Vem ringde 2.9.0 by Jarman

Diskussion i 'Applikationer' startad av Jarman, 28 okt 2009.

1. Jarman

Jarman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vem ringde har inte för avsikt att ersätta den inbyggda samtalslistan utan snarare vara ett komplement för okända nummer man vill kolla upp.

Så det finns inget enkelt sätt att ersätta den inbyggda samtalslistan med Vem ringde tyvärr.

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Ser ut som vemringde har försvunnit från market (hittar inte den längre). Kan det stämma ?

3. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar konstigt, jag kan fortfarande hitta den på Market och jag har inte fått några rapporter från andra användare att den ska ha försvunnit.

Tidigare har användare som kör custom roms, market enabler osv. haft problem med att hitta appen då jag begränsat den till Norden.

Här är en länk till den senaste versionen om du eller någon annan inte hittar den:
    http://dl.dropbox.com/u/5686811/VemRingde2_8_3.apk

Mvh
    Jarman

4. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Jag laddade nyss ner den efter byte av ROM och det fungerade felfritt.

5. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, gott att höra!
    Då kanske det bara var något tillfälligt strul med Market.

6. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Sorry. Skulle sagt att jag inte ser den via appbrain som jag använder för att synca mina appar. Någon ide varför den syns i market, men inte i appbrain ?

7. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, det enda jag kan tänka mig är just att jag begränsat appen till de nordiska länderna. Använder inte appbrain själv men den kanske bara tar med "globala" appar?

8. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jo, det kan nog stämma. Från FAQ

Skulle du ha lust att plocka bort din begränsning till Nordiska länder ? Ja menar appar som eniro och nordnet är ju också egentligen endast användbara för den Nordiska marknaden, men de syns ändå i appbrain (man ser ju på beskrivningen var de är tillför). Tycker appbrain är ett smidigt sett att hålla rätt på sina installerade appar och återställa allt efter en ominstallation.

Tack på förhand.

Last edited: 10 aug 2010
  9. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även om det vore bra om Vem ringde vore tillgänglig på appbrain så kommer jag behålla begränsningen till Norden.
    På det sättet undviker jag att användare som inte har nytta av appen laddar hem den och blir besvikna.
    Visst, jag kan skriva att den bara fungerar i Sverige i app-beskrivningen som du säger men det kommer garanterat vara användare som laddar hem den ändå.
    Dessutom verkar det ju som appbrain jobbar på att utöka stödet till fler länder än USA så förhoppningsvis blir Vem ringde tillgänglig snart ändå.

Hoppas du har förståelse för detta :)

10. frhog

frhog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har inte jag läst hela tråden/alla inlägg sedan senaste uppdateringen men är det bara jag som upplever att det tar väldigt lång tid för Vemringde att starta/byta "flik"? För min del, med en Hero som rullar senaste 2.1-update1, tar det i stort sett några minuter att starta och samma problem med att växla mellan samtal/sms.

EDIT: Kör v.36 enligt programhanteraren och testade ta tid när jag bytte flik från samtal till sms; 27s. Så att säga några minuter ovan är en klar överdrift. Dock upplever jag att programmet tar minst lika lång tid att starta. Inte upplevt problemet tidigare.

Last edited: 10 aug 2010
  11. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har förmodligen många samtal/sms i din historik. Sätt t.ex. 25 senaste under historik i inställningarna så borde du få snabbare uppstart.

12. Manzzon

Manzzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det stämmer, hade också den på att visa alla och då gick det segt. Satte till 100 senaste och då gick det betydligt snabbare.

Tror att handcent sms har en lösning på detta, den laddar inte laddar alla sms utan ett visst antal tills man bläddrar ner så laddas fler.

13. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Det är lungt.

Ända prolemet med dessa Amerikaner är att de enklaste funktionert tar evigheter att implementera utan någon till synes vettig anledning (ta t.ex. det här med betal appar som inte går att köpa t.ex. från Norden).

14. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Verkligen en bra applikation! (bästa jag testat)
    Något jag har reagerat på är att den inte visar vilket företag personen ringer ifrån utan bara Namn och adress går detta inte att lägga till? vore riktigt bra! Informationen finns ju på eniro och hitta. Företagsnamnen säger ju så mycket mer, ibland ser man någon adress som man inte har någon aning om vem det är som har men hade jag sett företagsnamnet hade jag direkt vetat mycket mer...
    Detta gäller förstås bara de som har företagsabonnemang! (pratar om mobilabonnemang)

15. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kul att du gillar appen!

Jag förstår vad du menar, just nu visas bara en träff för enkelhetens skull.
    Men man skulle absolut kunna komplettera med mer information i sökresultatet om det finns tillgängligt.
    Jag vet tyvärr inte när den typ funktion blir tillgänglig dock.

Mvh
    Jarman

16. Bartek

Bartek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En annan fundering. Fullversionen ger dig ju möjlighet att spara sökningen i telefonboken. Nu verkar det ju som om Google har delat upp en del fält i mindre fält, t.ex. är adress nu ändrat till fyra olika fält och namnfältet har ersatts med fält för för- respektive efternamn. Är detta något du kommer att titta på i appen?

17. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har varit en del problem med detta då APIérna för kontakthantering har förändrats mellan 1.6 och 2.0 vilket gjort att man måste ha dubbla lösningar för att lägga till kontakter.

Men jag har tittat på detta och förhoppningsvis kommer jag populera fälten på ett bättre, mer detaljerat sätt framöver.

18. Jarman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vem ringde v2.8.4

- Widget som visar senaste samtalet/samtalen. (Aktiveras om man har donerat)
    Klickar man på widgeten startas appen.

- Buggfixar, GUI-förbättringar

Här är apk´n för er som inte hittar den på Market:
    http://dl.dropbox.com/u/5686811/VemRingde_2_8_4.apk

Mvh
    Jarman

19. Majster

Majster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tycker du borde ändra "Donation/Activation thru SMS" till "Activation thru SMS". Donera pengar ska man absolut kunna göra. Det ska ju vara frivilligt. Men inte för att låsa upp funktioner i programet.

20. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Borde även försöka implementera något annat sätt att aktivera extra-funktionerna. Har redan gjort det en gång, och blev sedan tvungen att göra en hard reset. Känns lite drygt att göra det varenda gång man trixar med telefonen, blir lite väl dyrt i slutändan även om det är en bra app.