Varning för HBO Nordic!

Diskussion i 'Off Topic' startad av ICDeadPpl, 11 apr 2013.

1. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har man kort stubin, när man gett dom gott om tid och flera chanser att göra rätt för sig?

Innan du dömer folk till höger och vänster, kan du väl ta reda på all fakta.
    Arg är jag (inte alltid, inte konstant, men på HBO just nu), men kort stubin, nej...

Man kan tro att du ser ner på andra, och ser dig som bättre än andra och stämplar dom som inte beter sig som du gör. Har lätt för personangrepp. Eller har jag dragit förhastade slutsatser? (Ser du vad jag gjorde där?)

Tror fan att det är tungrott, när man inte har avslutat ett konto efter nästan fyra månader!

Deras verksamhet går ut på: 1. Få kunder att teckna abonnemang. 2. Leverera videotjänst. 3. Avsluta konton vid uppsägning.

Om man inte klarar av en så viktig uppgift, betyder ju det att något inte står rätt till!
    Och jag är inte den enda som drabbats, jag har blivit kontaktad av andra som sitter i samma sits.
    Tänk när inom ett år kommer en drös av kunder från första vågen anslutna säga upp sitt abonnemang efter att bindnigstiden gått ut. Hur ska dom klara av den uppgiften då?

Det spelar ingen roll om jag hade uttryckt mig i form av engelsk 1800-talspoesi eller åkt runt på stan med megafon, HBO har misslyckats med sin (enkla) uppgift.
    Vill du att andra ska drabbas av samma sak? Varför denna defensiva hållning? Har du någon känslomässig koppling till HBO?

Vad jag vill ha sagt, är att se upp för HBO Nordic om du funderar på att ansluta dig och följ noga upp att kontot blir avslutat vid uppsagd abonnemang.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

ICDeadPplICDeadPpl; vad får dig att tro att personen som får mailet skulle hjælpa dig mer nær du "skriker" med caps? Och førsøker dumførklara personen som får mailet med "hur ær ni funtade". Tror du att du kommer få ænnu bættre service?
    Jag førstår om du tycker det ær skønt att skrika ut på de, men du skriker antagligen då på fel person och det hjælpre inte dig en gnutta. Behandla personen med respekt, det ær bara en stackars sate som har fått jobbet i kundtjænst som behøver betala sin hyra.

Du låter æven helt sæker att de inte kan bættra skriv med tanke på inlægget att det kommer vara samma om ca 12 månader nær de med abb ska avsluta sina konton.

Och eftersom du frågat andra, jag har ingen koppling till HBO alls. Kænner inte en kotte som ær involverad dær, den enda kopplingen ær att en polare har ett abb.

3. albino25

albino25 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men, helt ärligt?! Varför ska man tolerera att HBO får agera som dom gör? Står ju i ett av mailen från december att det ska avslutas och inte dras mer pengar. Klart man har rätt att bli förbannad. Jag har läst en hel del om HBO Nordic, och det är otroligt många som har problem.
    Man kan självklart uttrycka sig på olika sätt, men jag förstår TS. Hade det varit tvärtom hade det blivit liv i luckan, eller hur?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. salamandern

salamandern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Står ju i erbjudandet att man får en fri månad vid tecknande av abonnemang, så frågan är väl hur lång bindningstid du har valt med?
    Kanske står någonstans och jag har missat det?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

5. ICDeadPpl

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ingen bindningstid, om man sade upp tjänsten inom provperioden. Det var en prova-på voucher till dom som tecknat intresse tidigt, innan dom lanserade tjänsten. Sen skulle den automatiskt bli ett 12-månaders abb. Vilket det också blev, trots

CItat ur mail från HBO:
    samt

Tydligare än så blir det inte. Dom skulle manuellt(?) se till att uppsägningar blir utförda. Det har det bevisligen inte blivit.

Edit: Lade till en "disclaimer" på bloggen, som nämner telefonsamtalen med HBO.

6. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Jag tror att man uppfattas olika beroende på hur man formulerar sig, speciellt i skriftliga forum som detta och bloggar. Hur man uppfattas ger sedan olika respons.

Jag tycker det är bra att du skriver om vad du drabbats av men jag tror att annan formulering kunde ge mer fokus på problemet istället för på din person.

Det där var väl bra skrivit, så du kan när du vill.

7. Dingo

Dingo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ledsen, men ARN lär inte ta upp ärendet då beloppet är alldeles för litet.

8. ICDeadPpl

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Fick mejl från Konsumentverket idag, där dom sade samma sak. Då återstår tingsrätten.

9. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Har du pratat med din bank (de som gett dig kortet du betalt med)?

10. ICDeadPpl

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har Nordea, ska till dom på måndag.
    I fortsättningen är virtuella betalkort det enda som gäller... Dom kan man avaktivera när man vill, vilket ger en trygghet.

11. shieldfire

shieldfire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nej. Det kostar mer än det smakar.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

12. ICDeadPpl

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Kan du utveckla?

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Lycka till :)

LOVA att du rapporterar vad som än händer. Det blir intressant hur som helst.

14. shieldfire

shieldfire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hur tänker du betala juristen för dennes arbete? Har du råd att förlora? För en summa av drygt hundra spänn.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

15. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag bara undrar lite, tänk om HBO skulle anmäla dig för förtal? Eftersom du pratar om bedrägerier och scams etc som att de satt detta i system.

16. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

ICDeadPpl, stå på dig!

HBO har tagit pengar från dig som de inte hade rätt till, och trots påpekanden inte betalade tillbaka dem. Spelar ingen roll om det handlar om 1 krona eller 1000 kronor. Och visst gör HBO så här i vinstsyfte. Går det så går det....Det kan finnas hur många som helst som inte orkar kämpa tillbaka sina hundralappar = intäkter utan att leverera något.
    Och ni som tror att "stora företag som HBO gör inte så..." kan jag rada upp av egen erfarenhet som fick hos mina kunder, familj och mitt eget liv: Tele2, Telenor, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Ford, LG, olika parkeringsbolagen, Kronofogden (!), Skandia Försäkring, Bredbandsbolaget, Skattemyndigheten, Vattenfall, - bara för att nämna ett handfull - alla har varit supersnabba med att håva in pengar de inte hade rätt till, de även medgav att "det blev fel någonstans..." men dröjde eller försökte smita undan med återbetalbetalningen.
    Och det här beteendet blir bara vanligare, tack vare er som ligger platta och inte agerar.
    ICDeadPpl gör precis det alla borde göra i såna fall, och att han blev till slut förbannad är lätt att förstå när man sätter saker i sammanhang.

--- ooo§ Det här är trädets topp, lönlöst att klättra vidare §ooo ---

17. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Fast väntetiden på pengarna är drygt en vecka vilket är i alla fall för mig är ganska kort tid. Det är en annan sak om han väntat i ett par månader.
    Företag är generellt väldigt långsamma på att betala tillbaks pengar. Det är inte alltid en lätt process att kreditera en kund utan kräver ofta att det går en vända bland cheferna.

Jag tror inte företag försöker smita undan. Det är så lite pengar och processandet från missnöjda kunder kostar många gånger mer så varje "smitförsök" är en stor förlust. De tjänar mycket mer på nöjda kunder som inte kräver manuellt arbete.

18. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag hade lite samma sak, sa upp mitt abonnemang under prövotiden (rätt tidigt t.o.m) men dom hade inte stängt det. Kände att tjänsten inte var för mig så loggade inte in alls efter att ha stängt av den. Därför jag inte visste att den fortfarande var igång.

Det var lite strul med dom och det är jobbigt att behöva ringa och maila, men jag fick tillbaka mina pengar och med tanke på att dom, iallafall då, var rätt nya i norden så tycker jag dom skötte sig hyfsat ändå.

Kan säga att jag av erfarenhet lärt mig att om man behandlar andra som man själv skulle vilja bli behandlad så kommer man definitivt snabbare fram.
    Det här är inte en scammingföretag, dom är nya och oerfarna. Visst, det är inte roligt att råka illa ut men det handlar inte om miljoner heller. Har dom sagt att dom ska fixa det så gör dom nog det.

Visst kan man döda en fluga med en atombomb, men det finns bättre sätt kanske?

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2

19. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Njaä...
    HBO har tagit pengarna även månader efter uppsägningen. Och de borde inte ha tagit några alls. HBO hade all data och information att reda ut det hela redan i december, men inte gjort det, utan valde att låta konsumenten ta sin egen tid och ork att utföra det HBO skulle ha gjort. Precis som Telenor gjorde med min vän, en 80 åring, som de ville ha sammanlagt 7200 kr enligt ett avtal som aldrig funnits och Telenor inte kunde "hitta", utan hänvisade till en återförsäljare vars existens inte gick att bekräfta, och Telenor påstods ha brutit samarbetet med. Att få Telenor att rätta till krävde ca. 2,5 timmar telefonerade till Telenor och Polisen, trots att Telenor suttit själv på all information. Också, pengaavdraget pga det icke existerande avtalet upptäcktes av en ren slump, Telenor själv hade bara tagit emot pengarna och höll god min.
    Jag nämner exemplet för att det hände för 4 dagar sen, men listan är oändligt lång. Om ni inte ha hört om Allmänna Reklamationsnämnden, googla på det, så får ni se hur företag beter sig i dagens Sverige. Snart kommer det att se ut som i UK, där bedrägeri (coning) inte är ett brott utan ett civilrättsligt "ärende" mellan parter.

20. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

coning

the act of buying a ice cream cone through a drive-through and grabbing it by the ice cream itself not the cone.

:D