Varför strular min widget i Froyo?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av knutigro, 29 aug 2010.

1. knutigro

knutigro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

min Widget har fått stora problem i Froyo. Jag har just börjat titta på det och det ser ut som om det är min XML Doom Parser som är problemet.

Även bokstaverna äöå är blivit konstiga.

Vad är egentligen nytt i froyo och skulle inte Android vara bakåt-kompatibelt?

Några andra som har fått problem i froyo?

mvh Knut

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag känner inte till att jag fått några nya fel i Froyo. Vad blir det för fel med din parsning? Det kan vara så att du från början utelämnade något, och att de i Froyo har gjort en rättning som exponerar den bugg som du redan hade, men inte märkte av.
    Anger du encodings osv?

3. knutigro

knutigro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det viste sig at jag hadde lagt inn laget en "DocumentBuilder builder" för sen att skriva "builder.reset();" builder.reset() var tydligen inte längre användbart.

Alla andra problem med äöå etc har kommer antagligen ifrån mitt byte till mac.

Det blev lite väl mycket på en gång för mig att börja debugga mitt gamla program då jag inte har programmerat på en månads tid, och nu skulle börja på nytt i macintosh med ny Froyouppdatering etc. Lösningen blev virtuell version av Windows ;-) där allt käns lite mer hemma.