Vem ringde 2.9.0 by Jarman

Diskussion i 'Applikationer' startad av Jarman, 28 okt 2009.

1. damien

damien Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur lång tid ska det ta innan bekräftelse-sms kommer? Gjorde en donatation och har bara fått ett sms om att betalningen är skickad för godkännande.

2. Jarman

Jarman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Det är det som är bekräftelse sms´et så du bör kunna använda de extra funktionerna redan.
    Om du vill kan du skicka ett mail till jarman.android[at]gmail.com med ditt telefonnummer så kan jag kolla om sms´et kommit fram.

3. damien

damien Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skickat.

/m

4. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vem ringde v2.8.2

- SMS-lista med samma funktioner som Samtalslistan (Aktiveras genom donation)
    - Möjlighet att ange flera prefix/suffix som en kommaseparerad lista
    - GUI förbättringar

Här är apk´n för er som inte hittar den på Market:
    http://dl.dropbox.com/u/5686811/VemRingde2_8_2.apk

Mvh
    Jarman

Last edited: 1 aug 2010
  5. relnah

relnah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Whopsie! Du fick visst flera stycken donationer Jarman :)
    Blev FC först när jag försökte, sedan var "processing" framme flera minuter så jag försökte igen och samma sak då. Men rätt vad det var kom det ett sms att jag betalat. Dock var "processing" framme o rullade ändå.

Dödade processen som gick in igen och visa på karta funkade, så det verkar ju gått bra.

Nå'n kvart senare kom ett till sms att jag betalat :) ... och där kom ett till :)

Verkar som det funkade alla gånger för mig, men det betedde sig som det hade hängt sig.

Det är lugnt dock, 90:- tycker jag ändå att det kan vara värt :) Ta en extra Öl ikväll ;)

/Relnah

6. relnah

relnah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Edit: Det är en Desire med officiell 2.1 som jag har.

7. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ajdå, såhär ska det ju såklart inte fungera.
    Det som är extra tråkigt är att jag inte kan påverka det som händer efter man tryckt på donations-knappen.
    Då startas nämligen Fortumos egna tjänst som ska ta hand om transaktionen och går någonting fel så är det upp till Fortumo att avsluta sin tjänst korrekt.

För er som är intresserade, här är koden som körs när man trycker på donationsknappen. (man startar alltså Fortumos egna Intent)

Kod:
    Intent payIntent = new Intent(this, MPayDialog.class);

payIntent.putExtra(MPayDialog.KEY_SERVICE, "MyServiceName");

payIntent.putExtra(MPayDialog.KEY_ID, "<your app key from Fortumo>");

payIntent.putExtra(MPayDialog.KEY_SECRET, "<your inApp secret from Fortumo.com>");

payIntent.putExtra(MPayDialog.KEY_PRODUCT, "MyProductName");

payIntent.putExtra(MPayDialog.KEY_CONFIRM, 3);

this.startActivityForResult(payIntent, 1);

Fortumos tjänst för sms betalningar för Android är bara någon månad gammal så förhoppningsvis släpper Fortumo en uppdaterad/stabilare version som jag kan importera till Vem ringde.

Det råd jag kan ge nu för att undvika att flera sms skickas är att ha "is i magen" och vänta några minuter på att ett bekräftelse-sms kommer även om det verkar som att transaktionen har hängt sig.

Men tack för din donation(-erna) och skönt att du inte känner dig ruinerad! :)

Mvh
    Jarman

8. Fpow

Fpow Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

vill ha möjlighet att uppdatera telefon boken med adresser med mera på befintliga nummer... Freddie

9. realdexter

realdexter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    För oss som har företagsabb och inte får skicka betal-sms... men ändå vill ha extratjänsterna (och stötta utvecklaren, givetvis), finns det någon annan väg att betala?

10. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Förhoppningsvis kommer jag implementera en sådan funktion framöver.
    Jag vet inte när den blir tillgänglig dock.

Mvh
    Jarman

11. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Ja, det går alldeles utmärkt! Skicka minst 30 kr via PayPal till jarman.android[at]gmail.com och skicka sen ett mail till samma mailadress med transaktionsuppgifter från PayPal så skickar jag en aktiverad version.

Mvh
    Jarman

12. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vem ringde v2.8.3

- Skicka SMS funktion från Samtalslistan/SMS-listan
    Standard SMS-applikation startas (inbyggda, Handcent etc.) med nummer ifyllt

- Uppdaterat Tab GUI

Här är apk´n för er som inte hittar den på Market:
    http://dl.dropbox.com/u/5686811/VemRingde2_8_3.apk

Mvh
    Jarman

13. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Jag hade gärna sett att även SMS får en popup som vid samtal.

Även jag har donerat till denna (även om jag saknar popup på SMS) schyssta app

14. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det skulle jag kunna lägga till, men jag tycker samtidigt att det kan vara lite störande. Jag menar, har man fått ett SMS är det ju redan försent att ignorera det :)

Därför har jag gjort en SMS-lista så att man kan slå upp de SMS man vill veta avsändaren på.

Men det skulle absolut gå att lägga till en inställning för SMS-popup för de som ändå vill ha den funktionen.

Tack för donationen och synpunkterna! :)

Mvh
    Jarman

15. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Tack och tack själv för allt jobb du lägger ner, uppskattas!!

16. realdexter

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Tillbaks i Sverige efter 6 veckor i Thailand var jag mycket nyfiken på att testa funktionen i Vem Ringde. Speciellt eftersom min x10 mini här i Sverige används via en Centrexväxel. Jag konfigurerar så att inledande nollor ska ignoreras, lika förbaskat presenteras de som ringer som 0008*******, jag hade hoppats att det skulle bli som i mina gamla telefoner där jag har alla nummer inlagda med +468***** och att numren skulle bli hittade i telefonboken. Men ack vad jag bedrog mig...

Finns det något att göra åt detta? Jag har varit i kontakt med Centrex Support och där säger dom att det inte är något de kan göra åt, dom skickar nummer enligt standard. Lika förbaskat förstår inte Android vad den ska presentera...

17. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Samtalslistan i Vem ringde hämtar nummer och ev. namn från Android´s Call log provider så där gör jag ingen filtrering av prefix/suffix och därför kommer hela numret att visas i samtalslistan.
    Men vid inkommande samtal och sökningar så filtreras det prefix/suffix som användaren angett för att kunna få träff. Och det fungerar väl fortfarande att söka upp nummer med dina prefix angivna?

Jag antar att du har samma problem med den inbyggda samtalslistan på din X10 mini så därför känns det här mer som ett generellt problem vad gäller Centrex växlar och Android.
    Det har hänt en del vad gäller kontakthantering från version 1.6 (som jag att antar du kör) till 2.0 och framåt så det kanske är löst i senare versioner av plattformen.

Det kanske finns någon annan här på Swedroid som har haft liknande problem med Centrex växlar och kan tipsa realdexter om en lösning?

Mvh
    Jarman

Last edited: 3 aug 2010
  18. realdexter

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Hej Jarman,
    Jo, jag har samma problem med den inbyggda samtalslistan, så visst är det ett generellt problem mellan Centrex och Android. Enligt min kontakt på Centrex-support gäller samma problematik även för iPhone.
    Jag kör version 2.8.2 av Vem Ringde, så det verkar inte ha hänt något som fixar detta problem.

Tror du att man överhuvudtaget kan åtgärda detta problem via en app? Dvs påverka den inbyggda nummerpresentationen så att det blir rätt? Rätt = att visa nummer som +46 osv....

19. Herrolsson

Herrolsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur gör jag så att telefonen använder det här och inte originalen på telefonen?

20. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med den inbyggda nummerpresentationen antar jag att du menar skärmen som visas när det ringer (in-call screen). Vad jag vet går den inte att ändra på med en tredjeparts app, tyvärr.