Övrigt: Varning för Sync.me och N4 med 4.3

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jonas18z, 20 sept 2013.

  1. jonas18z

    jonas18z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Fan har haft problem med batteriet senaste fem dagarna, nu har jag fått stora problem med detta. Kunder blivit arga osv, leverantörer inte kunna leverara pga batteriet dött och jag inte haft tillgång till laddare. Det visare sig efter felsökning att Sync.ME ligger och kör hela tiden trots att jag valt en gång i vecka.

    Vilket skit och hur kan operativet tillåta att en app bara ligger och drar ner hela telefonen? Nog för att det finns idiotiska saker med apple så nog har de lyckas göra sånt här bättre.



    Så varför för denna app, som förvissor uppdaterades här om dagen men hur fan kan detta tillåtas?
     
  2. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Varför installera en tredjepartsapp till ett socialt nätverk på en arbetstelefon och sen klaga på att det är appens fel att du tappar kunder och blir ovän med leverantörer? Jag kör sync.me och har så gjort länge och har inga problem alls med att den drar batteri, är du säkert på att du ställt in allt rätt?

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja ghar haft exakt samma problem med iphone under 3 uppdateringar dock är det deras egna mail-app och inget tredjeparts och dessutom är det ett vanligt återkommande fenomen så alla kan göra fel ;)
     
  4. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Kan man inte klaga? Jag som många andra har 1 telefon som jag använder både privat och i jobbet. Menar du att så fort man installerat en 3e parts app på telefonen måste frånsäga sig alla krav på funktion och driftsäkerhet ?



    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  5. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Inte alls.. Men det är dumt att varna på det där sättet för en så som fungerar för 99.9% det du kan gnälla på är Google och det faktum att dom inte har något inbyggt skydd för att en app börjar dra ovanligt mycket kräm eller gör något ovanligt men det är ingalunda sync.me ' fel att dina leverantörer/kunde blir arga och att du inte har en laddare, allt det ligger på ditt bord.

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    I ett ord; ja? Telefonens driftsäkerhet går inte att garantera om du installerar en app som inte följde med telefonen. Jag kan dra på 22" fälgar på min lilla Mazda och jag tror inte att jag direkt kan klaga när jag i efterhand förstör hjulhus och däck. Du förstår principen.

    Om driftsäkerheten ligger på tredjepart, vilket det i detta fall gör, är det appens fel. Det är väl ändå rätt självklart?
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Om en apparat eller funktion är kritisk i sin affärsverksamhet tycker jag och tydligen åtminstone nån till att det kan vara läge att isolera den i den utsträckning det är möjligt.

    Som exempel nämner jag en arbetsstation som övervakar livsuppehållande apparatur. Det kanske är onödigt att personalen spelar Kungen och facebookar på den, spelar javaspel och fultankar från obskyra hemsidor, eller bara besöker dem. Eller varför inte låter ungarna spela på den på kvällarna, huvva.

    TS använder tydligen telefonen till både kundkontakter, logistik och vad det var, kontoret på fickan så att säga.
    Det allra första hen borde ha gjort var att skaffa sig en backup-telefon. En billig försäkring. Telefonen/telefonin är väl den billigaste delen av en verksamhet idag.

    Nej! Jag tycker inte man ska sköta företaget på sin och ungarnas hackade xbox