Vattenskadad telefon

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Froydan, 7 sept 2012.

  1. Froydan

    Froydan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va med mitt jobb på paddling förra året skulle stiga ner i kanoten och den tippade såklart o hade telefonen i fickan, fick ha den i torkskåpet och efter nån dag funkade den igen och det här va förra sommaren. nu i sommras har telefonen blivit sämre och sämre jättedålig mottagning den skickar knappt sms när man vill som resulterar i flera omstarter och svordommar

    batteriet håller knappt en dag, just nu hatar jag min telefon den är sämst men jag betalar fortfarande på den, Har ni nåt förslag på vad jag ska/kan göra?
    kan man fråga telia om man kan få nåt bra pris på nån annan telefon för dom tjänar juh inget om jag inte ringar

    vad göra ?

    hjälp
     
  2. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    om vattenolyckan hände för ett år sen så tror jag knappast att det har ett samband! du kan gå till dem och säga som det är! jag tror inte att dem tvingar dig till att ha en oduglig telefon
     
  3. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Kan mkt väl ha ett samband med vattenskadan förra året, kretskort och komponenter som börjar korrodera eller rosta, bara att köpa ny eller begagnad lur.
     
    Last edited: 8 sept 2012
  4. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Som thestaarthestaar; sagt är det lättast och betydligt billigare att bara köpa en begagnad enhet, då du lätt kan hitta dem för runt 200-300 kr. Att byta moderkortet i sig kostar lätt runt 500kr bara det, om du gör det själv.
     
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Just det argumentet tror jag tyvärr inte biter på Telia... nog bara att slanta upp för en ny (eller begagnad) telefon, tyvärr :(

    Det här med att laga telefoner är ju lönlöst i dagens samhälle där en mobil är "stenålders" och i princip värdelös något år efter att den släppts... å andra sidan kan man ju just därför köpa en bra telefon till bra pris begagnad.