Poängen med tråden är som sagt att diskutera övergången mellan iOS och android, inte hävda att android gör allt sämre.
Det är ju fullt möjligt att du haft otur och fått ett mindre bra exemplar. Men det krävs mer arbete av dig att få användarupplevelsen som du vill på android.
Jag anser inte att man är objektiv när man tycker allt är bättre på en 3gs eller 3g, även totalt irrelevanta saker. Att du tycker det du är
van vid på din iPhone är bättre förstår jag men...
Att bli upprörd över att Android som OS är uppbyggt på det viset att det själv tar hand om att stänga program känns väl lite märkligt. Är väl knappast varken en fördel eller nackdel kontra iOS och inget att uppröras värst mycket över heller. Upplever du stora problem med detta finns det bra lösningar. Du får det att framstå som en anledning att inte köpa Galaxyn.
Jag anser att pinch to zoom flyger fram på Galaxy S och är mycket snabbare och skönare än på iphonen. Scrolling i webbläsare är rappare och skönare, inte lika mjukt-långsamt utan snabbt helt enkelt. Men detta ÄR subjektiva saker.
Visst finns det detaljer som saknas i android jämfört med iOs (t.ex. textredigering som är jobbigt på galaxyn), men det gäller ju åt båda hållen.
Sen kan jag inte förstå varför du lägger så mycket pengar på en telefon med, ett i ditt tycke, sämre os när iphone 4 releasen är om hörnet.
Lite eget ansvar har man när man införskaffar prylar tycker jag nog, det går ju att känna och klämma innan man köper.
Galaxy S är nyss släppt, det finns inga officiella mjukvaru-uppdateringar. Allt blir inte perfekt direkt, inte heller på världens bästa äpple fungerar allt perfekt direkt utan de måste också uppdatera. 2.2 är en ganska stor uppdatering av Android...
Poängen är att det i slutändan inte är speciellt konstruktivt att argumentera emot det vi gillar med android här på Swedroid då du bara kommer få svar av denna typ...
Vill du däremot ha goda råd finns det många duktiga personer som kan hjälpa till, men kan du allt redan så är det nog kört.
Det här är en Samsung-produkt med android som os, Samsung försöker göra
det till sin produkt genom att lägga till en del funktioner och ett UI. Jag gillar inte det och kör det inte själv. Kanske skulle du testa alternativen, kanske passar även dig bättre

Click to expand...