Varning för hallon

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Hybrys, 1 jun 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Skaffade precis ett hallon abonnemang lurades av det som stod på hemsidan inga fakturor inget krångel . Det skulle kosta 99 kr har nu tvingats att betala över 800 kr . Inga fakturor säger dom sen skickar dom en till inkasso . Kan eventuellt stämma dom men orkar inte med sånt så vill bara varna er att inte skaffa nåt från denna operatören (3). Har tidigare blivit blåst av 3 innan på flera tusen för nån desperat säljare skulle ha sin provision .
     
    Lexius gillar detta.
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tre är ju utan tvekan det sämsta som finns... september blir jag äntligen fri för allting och det ska bli ett rent nöje att slippa de svinen för evigt.
     
    Ara och Lexius gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har haft hallon sen 2013 och inte ett bekymmer.

    Flyttar även din tråd till rätt underforum.

    Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
     
  4. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jag har haft Hallon väldigt länge nu och aldrig haft några bekymmer. I call bullshit.
     
  5. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Ska du hålla på och varna så kan du väl gå in lite mer i detalj tycker jag. Du beskriver inte varför de fakturerar dig 800:-. De borde de ha berättat för dig. Får det inte att gå ihop att de fakturerat dig över 800:- när du skriver att du precis blivit medlem hos denna operatör.

    Har du rätten på din sida, så bestrider du dessa fakturor helt enkelt.
    Du skriver "men orkar inte med sånt" när det handlar om att få rätt för sin sak. Förstår inte resonemanget.

    Du blev medlem idag och har redan startat 2 trådar gällande 2 olika operatörer där du bara spyr galla över dessa. Luktar lite väl mycket troll.

    Källa för andra tråden: https://swedroid.se/forum/threads/vimla-aer-ett-skaemt.133560/
     
    HoardingDragon, Tokas, papichulo och 3 andra gillar detta.
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    @Hybrys@Hybrys Du missade garanterat att det gällde de första 60 samtalen och de första 2gb data. Allt över det kostar naturligtvis extra. Att man sen skiter I att betala räkningar så dessa går till inkasso visar bara på omoget beteende. Någonting annat som visar på omoget beteende är att du påstår att du blivit blåst av tre, troligtvis har du gjort samma sak där.

    Allt sammantaget visar att du inte läser avtal och villkor innan du accepterar dessa och dessutom visar ett omoget beteende runt pengar. Varningen ogillas! Lär dig läsa och sköta en normal ekonomi innan du skaffar mobil och abonnemang igen.
     
    katho, Ms Sally, Xiaomi fanboy och 6 andra gillar detta.
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Alltså... fakturor eller inte, man måste förstås betala för sig på ett eller annat vis. Gör man inte det hamnar man hos inkasso - inget konstigt där. Och då hoppas förstås beloppet upp rejält.
     
  8. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    I call troll..
     
    Rospigg, jnsson och ASR gillar detta.
  9. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Vilket förfärligt dåligt humör. Inte bara på hybrys och neddie utan också bemötandet. Seså, var lite stillsamma och snälla nu.
     
  10. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Som sagts tidigare men kan inte nog understrykas.

    LÄS AVTAL!

    Sen komma och "varna" när man uppenbarligen klantat till det själv är ju lite lågt.
    Att man "tvingas" betala saker i ett avtal man själv gått med på hör ju till vanligheterna, det har inget med att bli blåst att göra.


    Att de (3) skulle "blåsa" dig på flera tusen ser jag som inte så troligt. Men du får gärna backa upp dina påståenden.

    Själv har jag bra erfarenheter av just 3. Förra veckan strulade det dock till sig lite. Blev först lovad en sak som inte gick att lösa. Skulle få hämta ut en ny lur och ville göra det på Elgiganten för att få en olåst. När jag väl kom dit så fick inte de sälja telefonen med det abbet.
    Sur som fan ringde jag upp kundtjänst och sa vad de lovat. De erbjöd sig då att skicka en lur, och en upplåsningskod direkt.
    Problem solved.
     
    kupster gillar detta.
  11. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Många av er fattar inte riktigt grejer eftersom ni försvarar detta sviniga företaget (3) . Jag hade pengar på kontot som väntades på att dras av men eftersom jag har e kort så kunde dom på nåt sätt inte dra pengarna på grund av att deras system inte var uppdaterat . Jag har använt e kort för alla andra köp det har funkat felfritt men hallon fick det inte att funka och gav skit till mig för det.

    Att försvara 3 måste visa hur naiv man verkligen är 3 är dom äckligaste parasiterna som finns deras säljare och kundtjänst bryr sig inte ett skit om kunder utan vill bara ha provision .
     
    Lexius gillar detta.
  12. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 018
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Ok, men du märkte inte att pengarna inte drogs som de skulle från ditt kort?
     
  13. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Står klart och tydligt att de inte tar emot ekort.
    http://www.hallon.se/kundservice/ha...kort-kan-jag-anvanda-hos-hallon-se?id=1497035

    Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
     
    x10_minipro och Asawi gillar detta.
  14. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nej, hur ska vi kunna göra det när du inte talar om vad som hänt förrän nu.
     
    jnsson och Honda gillar detta.
  15. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Så du har alltså inte läst avtalet?
    Och sen klagar du.
    Och du säger att det är vi som inte fattar!

    Det handlar inte om att de inte har system som inte är uppdaterade, det handlar vilka sätt de accepterar betalning på. Det finns fler som inte accepterar e-kort.

    Att säga att företag är sviniga för att de vill ha betalt för tjänster du nyttjat är lite konstigt.
    Du har fortfarande inte förklarat på vilka grunder du skulle kunna"stämma dem".
    Att ta betalt för levererade tjänster är inte ett brott.
    Sen har vi olika uppfattningar om huruvida företag är bra eller inte. För mig har 3 alltid löst det som jag tycker ha varit orätt .
    Ofta med kompensation också.
    Men det kan ju bero på att de då också faktiskt har gjort fel. Ingen är helt ofelbar.
     
    Asawi gillar detta.
  16. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har ingen erfarenhet av just 3, men mina allmänna erfarenheter säger att de flesta företag är angelägna av att kunden inte ska känna sig missnöjd. vare sig det är företaget som gjort fel eller kunden som missuppfattat något. Detta under förutsättning att jag som kund bemöter DEM med vänlighet och så gott humör och god vilja som det går.
    Inkompetens stöter man på ibland, men även det brukar gå att reda ut om man beter sig på ett vettigt sätt. Undantag finns självklart, men i regel blir man bemött som man förtjänar (eller bättre).
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ibland blir det problem, tyvärr, och det verkar inte alltför tydligt vilka kort som accepteras hos just Hallon, men det kunde ha googlats fram rätt enkelt. Man kunde ha googlat "hallon e-kort" och direkt första länken hade givit svar.

    Enda problemet jag haft med Hallon var att en betalning inte ville gå igenom en gång och jag fick då meddelande om det. Det var dock mitt egna fel eftersom jag hade fått nytt bankkort och glömt uppdatera mina betaluppgifter.
     
  18. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Jag har visserligen vimla nu eftersom man får spara sin pott hos dem men innan hade jag Hallon och inga problem där. Lätt att ha att göra med när man säger upp sitt abonnemang.
     
  19. Peter56

    Peter56 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy A52 5G 8/256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy A52 5G 8/256
    Telefon 2:
    Moto G5S Plus
    Platta:
    ASUS Chromebook C433TA
    Har haft Hallon i flera år, inga problem!
     
  20. Peter Parker

    Peter Parker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag och frugan har haft Hallon i snart två år och det har inte varit några problem.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.