Hej,
Har fått svar på mitt ärende nu och det började med att DHL hade slarvat bort mitt paket och den var borta i 2 veckor.
Sen gjorde Telecare en trycktest vilken den klara. Jag tycket det är BS med tanke på att jag alltid drar mitt finger längs luckorna innan jag doppar den.
Men iallafall fine. Då vill jag ha tillbaka den eftersom den fungerar.
Nu kommer det konstiga dock om man lämnar in den för ett ärende som den här så plockar de isär den och i mitt fall så har det ju faktiskt varit vatten i den bara att den fungerar ändå. Och enligt Sony's reperations policyn så monterar de inte ihop mobiler som blivit vattenskadade. Detta är ju helt otroligt. Min mobil fungerade ju.
Och enda anledningen till att jag vet att min mobil skulle skickas tillbaka i delar och inte som en komplett fungerade mobil men som har haft vatten i sig är för att jag kontaktade deras support eftersom jag var nyfiken över hur de kontrollerat min mobil.....
Tack Sony, har lämnat ett ärende hos konsumentombudsmannen.
EDIT: Tog kontakt med Sony runt en timma efter att jag pratat med Sony(en halvtimma efter att jag accepterat en offert på en ny) och ville ha tillbaka min gamla mobil eftersom jag har "köpt" båda men det gick inte om man acceptera offerten de skrotar den då. Däremot om man inte skulle acceptera offerten utan bara ta tillbaka sin nermonterade mobil som det förövrigt inte stod något om, då skulle man få tillbaka mobilen.
Last edited: 12 sept 2014