Varför iPhone?

Diskussion i 'Off Topic' startad av DanielMalmgren, 8 feb 2014.

  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Aha, okej. Synd att det skall behövas alls men skönt att det funkar när den pajar! Synd att de inte apat efter vattentätheten. Det är något som borde bli standard..

    Skickat från min Sony Z1 Compact
     
  2. aeom

    aeom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det har jag inte heller riktigt förstått. Båda tar lika lång/kort tid att konfigureras. Förutom just backupen om man har saker från en tidigare iPhone som man vill föra över direkt på den nya så gör man det direkt och sedan är alla inställningar, appar, bilder, nummer osv på sin plats och inget mer man behöver göra.
    Hemknappen på iPhones är en slitvara som slits ut med tiden framförallt. Och står man där månad 11 med en sliten repig iphone med lite seg hemknapp så vill man inte riskera att knappen blir segare efter garantin har gått ut. Utan då går man in och tar ut en "ny" helt enkelt. Flesta android telefoner har ju ingen hemknapp, oftast bara en liten knapp på sidan som håller bättre. Men visst lösa knappar är inget man förväntar sig eller bör acceptera från just apple och priset man betalt, därför ska det bytas ut på plats utan snack.

    Angående vattentätheten visst är det en kul grej, hade själv en xperia V vid ett tillfälle och man hade roliga stunder med den. Men för tillfället är det nåt jag kan klara mig utan och gjort under en lång tid. Det överväger liksom inte mina andra behov för tillfället så att säga.
     
  3. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Deras system för garantiärenden är verkligen riktigt smidigt, och deras tolerans för vilka saker som tas på garantin borde också tas efter av andra tillverkare i vissa avseenden.

    Den trasiga telefon man lämnar in skickas tillbaka till fabriken (om det inte är ett lätt fel som kan åtgärdas i butikens egen Genius bar), lagas och skickas sen tillbaka för att ges till någon annan som lämnar in sin telefon på garanti.

    Jag personligen är riktigt trött på DeltaService tattiga reparationer och risiga service, även om den har blivit bättre, och hade gärna sett att andra tillverkare hade system liknande Apples istället. Tyvärr är det väl helt omöjligt eftersom det är så många fler olika modeller det handlar om, men det vore onekligen trevligt!
     
  4. jenordfoto

    jenordfoto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nej, man får en helt ny. Fick problem med kameran på min 4S efter att jag tappat den i backen och efter ett snack med supporten så fick jag en ups påse skickad hem till mig som jag sedan skickade med telefonen ned till Nederländerna för reparation. Fick hem en helt ny telefon i brevlådan, bara att kopiera från iCloud sen så var den precis som tidigare lur. Oavsett fel på telefonen så får man alltid en ny telefon, de gamla telefonerna skrotas.
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Tror du på det själv?

    Sent from my HTC One using Tapatalk
     
  6. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Refurb...

    Skickat från min N6 via Tapatalk