Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det finns inget att erkänna. SGS har perfekt touch som uppdateras i 60Hz för 5 punkter. Bara köra ett bra touchtestprogram så märker man det direkt. Det finns inga som helst problem med att den blandar ihop touchpunkter eller att den inte hänger med när man flyttar fingrarna.

Det är minst lika bra som iPhone.

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Edsbyn, du uttalar dig mycket om Galaxy s: har du testat den eller gissar du bara?

3. Aleks

Aleks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Problemet är att när man säger touchen brukar man alltid syfta på hårdvaran, och den är känsligare och mer responsiv på SGS än Desire och 3GS (har som sagt inte gjort några egna tester av det på iPhone 4). Det finns det tester som visar. Hur smidigt grafiken flyter har, som jag påpekat ett par gånger, att göra med GPU-stödet i gränssnittet och som du kan se skrev jag i mitt förra inlägg att det är en mycket bra punkt för iPhone.

Och nej, det är inte bara animationen på iPhone som tar längre tid, det har testats. Med det exemplet menar jag inte att det är en stor fördel för SGS, det var bara ett exempel för att visa att UI:t går snabbare på vissa saker på ena OS:et och snabbare på andra saker i det andra.

Har inte upplevt något problem med accelerometern men visst kommer framtida telefoner ha gyro. En SGS-variant i USA kommer ha det redan nu, fast jag tvivlar på att det kommer ge speciellt mycket. Att en operatörsspecifik modell har det kommer inte göra att Android-utvecklare satsar på den punkten ännu.

Jag utgår bara från vad nyhetsartiklar har sagt men om folk har upplevt förbättringar så är ju det bra. Jag är inte en person som blir skadeglad om någon annan har problem.

Last edited: 16 jul 2010
  5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    iPhone har inte tillfört någonting som inte fanns innan. Det enda Apple gjort är att lägga allt i en snygg och förhållandevis stabil förpackning.

6. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Nån" skriver.
    Visst är det bra när den följer med fingret. Men det gör det väl på båda telefonerna? Nu kan jag inte direkt uttala mig om iPhone då jag aldrig direkt har testat en och jag är verkligen ingen fan-boy av någon av android eller apple. Man har olika smak. Vi kan ta min Galaxy som exempel. En polare lånade den och klagade direkt på att skärmen flimrade, jag tog tillbaka telefonen och jag såg knappt det, hade aldrig sett det tidigare. Samma med högtalare på vissa telefoner, man har olika standard och behov.

7. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tycker det är att tillföra väldigt mycket.

8. edsbyn

edsbyn Guest

Haha, du är totalt oinsatt och tror att du vet allt men du har NOLL koll.

När första iphone kom så fanns det ingen liknande mobil innan. Bara alla Nokias med qwerty-tangentbord på framsidan. Apple kom på multitouch, pinch to zoom och allt annat som inte fanns innan. Även att man inte behövde ett fysiskt tangentbord som alla andra tillverkare hade innan. Även ett helt annat gränssnit på webbsurfning. Innan fanns bara wap, dvs mobilanpassade sidor som låg ljusår ifrån iphones lösning på surf i mobilen. Dom satte verkligen smartphonen på en helt annan nivå. Dom kom även på app store som nu ALLA har apat efter. Apple kom på allt som nu finns i dagens smartphones. Säg nånting som finns i smartphones som apple inte var först med.

Android har helt enkelt härmat iphone med allting. Och jag tror inte att dom hade kommit på dessa saker som finns nu utan Apple.

Apple sa i deras presskonferens att dom hade patenterat deras multitouchgränssnit som nu finns i android och alla andra smartphones. Men på nått sätt gäller inte patens i mobilbranshen o_O

Så kom inte och säg att Apple härmade alla andra. Dom kom på ALLTING som har att göra med dagens smartphones.

9. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Du kan inte vara så gammal?
    Du har inte direkt koll ;)

10. edsbyn

edsbyn Guest

Dom där testerna du länkar märks aldrig i verkligheten i och med att apps aldrig använder mer än två, kanske tre fingrar samtidigt. Det klarar apple iphone utan problem. Det har jag själv märkt. Har däremot inte testat fem fingrar på iphone, men det kan jag lätt tänka mig att den klarar. Inget som man behöver dock i en telefon just nu.

Dom filmerna du länkade till handlade om multitouchen är. Jag pratar om att iphones synkning mellan finger och skärm är mycket mer snabb och precis än android. Det handlar inte om hur många ghz en telefon har utan det handlar om att iphone använder gpu:un i sitt gränssnitt. Vilket gör att det flyter på mycket bättre på iphone. Vilket ingen androidmobil idag gör. DÄRFÖR slår iphone alla androidmobiler i själva touchkänslan.

Hur snabbt program och sånt startar upp är en helt annan sak. Där ligger iphone jämsides med sgs.

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Har du testat?

12. edsbyn

edsbyn Guest

Nej. Jag har en desire. Och jag har sett filmer och text på personer som berättar att själva touchen är densamma på sgs och desire. Sen är sgs snabbare på att starta upp apps mm. i och med den bättre prestandan. Men det är inte det jag jämför just nu.

13. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Hur kan du då hävda så mycket?
    Jag har både Desire och Galaxy s och dom går inte att jämföra...

14. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då är du felinformerad lille du och leta upp fakta innan du yttrar dig om ämnet du är inte insatt i ;)

Fakta : The screen on the Galaxy S is manufactured by a company named Atmel. The technical name for this display is the Atmel maXTouch, and this screen can handle up to 16 points simultaneously. It has a response time of 7 milliseconds which is 2-3 times faster than current multi-touch displays. This screen is expected to drastically limit or even eliminate miss touches, aka having your hand on the edge of the screen unknowingly.

Här är jämförelse och multi touch test mellan HTC Desire och SGS

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hVlsRCMltDg&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hVlsRCMltDg&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

15. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Oj vilken skillnad, nej du blir det ett köp av SGS

16. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ett sånt jäkla fjantande.
    Kan ni inte alla som tjafsar bara erkänna att den ena eller andra är väldigt bra?
    Ett märke är inte bäst på allt för alla, och det är tur för oss och marknaden

17. edsbyn

edsbyn Guest

haha, jo men dom kan bara inte acceptera att iphone har bättre touch än dom andra androiderna.

Ingen android kan ha samma eller bättre touchkänsla i och med att ingen använder gpu:n i os:et som iphonen gör. Men det kan ni alltså aldrig erkänna era android-fanboys :cool:

18. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Edsbyn, jag skulle kunna tänka mig en iphone 4 om det var vettigt pris på den ;) Samma med 3GS, skulle den kosta 2k så skulle jag nog köpa en till barnen.
    Men idag så anser jag att iphone är ett dåligt köp. Är själv ingen fanboy, bara dumt att betala mera för ett märke om ett annat märke är billigare och lika bra.

Till sist så måste jag säga att Edsbyn att din åsikt om thouchpanelen är inte allas åsikt. Jag tycker faktisk inte som dig men jag har inte testat 4an ännu. 3GS thouch däremot är inte lika bra som SGS, enligt mig.

19. edsbyn

edsbyn Guest

Att du aldrig läser mina andra inlägg? Skrev förut att jag inte argumenterar att iphone kan läsa av fler fingrar samtidigt som sgs kan. Jag argumenterar för iphone att när man pekar med ett finger att det går mycket renare i och med att den använder gpu:n i os:et. Som du aldrig fattar.

20. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Edsbyn: du har fel :)