Varför så slö browser?!

Diskussion i 'Hero' startad av Crusac, 15 feb 2010.

  1. Crusac

    Crusac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Upplever webbrowser som väldigt slö på Hero jämfört med tex Iphone. I test som jag och kompis gjorde laddade Iphone sidor nästan dubbelt så fort som Hero, och båda kör telia! (Aldrig kul att få spö av en Ajfan!)
    Hittills känns Dolphin snabbast av de jag provat. Kör för närvarande med Modaco 3.1. Blir den snabbare med 2.1 rom?

    Konstigt är att om jag kör teethering både trådlöst och usb känns det som att sidor laddas med relativt bra fart?! Någon mer som upplever detta samt kanske nån som har nått tips för att snabba upp browsern! Kan tillägga att med speedtest får jag DL 3,1Mbps och UL 1Mbps så anslutningen är det inget fel på...

    Mvh crusac
     
  2. paffare

    paffare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kör ett test när ni kör spotify samtidigt så får vi se vem som vinner:D Nej men det känns lite som att det inte finns så mycket att göra. Dolphin upplever även jag som snabbare än default browsern. Herons hårdvara är ju som känt inte den bästa, däremot piskar ju nexus iPhone i browserspeed.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 022
    Mottagna gillanden:
    1 961
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    min Hero skulle vara mycket snabbare om den inte varje gång skulle behöva gå upp på H-nätet. Det är den uppkopplingen som tar tid.

    Prova att stress-surfa rejält en gång utan mellantid eller att faktiskt läsa något, då går det skitfort för mig iaf
     
  4. Joakim_Olausson

    Joakim_Olausson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan det inte vara så att du har flash aktiverat i din Hero's webbrowser?
    iPhone stöder inte flash och därför blir den snabbare eftersom den inte behöver ladda ner alla flashgrejor, medans Hero måste det? Men visst, jag tycker webbrowsern i Hero är ganska slö ibland också. :P
     
  5. Crusac

    Crusac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går det att avaktivera flash?! Hur?!
     
  6. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har testkört dolphin browser vs iphone 3g över wlan med polare några ggr, min kära hero har varit snabbast varje gång :)
     
  7. browneye

    browneye Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    I webbläsaren, inställningar ---> avaktivera tillägg