Spelar absolut ingen roll, kör på det som passar dig. Jag betalar alltid mina Amazon beställningar med mitt vanliga betalkort, dvs mastercard. Om du vill betala enligt din banks kurs så ändra valuta från SEK till EUR under "Selected Payment Currency" i absolut sista steget innan du ska bekräfta beställning/betalning.
Kan rekommendera att alltid där det är möjligt betala i lokal valuta. Bankens kurs är alltid bättre än butikens kurs, så man förlorar i regel några kronor om man väljer att betala i SEK utomlands. Möjligtvis är det bättre med vissa kreditkort. American Express lägger tex på 2% på alla köp i andra valutor, utöver att erbjuda en växlingskurs som inte är lika bra som bankens oftast (...fast detta är ju då specifikt för Amex, de flesta andra är bättre).
Betyder allt detta ovan att jag får köpa 32Gb för att ha 2 år garanti i Sverige? Att 64Gb omfattas inte av den?
Ja, 64GB / H870DS säljs inte i Europa, så den omfattas inte av LG:s fabriksgaranti om 24 månader i Sverige.
Som förtydligande på skillnad mellan Garanti och reklamationsrätt: http://www.hallakonsument.se/fragor...ar-skillnaden-mellan-garanti-och-reklamation/
Jag bryr mig inte om vilket. Bara dom kan laga den i Sverige om den går sönder utan att jag varit vållande... BTW. Är batteriet utbytbar i den?
Nej, batteriet går inte att byta ut på ett enkelt vis. Det är förvisso inte supersvårt att göra på egen hand, men luren är inte längre vattentät om du försöker byta själv, och garantin förbrukas förstås: https://www.ifixit.com/Guide/LG+G6+Repairability+Assessment/87859
KONSTIGT! Försöker beställa men det finns inget alternativ att välja få den skickat till SVERIGE! Bara Tyskland... Från: https://www.smarterphonestore.com
Skapa ett Amazon-konto, lägg till din adress. Välj sedan att lägga till telefonen i kundvagnen och klicka sedan på kundvagnen för att slutföra beställningen. Du får välja adress osv i samband med att du checkar ut kundvagnen. Ser ut så här för mig i steget för att välja adress: Visa bifogad bild 28706
Nu försöker jag betala. Lade in ett Masterkort. Den frågar om jag ska betala i Svenska kronor eller annan valuta. Vad bör jag välja? Så står det: Berätta valuta kortet. ( ) Mitt kort är i svenska kronor (SEK) Mitt kort är i en annan valuta
Fixat... Dom har inte dragit pengar. Varför? Jag vill helst inte ha kortet öppet för länge... Leverans till Sverige 9 Euro...
4 687 kronor enligt Google, vilket är 803 kr billigare än i Sverige. Möjligen betalar du lite mer beroende på växelkursen din bank har, men det handlar inte om många kronor. Hoppas du blir nöjd med telefonen Du kan förresten använda samma Amazon-konto nu oavsett var du handlar. Om du vill beställa något från Amazon UK i framtiden eller Amazon Frankrike osv. så är det smidigt med andra ord.
CDON:s pangpris på G6 är helt amazing i min mening, men det är nog så mycket LG skulle ha tagit för mobilen från start. De börjar för högt och sedan sjunker deras mobiler som gråstenar..
Ja, de sålde den väl för 4990 kronor ett kort tag, inte sant? Jag tror dock att den var från en annan region, men fortfarande samma modell som säljs i Sverige, så det hade ju ingen betydelse för garantin.