvittar mig bara jag får en ny fungerande telefon snabbt och enkelt utan krångel med service osv. Att gå in med sin 11 månaders slitna gamla iphone och sedan få en som ser ut som en helt ny är en win-win situation i vilket fall.
     
  18. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Så anledningarna utan personliga åsikter är:
    iCloud
    Bra service då den går sönder

    Och saker som är individuellt:
    iMessage
    Fingertrycksavläsaren

    Kamera, batteritid och tålighet finns ju att få tag på bättre till ett lägre pris. Inte för att iPhone har kasst på något av det men det finns bättre.

    Går de sönder ofta?

    Jag har själv inte lämnat in en telefon på service sedan min Motorola A835...
     
  19. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Roligt att tjötet om att "iPhone bara funkar out of the box" fortfarande går mellan iPhone-nissarna. Dagens skratt. :)

    Android måste inte konfigureras mer än att man loggar in på sitt Google-konto så hur skulle inte Android fungera out of the box, menar ni?
     
  20. aeom

    aeom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Nja inte sönder i den meningen. Ingen har bokstavligen gått sönder i min ägo utan det är små saker jag stört mig på petig som jag är. Jag har oftast inhandlat dom när dom precis släppts och då vid nått enstaka tillfälle fått ett måndagsex med en skramlig eller lite lösaktig volym/låsknapp som jag stört mig på.