Varning för Battery status från Android apps

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Sigma78, 10 sept 2010.

1. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har kört "Battery Status"-appen från android apps sen jag fick telefonen för att kunna se mer exakt batteristatus i statusraden. Igår kom det en uppdatering som gjorde hela min telefon oanvändbar.

Det artar sig så att gränssnittet blir väääldigt långsamt, och dessutom släcks skärmen ner med jämna mellanrum som om telefonen är avstängd. När man väcker den igen behöver den ladda in allt som ligger på hemskärmarna igen, och på min telefon hinner den ungefär precis bli färdig innan den stänger ner sig igen.

Jag lyckades, efter ett par försök, komma in under program och avinstallera battery status, eftersom jag misstänkte att det var det senast uppdaterade programet som ställde till det, och då fungerade telefonen som vanligt igen. För att bli riktigt säker installerade jag appen igen, och beteendet kom tillbaka.

Jag kör orginal JF3, helt omodifierad, ingen root, ingenting, och jag misstänker att det här är ett fel som bara gäller SGS, och kanske bara vissa FW.

Det går att ha appen installerad utan problem, det är när man lägger upp widgeten, och eventuellt bara när man klickar i att den ska visas i statusfältet som problemet uppstår. Jag har den installerad nu utan att använda den i väntan på en uppdatering som löser problemet.

2. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
  3. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Uppdateringen som kom ikväll löste problemet. Nu är det lugnt att köra den igen.

Tack för tipset på den andra ändå.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk