Helt otroligt. Har inte nämnd lur, men det har varit tyst om större problem med Xperia Z. Och så blir det sommar, och plötsligt så får flera utav er samma problem. Något som jag då själv märkt att alla är tillverkade innan 13W15 (ändrar detta då jag såg någon har problemet med en som var gjort vecka 14). Och om detta håller i sig, så kanske Sony löst detta genom att som sagt rätta till produktionen genom att byta ut limmet. Vilken vecka började Sony tillverka denna lur, någon som vet? Det verka vara som att inga i Sverige har en lur tillverkad innan 13W08. Detta skall och bör anses vara fabrikationsfel. Och som sagt. NI har alla haft luren i mindre än sex månader, vilket då enligt konsumentköpslagen innebär att det är Sony som skall bevisa att det är ni ägare som gjort felet. Ni kan alla bevisa att ni inte är ensamma om detta fel. Jag tror att Sony kommer fixa till detta.
Sedan angående kundtjänst. Det verka lite som att medarbetarna fått tillsägningen att inte erkänna när sådana här vanliga fel dyker upp. Så de säger nej av bara farten. Sedan har vi ibland de som faktiskt erkänner att det är många som ringt in om detta. Men dessa verka vara få. Kan vara ett försök att hålla nere tron att vissa fel skulle vara så vanliga att det faktiskt är ett frabrikationsfel.
Last edited: 6 augusti 2013