Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

1. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller delvis med, många skriver en massa skit utan att bevisa det. Om man skriver att en mobil knakar så kan man göra en video o lägga upp på youtube där man får höra knakandet och se mobilen.

Och gällande ljudet, så kan man spela in en video snutt med mobilen och några andra tex X10 och Desire och påvisa att någon är extremt dålig. Utan fakta blir det bara pajkastning.

Detsamma gäller blixt frågan, satt just och sorterade bort ett par dåliga kvällsbilder tagna med system kamera och den inbyggda blixten i den. En blixt i en system kamera är bra mycket bättre än blixten i en mobiltelefon och trots det räcker den inte till. Så om man nu klagar på att Galaxyn är dålig eftersom den saknar blixt vill jag att man visar bra bilder tagna med blixt på en X10 eller Desire. Eller ännu hellre jämförelsebilder dom i mellan.

Som sagt efterlyser lite mer fakta!

2. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det där har vi redan diskuterat i en annan tråd. Spelar du in en rockkoncert så hör du inte att det handlar om musik. Det är brus och inget annat. Ljudet var förvisso dåligt i en hög ljudmiljö med min gamla N95, men det finns ingen jämförelse öht.

Om jag har tid. Den knakar hela tiden. Det har också behandlats i en tråd här och vissa andra rapporterade samma sak.

3. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det här var det mest intressanta inlägget i denna tråd i alla fall. Tack.

4. tjonken

tjonken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Fold 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Fold 3
    Telefon 2:
    Cosmo Comunicator
    Telefon 3:
    Pixel 7a
    Här kommer en glad och nöjd ägare utav SGS :)
    ipown fick tjejen överta. Glad att man gått tillbaka till Android igen!

5. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är alla så nöjd med att gå från iPhone till sgs? Jag som funderar på att byta från sgs till iPhone, dock endast för att jag köpte mig en MacBook Pro för 2 veckor sedan, mest för de känns rätt att då en iphone med maccen ;) Kanske ska passa mig från det bytet då :) Får väl gå med mac och Android ;)

6. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Välkommen till Sony Ericsson värld. Så här har det sett ut på SE forums de senaste åren. Får väl hoppas att det inte är en trend för Samsung mobiler. ;) :)

7. Danne980

Danne980 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag beställde en iphone 4 i dag, (iphone 3g, iphone 3gs, Samsung Galaxy S, Iphone 4 har jag haft i denna ordning).
    Nu verkar det så som jag har fått tag i ett måndags ex för annars fattar jag inte alls de andra användarna. Man pratar mycket om lagg problem, min är i bland väldigt seg och ibland låser den sig helt i 5-20 sekunder. Känslan jag har är att det är 2 olika problem. Jag har tagit bort alla widgets som jag tror kan vara problem.

Kände på iphone 4 i dag i en butik och det känns verkligen att det är en premium produkt i jämförelse mot galaxy S. Galaxy S är en väldigt tekniskt fullspäckad telefon men som med så mycket annat så är användbarheten inte på topp.

I tidigare poster skriver man saker som "SGS har egentligen inte så många problem, men följande buggar finns enligt forumen.". Det är väl så klart att det är ett PROBLEM att det finns buggar. Det är heller inga småproblem... Jag kommer sakna exakt 2 saker med galaxy S. Vem Ringde appen och svärtan.

Eftersom mitt inlägg nu låter lite väl negativt så vill jag förklara att telefonen inte är jättedålig mitt betyg på en skala till 5 10 är nog 7.

En sak som jag tycker är lite väl optimistisk är att alla tror att Samsung kommer fixa dessa 2 största problem (lagg och gps) via mjukvara inom kort. Man blir ständigt förundrad över hur lite de större företagen lägger ner på att korrigera fel i sina redan släppta produkter (det finns undantag). Utvecklingen går så fort så man håller på med nästa produkt och hinner inte lägga resurserna på dessa. Problemet med lagg kommer nog lösas med 2.2 uppdateringen tror jag inte före. Gps kommer nog aldrig att lösas av Samsung. Hoppet för er som kommer ha kvar telefonen står nog till hjältar som de på XDA. (De har ju redan fixat lagg problemet, vad jag förstår)

@NickeW: Fånigt att gräva upp tråden? Jag har varit på semester i ett antal veckor och replikerade nu, om du inte gillar tråden så finns det fler både ovan och under denna....

Just nu har jag inget att filma med MEN när jag får min nya telefon ska jag lägga upp några video om jag har denna kvar så länge. Annars är ni som inte tror på mig välkommna till Enköping för demonstration.

8. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag säger bara lycka till Danne och hoppas att du kommer att vara nöjd med ditt val ;)

Efter LagFixen är jag mera nöjd med min SGS i alla fall än så länge :)

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det beror ju lite vad man tittar på. Iphone 4 har ju en solid konstruktion (även om den är i tyngsta laget för en så liten skärm samt stor då skärmen tar upp förhållandevis liten del av framsidan) men användarmässigt tycker jag att iPhone är både hit and miss. Många saker fungerar fint och det flyter oftast på bra men det finns en hel del man inte kan göra också, samt att vissa saker är onödigt omständiga. Det handlar väldigt mycket om preferenser och iPhone passar särkert dig bra eftersom du haft ett par tidigare. Själv fick jag nog efter en period då jag fick låna en 3GS i början av året så mina preferenser är uppenbarligen annorlunda. Jag klarar t ex inte av aspektratiot på iPhone.

Sedan hjälps väl min jämförelse av att jag inte har några laggproblem, trots att jag kör den första firmwaren, samt att jag aldrig blivit guidad fel av GPS:en.

Visst är det ett problem att det finns buggar, det kan man ju aldrig komma ifrån. Dock är inte problemen befintliga på varje enhet (bevisligen då jag inte kunnat återskapat dem). Dock är det ju inte mycket snack om det bara är en app och svärtan du gillade med Galaxy S. Då är det bara att byta.

10. nicoma

nicoma Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Var i valet om en ny iPhone 4 men det blev en Galaxy S Det valet ångrade jag definitivt inte.
    Min gamla iPhone 3G ligger på hyllan #historiska saker#.

Det enda jag haft strul med här är KIES. men det fungerade efter at jag gett det admin right i windows7.

Galaxy kan också monteras i osX men man måste ställa om setting i galaxyn för USB felsökning /debugging mode, samt valet att telefonen skall fråga hur den skall joina macdatorn.

mvh/Nicoma

11. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

SGS säljer i mängder. Detta garanterar att det kommer att läggas mycket krut på mjukvaran. Om detta inte sker så går det alltid dra in 3.0 när det kommer till jul. Grejen är den att iphone 4 kanske är ganska ok just nu. Men om några månader när alla ägare börjar inse att det är oerhört långt till nästa update mjukvarumässigt eller funktionsmässigt till den telefonen då är det inte lika kul. Det är kanske 4 veckor max tills de största problemen med sgs blir fixade.

12. TFeldt

TFeldt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första posten och så ger jag mig in i en hyfsat upphettad debatt, kanske inte det smartaste :)

Iaf, jag gick från iPhone till Galaxy S. Primärt för att jag är spelutvecklare och känner att appstore modellen i princip avled iom de nya TOS som kom med iOS 4. Om ni inte är bekanta med det så bannlyser de (i grova drag) middleware i det, antagligen för att komma åt Flash men alla vi andra som licenserar 3D motorer lever därmed osäkert. Ungefär som om Microsoft (Xbox) eller Sony (Playstation) skulle bannlysa Unreal Engine eller Source engine. Bisarrt men så är det.

Däremot tycker jag fortfarande iPhone är en förbannat bra telefon med en härlig miljö för användare. Likaså använder jag fortfarande min Nokia N900 för mitt företag och serverdrift när jag är på vift (julstämning med alla dessa rim).

På ett personligt plan dominerar Galaxyn fullkomligt. Lämnar övriga enheter hemma när jag inte är 100% på att jag kommer behöva dem. Har varit extremt vaksam mot android pga fragmenteringen, kommer inte bli någon höjdare att släppa ett spel och vara tvungen att verifiera det mot alla äldre versioner. Att försöka köra QA mot alla dessa olika modeller lär också vara omöjligt, betor lär väl fånga upp en del iaf.

Ur ett användarperspektiv blev jag däremot helt "blown away" med inte bara Android utan även hårdvaran i Galaxyn.

13. Danne980

Danne980 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har nog haft otur och fått en dålig telefon. Jag missar var och varannat samtal nu för tiden. Telefonen låser sig och det händer inget när jag försöker röra den gröna svarsknappen (vissa gånger kommer listen från botten upp så man kan trycka upptaget med ett meddelande).

Tyvärr är det nästan så att man börjar fundera på att prova någon annans SGS då telefonens speccar verkligen är trevliga och iphone4 skärmen ser lite grå ut i jämförelse. Man ser verkligen hur svart skärmen blir på sgs om man ligger i ett mörkt rum och surfar. lite då och då låser min sig och blir helt svart och då ser man inte ens vart telefonen är, men jag har fått njutit av del LITE VÄL MYCKET :)

14. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Låter verkligen som ett måndagsex. Jag har haft laggproblemet (fixat) och gps och dessa saker fixas enl. samsung med ny firmware. Men skärmen har ingen utmanare just nu, underbart hur den nu flyyyyger fram i alla menyer o program jag startar. Värt varenda minut jag la ner på att roota den och sedan denna enkla laggfix och har inte haft ett enda problem sen dess med mobilen. En dröm och jag har gnällt rätt bra innan på denna lur. :P

15. (S)aint

(S)aint Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ingen tvekan om att Apple gör kanontelefoner. Jag har accepterat mitt val/varit nöjd med min Galaxy S i stort hela tiden trots lag och problem.

Det jag varit mest besviken på är Samsung Sverige som inte släppt den patch som de lovade skulle komma under sommaren i slutet av juli. Man kan tveksamt räkna in augusti till sommaren men personligen anser jag att juni/juli är sommarmånaderna. Speciellt om man tänker på att froyo ska börja släppas till början mitten av hösten.

Tack vare Androido med andra (hoppas inte ni andra som inte blivit nämnda tar illa upp) som har bidragit med information från de större forumen (XDA, samsung-firmware) så har Galaxy S blivit en kanon telefon i mina händer. Jag är inte den som först kastar sig på något som bryter garantin men de guider som har lagts upp på forumet har varit kanon och det är mycket lättare att hitta på Swedroid än på XDA eftersom antalet inlägg är färre.

Det är bara så synd att Samsung Sverige inte har bidragit till dem utan att man måste "jailbreaka" för att få till en lösning. De är väldigt trevliga att prata i telefon och hjälpsamma men det vet aldrig något så man tröttnar på att ringa dem. Svenska företag verkar gå mot flathet :cry:

Det är mitt enda problem med Galaxy S (just nu) och där vinner Apple som leverar bra mjukvara out-of-the-box. Även om Apple på den fronten gör ett kanonjobb ska man inte glömma att det är lättare få till bra mjukvara om den bara ska fungera mot en produkt när os jämförs mot varandra (Ju fler kockar... :P).

16. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

nu testade jag bara förra iphone, jg hade höga förväntningar. altså den känns ju väldigt ordentlig och rejäl, en kvalitétsprodukt, men den var så fruktanvärt tråkig och enkelspårig. visst är den nya bättre, men om den ens påminner om den gamla skulle jag inte ta i den med tång.
    älskar min galaxy, sambon skaffade samsung wave, om vi är ute tillsammans knäpper jag bilder med den (kul att trycka ner systemkameran i handväskan varje kväll..) lägger till vardags bara upp bilder på facebook och det är mest för skojs skull.
    har inte testat gps, bara google earth och den hittade mig direkt men det är knappast nåt man använder som gps direkt, men även om den nu är så dålig som folk säger hade det ändå inte stått och fallit på det.

Last edited: 12 aug 2010
  17. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag måste erkänna att det är smickrande att du tilldelar så mycket ära men jag är verkligen bara en språklig "brygga" när det gäller guiderna och resten är bara hjälp med SGS för alla som behöver det.
    Det dyker upp nya talanger som <font color="DarkGreen">q</font><font color="DarkSlateBlue">w</font><font color="MediumTurquoise">a</font><font color="Lime">s</font><font color="SlateGray">0</font><font color="DarkSlateGray">0</font> och andra som nu börjar ta över och gör jobbet ännu bättre än jag.

Jag tycker att vi börjar få en verkligen bra och hjälpsam kommunity som blir bättre och bättre varje dag tack vare alla oss som bidrar med kunskap och hjälp till varandra :cool:

18. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Bra skrivet Androido :)

Precis så känner jag att det ska vara, att man hjälper varandra o tipsar om nya spännande funktioner i telefonen och eller programvara. Jag är såååå nöjd med telefonen nu, fan va snabb den är och den där skärmen... va? helt sjukt underbar skärm. <3

(ja... jag kanske är liiite knäpp...)

19. (S)aint

(S)aint Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är just att ni tar er tiden, så lata människor som jag får det superenkelt att hitta bra information, bra och testade guider så vi enkelt kan få en bra telefon. ;)

20. i9000

i9000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kom från iPhone 3gs till Galaxy S men tyvärr så sålde jag skiten och köpte en iPhone 4 istället på grund av att Galaxy S hade brist på bra spel och var trög ibland och ingen blixt heller och iPhone 4 har bättre video inspelnings kvalitet och ljud. Så ni som har svårt att välja mellan iPhone 4 eller galaxy s tveka inte köp en iPhone 4 ni kommer inte ångra er.