Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

1. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Jag ångrade mig. Den var ju som att hålla i ett rakblad och skärmen var pinsamt usel. Gav den till brorsans ungar som leker med den. Gillar min gamla iPhone 3G bättre, men just nu dominerar SGS! Tom min Hero med Elelinux 2.2 känns roligare än iPhone 4 - den nya svenneluren!

2. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    haha, du lär ju knappast ens ha hållit i en iPhone 4 om du tycker att skärmen är pinsamt usel. Hur mycket Android fanboy man än är så är inte skärmen på en iPhone 4 pinsamt usel.

3. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej men den är inte så stor. Så då kan det kvitta.

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har jämfört dem mot varandra hemma nu och jag håller inte med om att iPhone 4 filmar bättre, min erfarenhet är tvärtom. Jag har sett tester på kameran komma fram till väldigt olika slutsatser så det hänger nog en hel del på situationerna. Blixten gör inte ett speciellt bra jobb heller då den är för klen så den kunde den lika gärna varit utan då telefonen behöver vara lättare för en telefon med så liten skärm.

Skärmen upplevde jag som sämre på iPhone 4 men det är alltid en smaksak. En större nackdel som inte är så subjektiv är dock aspektratiot. När det är en mindre skärm blir det än värre när widescreen-film (som nästan allt är idag) dessutom använder mindre del av skärmytan (eller kapar sidorna av filmen, vilket är totalt värdelöst).

Iphone 4 är en bra telefon men jag hade definitivt blivit besviken om jag köpt en sådan och sedan sett vad Android-telefonerna erbjuder. Den kan dock säkert passa någon annan bra. Att som du, säga överlag att man inte kommer bli besviken, är rent löjlig retorik. Det finns ingen telefon som skulle göra alla nöjda.

Last edited: 14 aug 2010
  5. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade en iPhone 3G och all cred till apple, det de gjorde med iphone det var mäktigt! Känslan i en iPhone är klockren.. Hade bestämt mig för att köpa 4an MEN kollade upp den först (som tur var) då skalet på kanterna var fucked up! Hela känslan när man höll i en iPhone har INGEN telefon, SGS ÄR den telefon som är mest likt den och jag valde den då den slog ut iPhone i ALLA tester..Såg att några skrivit lite om bilden och kameran på iPhone jämnfört med SGS..BULLSHIT! SGS slog ut den..jag sa det innan jag köpte min SGS så jag säger inte det för jag har en SGS..Jag ångrar mig inte..eller jo..Lite att jag köpte min SGS för sent..då min inte har tre knapps funktionen så att jag kan pilla med den nästan hur mkt som helst (A)

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

iphone 4 är en bra telefon och det är SGS oxå. har en iphone 3g nu och ska vandra över till SGS (om 3 kan skicka den någongång). grejen med iphone är att jag inte gillar att vara så låst. sen vill jag kunna använda telefon som ett usb minne.

iphone är för dom som inte vill hålla på och böka runt för mkt och bara vill ha nått som fungerar bra från början, begränsningarna ser iphone användarna som ett tecken på att det fungerar. vilket det ofta gör!

men en SGS passar nog mig för att jag gillar att pilla runt och leka med inställningar samt olika programvaror och egen tillverkade saker.

7. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller inte riktigt med i ovan :)
    Jag menar att många Android lurar fungerar alldeles utmärkt även om du är totalt ointresserad av att "böka" eller fixa saker... det bara fungerar precis som på iPhone som jag ägt 2 generationer av. MEN sen har Android det där extra som många uppskattar i form av frihet att göra lite vad man vill med telefonen.

8. Danne980

Danne980 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Förutsatt att det inte är en SGS då... där det är en förutsättning att man rootar, flashar och lägger en en lagg fix för att i huvudsak ha en telefon som fungerar ok. GPS funkar ju ändå inte men men...

Sen förstår jag inte vad folk pratar om att Android kräver "bökande". När man väl fått telefonen att fungera så är det enda som är mer avancerat på Android att hitta något program som är något att ha.

Friheten Android vs Iphone är i huvudsak att android har stöd för fler videoformat enligt mig (och tethering). Ska man kolla på film i telefonen så är Android överlägset. Vad är det ni "vill" göra som inte funkar med Iphone annars?

Sen är det ju kul att se hur man i VARJE ny tråd om någon firmware (beta eller inte) är helt lyrisk över hur bra den nya firmawaren är och hur bra gps är fixad.... för att sedan på sida 2-3 läsa att den inte alls är fixad utan funkar lika dåligt som förut. På samma sätt som man i detta forum i juli dumförklarades om man sada att SGS var jobbigt seg och låste sig i bland (någon vecka efteråt när lagg felet blev uppmärksammat på annat håll hade alla dessa problem, även de som dumförklarat oss som var missnöjd med prestandan). Skulle inte förvåna mig ettt dugg om man inte iöht gjort något åt gpsen med de firmwares som kommit.

Jag ska sluta gnälla här då jag lyckas bli av med min telefon nu.

9. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag fick också känslan att jag blev något påhoppad när jag påvisade felen på telefonen, man trampade vissa på en öm tå. Inte kan det vara fel på nåt som har android inte. Bara att tweaka och lägga in CPX4672 och lagfix 2.1374. Dagen därpå gällde annan fw och annan fix.. Lite svårt att hänga med i svängarna om man inte gillar att "böka". Bara för att jag ville ha en okej telefon utan att krångla gnällde folk att jag skulle köpa en iPhone. Nej? Det vill jag ju inte..

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag vet 4 personer som köpt galaxy s och inte lagt in ett enda hack som är 100% nöjda med sina lurar. De sitter inte och letar efter 3 sekunders lag i telefonen, därför lägger de inte märke till det heller.

De som använder telefonen på normalt sätt märker i regel inte av problemen. (med undantag för gps, men de flesta märker inte det heller)

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

11. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Betyder det att mina fel är inbillade då? Använder man en operatör med bra 3G-täckning, struntar i att använda GPS:en (eller på sin höjd använder den med navigon eller annat program med stora felmarginaler) kanske man inte märker av nåt. För mig laggar nästan telefonen ihop av den officiella facebookappen. Men är det appen eller telefonen som är problemet? Ja säg det..

12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Säger inte att du har rätt eller fel, inte heller att du inbillar dig. Säger bara att för många som kör stock är det en fungerande telefon och inte en inkarnation från helvetet. :)

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

13. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hmmm sålde min SGS och köpte en iPhone 4 och jag är faktiskt mycket nöjd över det bytet, allt funkar ju nu utan bök.
    En buggfri SGS men en Market där man kan köpa saker hade dock varit det bästa.
    Det var ganska många ggr jag ville kasta SGS:en i backen pga lagg i diverse program, att stirra på en svart skärm i 20 sekunder är oerhört frusterande.
    iPhone 4 skärmen är faktiskt totalt sett bättre även om den är ngt mindre.

Vi får hoppas HTC lyckas bättre med Desire HD då kanske man kommer tillbaka till Androidernas värld, en sak är dock säker och det är att ngn Samsung köper jag aldrig igen.

14. Danne980

Danne980 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag tror att det är lite olika på hur olika telefoner uppför sig, vet inte om det beror på vilka appar man har eller om det är något annat men jag är ganska så säker på att även den mest inbitna Android användaren skulle ha svårt för min SGS. Bara en sådan sak att den laggade till så att man inte ens han svara när det ringde i bland. OM jag haft 3 sekunders lagg som nämnt tidigare skulle jag vara irriterad... min telefon hade 15 sekunder långa lagg i bland. Jag vet inte hur många gånger jag skulle ta någons nummer. Efter att jag tagit upp telefonen börjar de säga sitt nr och jag får be dem vänta. Efter en stund börjar de säga nummret igen återigen får jag be dem vänta... Det är inte ok att det ska ta 20 sekunder att få upp kontaktboken. Då spelar det INGEN roll att man slipper konvertera filmerna i SGS, speciellt eftersom det ändå aldrig blir av att man kollar på film på telefonen.

15. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

På vilket sätt är iphone 4ans retina skärm bättte?

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

16. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Högre upplösning = mer detaljer. Men sen finns några saker som den är sämre på oxo.

17. skruven

skruven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vad skulle det vara för saker som den är sämre på än föregångaren? Iphone 4 skärm är den bästa som finns på marknaden. Är man i helt utzoomat läge på en hemsida ser man ändå bokstäverna tydligt vilket betyder att det är en rejält skarp skärm.

18. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag skulle hävda att jag är rätt kunnig vad gäller teknik i allmänhet (har både intresse och utbildning) så jag är rätt säker på att jag märker sådana fel men har väldigt lite av de rapporterade felen i min, där jag kör JF3. GPS:en har guidat mig korrekt alla gånger jag använt den och har ytterst sällan haft lagg (och då bara någon sekund). Därav är det bevisligen skillnad på enheter eftersom vissa inte får sin GPS att fungera alls, samt har långa frysperioder.

Den jämfördes med SGS, inte med 3GS. Retinan är sämre på kontrast och, enligt mig, färger. Den är också inte bara mindre utan har ett sämre aspektratio som t ex gör att man utnyttjar ännu mindre av skärmytan om man tittar på widescreen-film osv. Vad man föredrar är dock såklart en smaksak och jag tycker inte Retinan är den bästa på marknaden efter att ha fått använda en iPhone 4 under en tid.

19. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är rätt givet att 3G-problemet inte gäller de som använder tre som operatör. Kul att din GPS funkar bra, har du dokumenterat träffsäkerheten med nåt program?

20. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Blev hänvisad hit av qwas00, så jag gör väl ett försök:
    Någon som kan svara?