Övrigt: VARNING: Kolla bakstycket på era lurar!

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Don MC, 28 jul 2013.

  1. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Tack för tipset, fungerade utmärkt!
     
  2. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur man får tag på IMEI numret när man inte har telefonen framför sig?
     
  3. Robert_100

    Robert_100 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Bör stå på kvittot eller kartongen om den finns kvar

    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4
     
    DSD gillar detta.
  4. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Eller på servicekvittot ifrån DeltaService tror jag.
     
    DSD gillar detta.
  5. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Eftersom jobbet är så sjukt jävla tråkigt, jag saknar min leksak och tråden verkar gå lite långsamt så spekulerar jag lite så länge.

    "Service status: Väntar på teknisk information från producenten"
    Hmmm, teknisk information ifrån Sony, angående glas som släppt och orsakat vattenskada. Det låter ju som att de faktiskt inte fått klara besked om det här. Och eftersom de nu fått in flera stycken av våra telefoner med samma fel (glaset släppt +-vattenskada) så vill de kanske ha ett samlat svar ifrån Sony så de inte behöver göra en massa individuella bedömningar utan snabbt kan agera när nästa drös med felaktiga enheter kommer in.
    Hoppas att det blir positiva direktiv, nåt i stil med att byta ut enheter som har släppt glas och vattenskada rakt av. Och köra en riktigt bra fix för övriga så glaset inte släpper igen.

    Känns som att Sony behöver köra lite krismöte angående den här telefonen och smöra en jävla massa för sina kunder. Det kostar sjukt mycket mer att skrämma bort kunder mot att byta ut några enheter. Anti-ambassadörer är toksvårt att jobba bort för en produkt eller ett varumärke, de kan göra oerhört mycket skada, vilket jag tror att många här är beredda att göra också om det inte sköts snyggt.
    De vill ju dessutom tävla med Samsung och HTC om att vara ett av topp-märkena för Android-lurar. Om de då låter sitt flaggskepp "sjunka" genom att visa badwill mot sina kunder för ett produktionsfel, ja då är de nog inte med i matchen längre, gissar jag.
     
  6. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Mailade du själv DeltaService och frågade?
     
  7. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Yes, mailade och frågade vad statusen på min enhet var i deras interna ärendehanteringssystem.
     
  8. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag har skickat ett mail till dem och frågat om de har någon mer information om status än att arbetet är påbörjat... För se vad de svarar...
     
  9. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag fick följande svar ifrån Deltaservice angående status på min service:

     
  10. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Sonys kundservice säger bara "Du får avvakta" när jag säger att Telecare väntar svar ifrån dem. Oh well...
     
  11. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    När jag angav mitt IMEI nummer hos Telecare Services så står det följande:

    Komponentutbyte - Baksida + vibrator. Mjukvara uppdaterad. Godkänd i funktionskontroll

    Svårt att avgöra ifall de fixat baksidan, "-baksida" känns ju inte som de gjort det...
     
  12. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 936
    Mottagna gillanden:
    2 227

    MINA ENHETER

    En annan möjlig tolkning är väl att de bytt två stycken komponenter, nämligen baksida och vibrator.
     
  13. garinge

    garinge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5 II
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm LTE
    Dom menar nog

    Komponentutbyte -

    Baksida + Vibrator...

    Mjukvara uppdaterad, godkänd funk.

    Var nog inte ett MINUS baksida men Plus vibrator :)
     
  14. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag har skickat ett mail till dem och frågat om vad som gäller.
    Det står trots allt minus baksida och plus vibrator (en motsägelse).
    Känns som de kunde vara lite mer informativa om nu kunden skall ta del av serviceinformationen...
     
  15. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Du har nog rätt, det är jag som tolkar det negativt... :)
     
  16. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått besked ifrån Telecare.
    De har bytt ut baksidan och vibratorn samt den är även vattensäkrad. :)

    Det stod även att den var skickad ifrån Telecare så förhoppningsvis har jag den kanske innan helgen...
     
    Last edited: 14 aug 2013
  17. carl-pedal

    carl-pedal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått tillbaka min. Det enda som står på kvittot är "komponentutbyte" men jag har min gamla baksida kvar. Fast den glipar inte längre...

    Skickat från min Galaxy Nexus
     
  18. Moldie

    Moldie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Goddamnit, jag fick inte min idag. :< Tittar in imorgon och skriver vad som står där.
     
  19. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Jag antar att min var den enda som var vattenskadad. Får väl se hur det går då...
     
  20. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Hur länge sedan var det du skickade in luren? Min har varit borta i 14 dagar nu, sista livstecknet var att Telenor´s verkstad skickade den vidare till Telecare förra tisdagen, dvs. 8 dagar sedan.


    / Erol