Vettiga Tele2/Comviq-abb/kort?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Nerre, 24 aug 2010.

  1. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Dottern har kört sin Hero med Comviq Kompis hela sommaren eftersom de haft surf för 1 krona om dagen. Men det tar slut den sista augusti.

    Jag hade tänkt att hon skulle få Telenor Messa Mera + mobilsurf som jag kör, men hon vägrar eftersom då kommer inga kompisar att SMS:a till henne (alla kompisar har Kompis eftersom det är gratis till andra Kompis...).


    Går det inte att köpa Surf-paket till Comviqs kontantkort? Klickar man på Surfa på deras hemsida får man bara upp nån j-la reklamfilm och en lista på en massa mobilsajter, men inte ett ord om priser och sånt...


    Tele2 Kompis + mobilsurf, då måste man väl nästa köra Medium (får kolla hur mycket data hon gör av med, Small kanske funkar)? Men Kompis för 49 spänn och Medium för 69 blir ju dyrare än Telenor-lösningen, och det kommer ju att kosta mer eftersom SMS till mig och andra som inte har Comviq ju kommer att kosta...
     
  2. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Ser tyvärr mörkt ut för din del. Andra har frågat efter liknande grejer på andra forum ser jag, utan resultat.

    Dock kanske du inte ska slita dig i håret ännu. Det är möjligt att Comviq kommer med ett nytt erbjudande snart, eller kan erbjuda ett OK pris?

    Kör din dotter WLAN hemma och inte surfar med telefonen särskilt ofta så kan det ju eventuellt vara värt att ta smällen med maxpriset på några kronor per dag...
     
  3. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beroende på hur gammal hon är finns ju Kompis Student, vilket jag kör (plus surfpaket medium). Kompis Student inkluderar 3 000 fria sms, som du kan skicka kostnadsfritt till vilken operatör som helst, och kostar 19 kronor i månaden (tror jag...).
     
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Hon går i 7:an så student är inte aktuellt än:)

    Jag tror det lutar åt att vi kör Tele2 Kompis och Small till att börja med. Hon använder ju inte internet så väldigt mycket (mest till eBuddy). Det kommer då kosta 78 spänn plus samtal och SMS till övriga nät.

    Kompis Pott är iofs ett alternativ också, men det kostar minst 169 spänn i månaden.

    Jag tycker ju att Telenor Messa Mera som jag kör med hade varit bättre, men "då kommer ingen vilja SMS mig!!".

    Vi har WLAN hemma, men det är ju inte när hon är hemma som hon använder Internet utan det är när hon är ute.
     
  5. clooak

    clooak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Glöm för guds skull inte att sätta saldotak på din dotters abonnemang (om du nu skaffar henne ett) FYI, Tele2 har ju ett datapaketsabonnemang där gränsen går vid 1gb (tror jag?) därefter så stryps bara hastigheten, dvs inga merkostnader
     
  6. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jo men det datapaketet är dyrare. Jag vill ju helst inte att kostnaden blir så mycket högre än om hon hade haft Messa Mera + mobilsurf utan tak som jag har (jag tankar 100 spänn i månaden och mitt saldo bara växer och växer).
     
  7. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ah, osis.

    Beroende på hur mycket hon SMSar till övriga nät annars finns Kompis SMS som är precis som student fast dyrare (49kr i månaden tror jag).
     
  8. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ja vi får se vad det blir nu, nu hade hon plötsligt fått för sig att hon inte vill använda Heron längre... Så då får väl sambon ta den (och hon är inte lika kinkig med att det måste vara Tele2/Comviq:). Fast hon ringer mer än mig så jag vet inte om Messa Mera är vettigast där... hon SMSar rätt mycket mer än hon ringer i alla fall tror jag.
     
  9. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Verkar som att det är ett nytt erbjudande ute nu:
    http://www.comviq.se/kontantkort_kompis.html

    Man måste tydligen tanka telefonen med minst 195 kronor eller mer för att få tillgång till "fri surf".
     
  10. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jo men det gäller ju bara en begränsad tid.
     
  11. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Skojarna på Tele2 slår till igen, suck. På sidan du hänvisar till står det hur länge kampanjen varar, men det står inte ett enda ord om hur länge den fria surfen varar. Skall man gissa sig till att den varar kampanjtiden ut (30 november)? Betyder det att man isåfall får september + oktober + november = knappa 90 dagar "gratis" om man betalar 195 SEK eller mera? Jag tycker det i vanlig ordning luktar bondfångeri om Tele2:s prispolitik. Vakna upp och följ Telenors surfexempel istället, de har åtminstone förstått att kalendern visar 2010 och att folk vill göra annat än att messa från trötta Nokia-telefoner dessa dagar.