Varför tar inte Google bort apps från iphone?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av spatman, 2 mar 2011.

  1. spatman

    spatman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte att är det inte konstigt Google utvecklar Google Maps och annat för iphone känns som jävligt många skulle gått över till android om dom tog bort det? Bara jag som tänkt på detta eller google bara för snälla?
     
  2. stn

    stn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Varför sjunka till Apples/iOS nivå?
     
  3. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Don't be evil!

    m v h Henrik
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Tror inte Google är så petiga med vilken hårdvara folk använder så länge de använder googles tjänster.
     
  5. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Google ser android som ett sätt att få folk att öka antalet sökningar från mobila plattformar på googles sökmotor. Enbart. Men jag håller med, hellre att Google tar lite betalt för Android och ser det som en inkomstkälla istället och wipar allt från appstore.

    Japp telefonerna skulle bli aningen dyrare men apples dominans få sig en rejäl törn och i slutändan skulle det gynna den fria konkurrensen och bra apps skulle på sikt släppas till android i första hand.

    Sen vore det ju skadeglatt oxå och det vet ju alla vad den sanna glädjen är MWAHAHHAHAH
     
  6. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det skulle strida mot Google grundidé om dem skulle ta bort Maps, Earth osv från app store. Dem ska vara störst på alla områden och om dem inte finns med på alla plattformar så förlorar man snabbt marknadsandelar. Det finns ett vinstintresse i att göra iOS kunder beroende och knutna till exempelvis Maps som koncept. Annars skulle ändå en annan tillverkare gå in och göra samma sak, det vill inte Google!!!
     
  7. windmark

    windmark Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Google är inte elaka och att ha sina tjänster på flera plattformar är alltid bra. Sedan får ju Google sina intäkter mestadels från reklam, och den finns ju överallt ^^
     
  8. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Valfrihet är något vi ska kämpa för, inte vara emot. Så den som vill ska kunna använda Googles appar i sin iPhone istället för en Androidtelefon.

    Att Google släpper maps till iPhone innebär ju inte att Andoirdversionen är sämre eller att det lägger ner Android.