Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

1. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Har testat en Iphone 4. Senast igår. Har du?

2. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Kan man på någon av telefonerna på ena eller andra viset välja att spela upp musiken i en mapp?

Jag är inte intresserad av att bara få se musiken som artist, album eller genre. Vill heller inte behöva göra en playlist utan bara kunna spela innehållet i en mapp.

funkar det på SGS?

3. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hur kan ni glömma att nämna att SGS är världens minsta portabla multimedia maskin.

Den har dlna så att man kan kolla på tvn en film man har I bluray med undertext. Plus att den har 5.1 ljud.

Jag tror den största annledningen angående det att man inte kan ladda ner spel större än 20mb så är det deras alldeles egna amerikanska teleoperatörer. Dom tror jag är största skurken. Iphone fick operatörerna att uppgradera sina nät för det blev någon slags mobilt internet boom och det kostar dom mycket pengar. Apple säljer sina mobiler enbart med avtal med operatörer.

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du musiken i mappar och är rätt taggade så kan du välja Album i den inbyggda musikspelaren och då visas musiken som finns i dina mappar.
    Jag använder även MixZing ( som är en trevlig musikspelare ) och den visar också mina mp3 filer i mapparna.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det finns säkerligen några tidiga undantag, men de bäst säljande telefonerna har alltid varit de som sett bäst ut.

6. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag skulle snarare säga en formula 1 med en Jaguar ;)

7. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta har blivit en riktig skittråd. Finns absolut inget av värde i den och den har väldigt lite med rubriken att göra. Kan ni inte bara lämna det därhän nu?

8. edsbyn

edsbyn Guest

Ditt test som du gjorde var inte långt. Du skrev att du fick "klämma och känna" på den. Det anser jag inte som ett test.
    Jag har en 3gs med ios 4 vilket är den senaste. Sen är iphone fyra ett stort steg uppåt, men inget underverk jämfört med 3gs. Så jag vet vad jag pratar om.

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kom på mig själv att skriva en osanning. Jag skrev att touchdisplayerna var lika responsiva på SGS och iPhone, vilket var dumt. 3GS är inte lika responsiv (fungerar t ex inte att använda nageln när man pekar) och iPhone 4 har jag inte testat på det viset ännu. Det var klantigt av mig att inte tänka efter innan jag skrev.

10. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

"klämma o känna"...? var har jag skrivit det?
    Du har alltså inte testat en iphone 4... Så du vet inget alltså.

11. Stajlerboy

Stajlerboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Håller med. Verkar som folk bara snackar skit om iPhone eller SGS. Ämnet är "Vem har gått från iPhone till SGS som jag?" så dom som har det kan väl skriva det och säga vad man tycker om valet. Sen är det väl upp till den personen som skriver det tycker det eller inte. Postaren t.ex skriver att han upplever responsen på skärmen sämre på SGS men då kanske nån skriver "Det är den inte alls" sen blir det schafs fram och tillbaka om den saken. Låt postaren skriva vad han eller hon tycker. Alla har ju rätt till en egen åsikt. Det är vad jag tycker i alla fall.

12. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad händer om "postaren" som tjafsar emot ( som har naturligtvis, som du fint skriver, rätt till egen åsikt ) har också en vis produkt ( som börjar med bokstaven "i" ) samt har SGS också och håller inte med original postaren ?:neutral: Kan inte då den här postaren uttrycka sin åsikt om en vis "i" produkt, jämförelsevis SGS eller annan mobil ?

13. edsbyn

edsbyn Guest

Jag läste på detta forum om nån som hade klämt och kännt på iphone 4. Tror det var du. Du kan inte skriva att jag inte vet någonting.´

Jag har en 3gs. Jag tycker i dagsläget att den knäcker min desire. Och med iphone 4 är jag säker på att den är bättre än samsung galaxy S, därför att jag har läst och pratat med dom som säger att galaxy S och Desire är ganska likvärdiga förutom skärmen som är vassare på galaxy S.

Dessutom är GPS:en katastrof på galaxy S, som jag också använder mycket på bilnavigering osv.

14. Stajlerboy

Stajlerboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jo, det är sant. Men man behöver ju inte älta det fram och tillbaka. Eller har jag fel? Detta är ju bara min personlig åsikt. Men om ni vill ha tråden till det okej fine gör som ni vill.

15. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det blir lite lustigt att du jämför två telefoner du inte har någon erfarenhet baserat på ett väldigt selektivt urval av kommentarer.

Vad gäller GPS-problem har SGS haft problem på vissa enheter (har själv inte haft några problem än, lyckligtvis) men det ska förbättras för de som har problem med firmwaren som kommer snart. Om du inte har några problem med din 3GS borde du inse att det kan vara individuellt för den telefonen har dåligt rykte på GPS-fronten då åtminstone ett par tester sagt att den stundtals visat över 50m fel under pågående navigering när de testat den. Det borde visa att det är bäst att inte göra svepande argument när till och med detta forum visar att GPS-problemet inte är övergripande på SGS.

Last edited: 15 jul 2010
  16. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Edsbyn, varför diskuterar du ens vilken mobil som är bäst eftersom du redan vet att du anser att iPhone är bättre än allt. Du skriver att du inte testat 4an men vet att den är bättre än SGS. Sen finns det många flera skillnader än skärmen mellan SGS och Desire, kolla intern minne, slå upp order Hummingbird, osv...

Visst vissa SGS har problem med GPS:en men bättre de än stora antenn-problem som vissa andra mobiler.

Personligen är jag nöjd med min Desire och måste säga att min bror tex var helt borta när han köpte en 3GS för ca 1 månad sedan. Efter han har installerat IOS4 så blev det först en massa strul och när allt var rättat till så fick han ett fint OS men en mycket seg mobil. Så 3GS är idag enligt mig en förlegad mobil vare sig man är ett apple-hardcore-fan eller inte. Hårdvaran var ju inte ens tipp topp när 3GS kom ut så idag är den riktigt gammal. Fast jag skulle lätt köpa en 3GS idag till mina barn om den kostade ca 2000kr men mera är den inte värd.

Root och jailbreak är inte samma sak. Jailbreak är ett måste om man vill kunna göra mera med en iPhone. Root är inte nödvändigt till detta eftersom man ändå kan göra det mesta fast man inte gör det.

4an är en snygg mobil men den verkar ha problem dem måste lösa samt att den är helt åt helsk#tta för dyr sett till vad konkurrenterna tar för likvärdiga lurar.

Last edited: 15 jul 2010
  17. Danne980

Danne980 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad använder ni för att hantera podcasts? I Iphone var det ju riktigt simpelt, hade alltid ett par tre nya spännande podcasts när jag jobbade natt. Nu har jag inte hittat något bra alternativ till SGS.

Annars måste jag säga att jag är helt inne på Edsbyns linje, därimot tycker jag han skulle kunna vara lite smidigare i sin argumentation. Men väljer man att inte missförstå så finns där helt klart poänger.

Allt snack om att 3GS har en begränsad prestanda blir bara dumt om man ser till hur verkligheten ser ut. En telefon med 1Mhz cpu som klarar allt den används till utan att lagga är värd betydligt mer en en 1000Mhz som funkar dåligt. Jag har kört dessa telefoner brevid varandra nu och det är helt säkert att känslan är att det flyter mycket bättre på Iphone. (jag hoppas det är min Galaxy som det är fel på) Länk till prestandatest

Jag ska försöka fixa en filmkamera och filma hur min SGS laggar när jag gör vissa saker. När man tex startar market och väljer sök.... suck. Ibland tror man den låst sig så man trycker flera gånger och då buggar den ur helt.

@Mockfrog: Är det inte en fördel att displayen bara reagerar på fingrarna? Jag har större problem nu när jag kommer åt saker som jag inte vill. Klippa naglarna gör jag iaf.

18. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Prestandatestet visar en nexus, inte galaxy.
    Lagget du ser beror på att 1a releasen av mjukvaran i galaxy har en bug.
    Finns läckta rom's med fix som löser problemet. Kommer säkert en fix från samsung inom kort.
    Visar en graf på hur det ser ut med fixen:

19. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Du, har du testat de läckta romen? Jag kör WJG5 - den senast läckta och luren laggar fortfarande betänkligt med flera apps. Faktiskt riktigt besviken att jag bytte min Desire mot en Galaxy S - visst skärmen är grym och jag gillar designen eftersom jag även har en 3GS :) Det var aldrig i närheten av samma lagg i Desiren som det är i Galaxyn. Det blev bättre med den läckta romen men långt ifrån bra.

Och testet du visar använde SD hacket tillsammans med senaste romen. Endast romen ger en prestanda på runt 860.

20. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har hört att det förekommer en del lagg på vissa enheter och det finns en video från en tjej från Belgien som recenserar prylar osv som visade att hon hade det problemet. Hon hade blivit inbjuden till Samsung i Belgien där de visat en nyare firmware som löste det så det kan ju vara så att det är strul med din mjukvara och att firmwaren (som borde komma denna eller nästa vecka) löser det. Vi får hoppas på det då jag förstår att det inte är kul att ha det så.

Och nej, jag tycker inte det är en fördel att en skärm inte är känslig nog för att känna kapacitansen genom nageln. Ju känsligare den är, desto mindre risk är det för att den ska missa något. Att komma åt saker av misstag är enligt mig bara ovana eftersom man inte ska peta på skärmytan om man inte vill göra något. Jag är riktigt nöjd med hur precis den känns då jag inte ens behöver flytta markören med tangenter när jag skriver längre (ens i porträttläge). Jag kan direkt trycka var i texten jag vill korrigera och missar ytterst sällan numer.

Slutligen vill jag kommentera testet du hänvisar till. Först känns det ju lite malplacerat när det är en jämförelse med Nexus One som inte har samma hårdvara som SGS. Sedan är testet inte speciellt genomtänkt för N1 har mycket högre upplösning än 3GS och får därmed göra ett klart tyngre jobb. Det är samma anledning som Mini-varianter av Android-lurar gör bättre ifrån sig i vissa tester än deras stora motsvarigheter.

Det visar också varför det är en bra sak att börja med att förbättra kontrast, färgåtergivning osv framför upplösning (såvida man ändå har en bra upplösning). Man förbättrar bildkvaliteten väldigt mycket utan att göra att telefonen får arbeta hårdare.