Varning för Geekbuying!

Diskussion i 'TV' startad av Konstigt, 6 maj 2013.

  1. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Köpte en Minix X5 från Geekbuying för lite mer än en månad sedan. Uppgraderade direkt till senaste officiella firmware. Tog inte många minuters användning av den förrän den hängt sig första gången. Efter 2 veckor hade den nog hängt sig / startat om 50 gånger. Ibland när jag körde något från Netflix, ibland när jag bara navigerade GUI:t, ibland när den bara stod stilla och idlade.

    Läste runt massa och att många haft samma fel och att det verkar vara rätt så dålig kvalitetskontroll och att man bör skicka tillbaka för att få en ny.

    Rapporterade mina problem till GB men får då ett helt otroligt svar. Klistrar in mailtråden nedan. Läs nerifrån och upp.

    Bra är ju också att den bundle jag köpte (Minix + Mele F10 airmouse) inte ens fungerar så bra tillsammans. Bara ett fåtal knappar på Mele fungerade med orginal-ROM. Var tvungen att root:a och lägga in en egen kl-fil för att få den att fungera hyfsat. Och inte ens då fungerar den bra (pga hur den är gjord).

    Läser också på minixforums.com att Minix har varnat GB för sin dåliga post-sales service. Så välj en annan dist, även om ngn annan kanske kostar mer!

     
    Last edited: 6 maj 2013
  2. Marc Swing

    Marc Swing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    *pls do not worry. we are here to help u*

    Är det bara jag som får en röst på kinesiska med dåligt utal i huvudet när jag läser detta :P haha
     
    Sweden2, Sleepwalk, viktor95 och 1 annan gillar detta.
  3. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    fyfan vilka skojjare. värst var ju att kablarna skulle ha gått sönder i frakten. har väl aldrig hört att en kabel skulle ha gått sönder under en frakt. skickade dom den i en bur med råttor eller.
     
  4. wewen

    wewen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag kollade upp att köpa min tronsmart t428 såg jag på många ställen att folk hade problem med felaktiga usbkablar/laddare som var för klena. Har sett många säga att testa en 2A laddare om stickan krånglar. Vet ej om det stämmer men de kan ha menat något sådant. Fast de verkar vara torsk på custom roms ja..
     
  5. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Köpa från kina är ju bra så länge man slipper reklamera :)
    Men det skulle faktiskt kunna vara kablarna (kanske inte så som de beskriver det) då dessa brukar vara extremt dålig kvalite och ofta trasiga.
     
  6. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Varnar oxxå för dem.


    MIn mk808 var helt död ifrån dem.


    Det skulle kosta mer att skicka tillbaka den till dom som dom ville innan jag fick en ny än vad jag betalde för den typ...
    :money: