Vattenskadad Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av i0ck3, 10 apr 2012.

  1. i0ck3

    i0ck3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förra sommaren var jag ute på galej, och det spöregnade ute. I fyllan och villan svarade jag i telefonen och samtalet kanske varade i 10 minuter. Dagen efter svarade inte touch-skärmen, och har inte gjort det sedan dess. Telefonen startar upp som vanligt, men det går inte att göra någonting med den.

    Jag är väl egentligen inte så väldigt intresserad av att få den lagad, utan vill på något sätt bara komma åt bilderna i telefonen (inte på minneskortet) på en vän som nyligen gick bort.

    Jag antar att man måste skicka in den på reparation, men hur stor är risken att dom vill byta ut telefonen? Jag vet heller inte om jag vill lägga ut några större summor för en telefon som jag sen inte kommer använda.

    Går det på något sätt komma över telefonens innehåll? Jag är inte någon van datoranvändare.
     
  2. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag tror att de bilder man tar med kameran sparas på sdkortet. Annars så kan du om du hade root och CWM installerat montera telefonens minne till datorn och ta ut dom på det sättet.
     
  3. i0ck3

    i0ck3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo men det är där problemet ligger. Av någon anledning, fråga mig inte varför, så har jag valt att bilderna ska sparas på telefonens interna minne.

    Den är inte rootad heller, utan allt är original.
    Och så är den givetvis i "Bara ladda"-läge när man kopplar in den med usb i datorn.

    Kanske enda sättet att få fram bilderna är att skicka telefonen på reparation? Men hur mycket kan det kosta? Känns ändå onödigt att betala dyrt för några bilder.

    Det känns surt, för de bilder jag har på telefonen är inte vanliga foton, utan lite småroliga bilder när vi spexar och har oss.
     
  4. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag börjar fundera... Hur kan man göra så att dom sparas på det interna minnet? Har du kollat igenom hela sdkortet? Tror dom sparas i mappen dcim eller liknande.
     
  5. i0ck3

    i0ck3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag har kollat igenom det, och inga foton tagna med kameran finns på sdkortet. Jag vill minnas att jag hade problem med det när jag använde telefonen.
     
  6. bubbafett

    bubbafett Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har du usb-felsökning i bockat? i så fall kan du ladda ner http://www.fjsoft.at/en/ Och komma åt filerna på det sättet :)
     
  7. Chamo

    Chamo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har man tur så går det att sätta igång och laga en vattenskadad telefonen idag. Kolla med Playman.se
     
  8. i0ck3

    i0ck3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä det hade jag nog inte. Det gick inte att connecta till telefonen i alla fall.

    Jo det alternativet blir det nog. Och sälja telefonen sedan.


    Tack till er som försökt hjälpa till förresten!