1. Säkerhetsluckor. Har jag min bankkortsinformation kopplad till diverse appar och tjänster vill jag att alla kända säkerhetsluckor i systemet som kan äventyra det skall vara igentäppta. Sedan personlig integritet. Jag kanske inte har statshemlisar i min mobil, men väl privata saker, bilder, filmer och dokument jag inte vill någon skall "råka" komma åt.
2. Kallstarter är helt riktigt fullständigt oviktigt. Om man inte flaschar ROMs och annat liknande så är det rätt skitsamma om det tar 5 minuter eller 5 sekunder när man kallstartar en mobil. Själv har jag inte startat om min mobil sedan iOS-uppdateringen senast. Innan dess, var det den tidigare iOS-uppdateringen, summa sumarum, ett par gånger om året orkar jag vänta på en omstart, oavsett om den tar 5-15 minuter eller 1-2 sekunder.
MEN, jag tycker det är kul att veta uppstartstid för nya enheter. Viktigt för mig? Nej, inte ett smack. Kul för mig att veta och jämföra. Jätte!
3. För mig helt ointressant med tre knappar istället för två. Jag skulle klara mig fint med en knapp utan att ens reflektera över det. Viktigt med tre knappar för mig? Nej. Kul med tre knappar för mig? Nej, helt struntsamma.
Haters gonna hate
Last edited: 28 juni 2013