Fråga: Vattenskadad S4 Active?!

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av Pejkalejk, 20 jul 2015.

  1. Pejkalejk

    Pejkalejk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej!
    Är på semester och råkade vara ute precis i lagom tid när det började apöregna här i usa, och jag hade min S4 Active i fickan samtidigt.
    Efter det så kollade jag på telefonen direkt, och den startade om sig självt, sedan tog jag ut batteriet, torkade den lite och försökte starta igen, men då hoppade den ingång i ett felsäkert läge, samt att touchen ej fungerar.
    Nu 1 dag efter ungefär, har haft den i en burk med rått ris i, och nu fungerar telefonen normalt, förutom att touchen är stendöd. Får upp notiser osv i telefonen, men kan inte göra någonting.

    Det är som en fuktfläck uppe i högra hörnet på telefonen, 0,5cmx0,5cm stor ungefär (den är inte kvadratisk, samt inga döda pixlar), men den börjar försvinna sakta men säkert.

    Tror ni att touchen kan börja fungera när fuktfläcken eller va de nu är försvunnit? Samt kan man påskynda torkningen på något säkert sätt?

    Mvh, Dennis
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är det fukt kvar i telefonen så hade jag definitivt låtit den ligga bland riset åtminstone en dag till. Du kan byta position på telefonen lite då och då också, så all fukt tränger ut.