Eländet fortsätter...
Förra gången tog det 39 dagar att få luren utdömd och utbytt. Nu har samma fel dykt upp på den nya telefonen, plus några nya. Denna gång lessnade jag och försökte reklamera telefonen och göra ett återköp. Detta gick inte, utan jag ombads att skriva ett brev som lämnades med telefonen när den skickades till verkstaden.
Jag skrev ett brev där jag kräver att köpet skall hävas enligt §22 i konsumentköplagen. Klicka
här för att läsa brevet.
Telefonen lämnades in den 12 februari, den 17 februari får jag följande besked via telenorservice.se:
Ok, trots att jag har rätt enligt konsumentköpslagen att häva köpet, väljer de att reparera min telefon. Jag väntar ytterligare 10 dagar innan jag får nytt besked, nu finns min telefon att avhämta i butik.
Det är nu den riktiga farsen börjar! Först och främst vill butiken att jag skall betala 350:- för felsökning av detta garantiärende, vilket jag
naturligtvis inte gjorde, samt att det visar sig att telefonen är inte reparerad. Bakstycket sitter fortfarande löst och mjukvaran är inte uppdaterad till den senaste, vilket tyder på att inget är gjort åt telefonen.
Nu har jag kontaktat verkstaden och krävt full dokumentation om ärendet. Fortsättning följer...
/ Erol
Click to expand...