Verifiering epost efter systemåterställning

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av ludde_82a, 12 okt 2017.

  1. ludde_82a

    ludde_82a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har utfört en systemåterställning på min Samsung Galaxy J5 och uppges vid omstart att verifiera mitt konto. Det står då att jag ska fortsätta genom att logga in med ett googlekonto som är synkroniserat med enheten sedan tidigare.

    När jag skriver in epostadressen möts jag av följande meddelande:

    "I syfte att skydda kontot måste du verifiera din epostadress innan du kan logga in. Logga in via webben för att verifiera din epostadress och försök igen."

    Är det någon som vet om det är via ett mail på epostkontot eller om det är inne på myaccount.google.com/ man ska göra den här verifieringen? Jag har inte fått något mail vad jag kan se (har även kollat skräppost) och kan inte hitta vart jag ska göra verifieringen av epostadressen inne på googlekontot.
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Är det inte bara att logga in på ditt Gmail via webben dom menar då?
     
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Vad händer när du loggar in på https://mail.google.com med den e-postadress som mobilen är synkad med? Har du inte fått något mail till din adress så är det ett annat konto som mobilen är synkad till. När du får detta meddelande på telefonen går det automatiskt ut ett mail som begär verifiering till det aktuella kontot. Ibland glömmer man vilket konto man har uppgivit i telefonen och man får heller inget meddelande om vilket konto det är. Detta är en säkerhetsfunktion som skall försvåra att någon obehörig kan systemåterställa en telefon och på så sätt kringgå lösenordsinloggning.
    Har man gjort systemåterställningen inifrån telefonen via menyval när man är inloggad råkar man inte ut för detta för då antar systemet att den som gör systemåterställningen har rätt till det.
    Om någon däremot stjäl telefonen och den är låst och gör en systemåterställning UTAN att vara inloggad genom recoverymenyn så kan man inte komma in utan att känna till uppgifterna för gmailkontot som telefonen var inloggad på sist. Det heter FRP (Firmware Reset Protection) https://www.samsung.com/us/support/frp/
     
  4. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Även att man måste vänta 24 timmar innan man kan logga in i telefonen.
     
    inact_0030 gillar detta.