varför så billig

Diskussion i 'Tattoo' startad av Magsta, 25 nov 2009.

  1. Magsta

    Magsta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför är tatoo så billig i jämförelse med alla andra?
     
  2. hiro

    hiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 9
    Tattoon är tänkt som en budget-variant till magic och hero. Skärmen är lite mindre, har sämre upplösning och använder en äldre och billigare teknik. Det inbyggda 3g-modemet har sämre upload. (0,3 istället för 2). Det finns ingen trackball.

    Jag har inget problem med skärmen, och därför var tattoo ett bra val för mig. Tycker den är ljus-skarp och den duger för de saker jag använder mobilen till. Men om du är van vid högre upplösning kan det kännas trångt.
     
  3. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Värt att notera här är att många applikationer fungerar inte med, eller är svåra att få tag på till Tattoo pga upplösningen på skärmen.
     
  4. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tattoon har bra med minne 256 RAM och 512 ROM. Lika bra CPUs om Heron. Den har också Android 1.6. Det de har snålat med är skärmen och kameran. Men jag har inga problem med skärmen den är snygg och bra. Kameran tar inte skarpa kort, nej. Men den funkar hyfsat och att filma med den funkar bra.
     
  5. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    63
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Det jag kan tänka mig är att HTC är en erfaren tillverkare av touch-mobiler. Att de lanserade Hero och Magic innebar ju att de måste göra en billigare produkt som tilltalar en grupp konsumenter som inte vill lägga så mycket pengar på touch-mobiler.

    Jag har nu haft Tattoo i två veckor och jag är ganska nöjd med den. Innan hade jag HTC Diamond Touch med Windows Mobile 6.1. Den funkar ok, men Tattoo är minst dubbelt så bättre än Diamanten. Jag var irriterad på Diamanten på några punkter.

    Eftersom jag gillar touch då man inte behöver trycka så hårt tex vid sms:andet. Då vill jag ju fortsätta med touch, men icke lägga så mycket pengar som på Diamanten. Här kommer Tattoo in i bilden, bra för mina behov.

    Trots Diamanten har hög upplösning (tror högre än Hero/Magic) har jag inte upplev nåt problem med lägre lösning på Tattoo, jag tänker inte alls på det. Skärmen är skarp och jag kan läsa sms, spela Gomoku och läsa mobila webbsajter i mobilen.

    Resitiv eller kapacitiv skärm - det kvittar för mig eftersom det är mycket bättre än Diamanten. Reaktionen vid tryckandet på skärmen är bra. Jag har nu InvisibleShield och det är ännu bättre för nu kan jag smsa med tummen...Det kunde jag inte före, likaså med Diamanten. Det är bra att ha lite friktion. Jag knappar snabbt vid sms.

    Oj, det blev lite minirecension tycks det! :)

    Jonas
     
  6. e1520

    e1520 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3T
    Gissar på att det är kameran och storleken på skärmen som gör att de kommer billigt undan i produktionen.


    //E1520
     
  7. bonath

    bonath Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag "köpte" min teliabutiken under deras julklappsextra...
    På kartongen står det 3795:-
    Förlängning 24 mån, 129:- i månaden, varav 80:- är för telefonen blir 1920:- totalt!!!
    DESSUTOM så sänktes min månadsavgift på abonnemanget med 20:- vilket blir (som jag räknar) 1440:- totalt för telefonen!!!! Hade inte råd att låta bli!!! :P
    Dom som jobbade i butiken tyckte det var konstiga priser, men men, inte mina problem...
    Visstja, höll på o glömma... Dom bjöd på enkronan den skulle kostat. :rolleyes:

    Edit:
    Dessutom ingår Mobilsurf Alltid och Spotify gratis fram till påsk.
     
    Last edited: 27 nov 2009