VARNING FÖR FROYOS VÄCKARKLOCKA!!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Waiter, 19 okt 2010.

  1. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    En jättevarning till alla som använder telefonen som väckarklocka:

    Hade jag inte haft tur och blivit väckt av ett SMS i morse så hade jag försovit mig och missat tåget.

    När man ställer in en tid för väckning så ställs larmet per default in till en enstaka händelse SAMMA VECKODAG som man gör inställningen. Om man alltså på söndag kväll bara går in och ställer tiden till 06:00 som på vilken väckarklocka som helst så ställs telefonen in till att ringa NÄSTA SÖNDAG kl 06:00. Lång näsa på måndag morgon alltså när telefonen inte ringer och du får en ofrivillig sovmorron.

    Man måste alltså gå in och ändra manuellt till antingen rätt veckodag för väckningen eller till "varje dag" för att det ska funka.

    Fullständigt idiotiskt. Det här var absolut inte fallet på tidigare versioner.
     
    intyala gillar detta.
  2. joejjeman

    joejjeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    kan bara instämma... hände mig med första morgonen... vaknade som tur också av annat
     
  3. Ascor

    Ascor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är också väldigt irriterad över Froyos väckarklocka. Så omständligt att ställa in den varje kväll jämfört med förr.
     
  4. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    samma här. tur att man läste den lilla inforutan som sa att mitt larm var inställt på sex dagar i framtiden och inte bara en...
     
  5. jaegermeistr

    jaegermeistr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    har stallt in att alarmet ska gå av varje dag, sen ändrar jag tiden kvällen innan, har aldrig haft problem.
     
  6. Kreftan

    Kreftan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    det fick jag erfara i söndags morse när jag skulle till jobbet :) blev en 4 timmars lång försovning...
     
  7. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Hur misslyckas ni egentligen? måste ju bara berott på handhavandefel?! För mig har det alltid fungerat perfekt genom att bara välja tid och dag samt om man vill skriva in en komihågtext.
     
  8. SaucePanMan

    SaucePanMan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man misslyckas genom att göra precis samma sak som man gjort varje gång man har ställt larmet tidigare. Jag har bara ett larm sparat som jag ställer om varje kväll, tidigare har man inte behövt tala om vilken dag det ska ringa utan det blir automatiskt nästa dag. Håller med om att det är idiotiskt så som det fungerar nu.

    Min fråga är då: Någon som har ett bra tips på ett annat alarm att använda?
     
  9. VMe89

    VMe89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har haft det så sen jag köpte luren med 2.1?
     
  10. fekke

    fekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har ställt in ett alarm som ringer måndag, tisdag, torsdag och fredag, och sedan ett annat som ringer onsdagar.
    Fungerar prima och man slipper ställa om varje dag. Haft det sedan Froyo släpptes officielt
     
  11. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har då inte upptäckt några probs ännu med väckaruret. Kan ingen förklaraq lite mer vad problemet är?
     
  12. Rojpen

    Rojpen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    samma hära, fast väljer vilket fall att den sak ringa alla veckodagar.
     
  13. luetin

    luetin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gentle alarm clock, mycket bra app! Rekommenderas...

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  14. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Mitt ringde i morse som vanligt, men jag vet inte varför. Nu när jag provar så ändras inte dagen alls. Är larmet inställt på att ringa tex igår (måndag) och man aktiverar det så är det inställt på att ringa nästa måndag.
    Riktigt kasst. Det var ju detta som var bra med det inbyggda alarmet då man som jag har två olika tider som jag går upp på olika dagar (ej samma varje vecka). Grymt smidigt att bara aktivera rätt tid och så ställs dagen automatiskt in till kommande dag.

    myClock funkar väldigt bra men har inte den åtråvärda funktionen nämnd ovan. Killen som jobbar med det uppgraderar dock hela tiden och om tillräckligt många önskar en funktion kommer han utan tvekan lägga in den.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=21156
     
  15. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    En dum ändring i programmet men jag ser ingen anledning till varför man skulle byta alarmapp pga detta. Om man lägger in ett nytt alarm varje dag och på så sätt irriteras över att man måste ändra dag är det snarare dags att se om sitt användarmönster.

    Antingen har man olika tider i veckorna och lagrar ett alarm per dag. Eller så måste man ändra varje dag, och då ställer man såklart in ett alarm som används alla dagar och sedan går man bara in och ändrar tid i det alarmet efter behov.
     
  16. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    hahaha var också med om detta .Fick ställa att den skulle ringa alla dagar i veckan så att man är säkerpå att den ringer :)
     
  17. ulwur

    ulwur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det förklarar ju en del... Undrar om man kan skicka bensinräkningen till Samsung eftersom jag missat bussen 2 utav 2 dagar nu...

    Har aldrig tittat på den snabba popuppen, men nu när jag provar ser jag ju att den sätter larmet 6 dagar in i framtiden. Gränslöst korkat!

    Får köra en annan teknik framöver. 3 olika larm med alla veckans dagar aktiverade, och sedan slå på/av larmen efter behov genom att klicka på silouetten av väckarklockan.
     
  18. dyallo

    dyallo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hahahah! Fattar exakt vad ni menar, va nära på att göra det också.
    Jag har satt alarm varje vardag 07.00 och stänger isåfall av den om jag inte skall ha det :) Blir rätt smidigt faktiskt!
     
  19. Bugumala

    Bugumala Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag gillar Kaloer Clock.
    Man kan ändra mycket av utseendet, själv har jag oerhört svag röd klocka som inte stör i mörkt rum. Jag har även konfat att den går igång automatiskt när jag ansluter ström om klockan är mellan 21 och 04. Den har också stegrande alarm och kan spela musik.
     
  20. Raveneye

    Raveneye Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar exact på samma sätt som min gamla Nokia, så har inte haft några problem. Jag har alltid fasta arbets tider så därför har jag en allarm som kör alla veckodar en viss tid, ett alarm som kör helger och ett som kör när jag har semester. veckodar och helger är alltid på. Måste bara komma ihåg att stänga av veckodar och sätta på semester då jag har semester :P