Varför roota?

Diskussion i 'Legend' startad av MarkTheGreat, 26 sept 2011.

  1. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har inte börjat än, ska nog inte göra det. Ser inte hur fördelarna är värda allt krångel.
     
  2. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag ska nog ge mig på det faktiskt, är sugen på att se skillnaderna prestandamässigt!
     
  3. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Du kommer inte blåsas av stolen med prestandan, den största skillnaden är möjligheten att flasha andra ROMs med modar enligt din smak.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Asså jag vet inte men jag tror ni missförstår rootning och custom rom flashning.

    Rootning ger dig bara tillträde till rooten på din mobil och ger dig superuser rättigheter.

    För att kunna köra andra roms och olika kernels så måste boltloadern vara knäckt.

    Mitt personliga skäl att roota brukar vara för att bli av med värdelösa apps som man aldrig använder. Tex när jag hade xperia x10 ... bort med alla sony Ericsson skräp... göra den ren ;)

    | BOCA 2.3.7 Powered Galaxy Tab | Tapatalk |
     
  5. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    På flera telefoner stämmer det du skriver men en Legend kan man inte roota utan att öppna bootloadern eftersom att man måste nedgradera till 2.1 under processen. Sen om man vill ha en rootad orginalrom så får man lägga in den efteråt. Detta beror på att htc valt att köra med signerade roms i legend mfl.
    Legendens rootning är en förhållandevis omständig process även om den blivit lite enklare nu. Har man riktig tur och får tag i en med icke uppdaterad hboot dvs en hboot <1.01 så kan man ställa den i S-OFF, men med hboot 1.01 är detta omöjligt och man är därför begränsad till att använda telefonens minne som det är och vissa operationer får fakeflashas, funkar iofs bra det också men alltid trevligt med full kontroll.