Vi blir lurade!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Ara, 5 apr 2022.

1. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 291

MINA ENHETER

Vi prioriterar olika.

Hatsune Miku gillar detta.
  2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag prioriterar att få ut så mycket som möjligt för det jag betalar. Hur prioriterar du?

3. eastbound

Mottagna gillanden:
    3 291

MINA ENHETER

Samma här. Men vi vill ha olika saker. Alla kan inte tycka dom du. Jag tex tycker inte jag blir lurad.

katho och Hatsune Miku gillar detta.
  4. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    769

MINA ENHETER

Enligt Geekbench sitter Realme GT Master på ~800 i enkeltrådsprestanda och ~2700 i flertråd. På grafiksidan sitter den på ~2200 i OpenCL. Samma poäng för S22U är ~900, ~2900, och ~8500 (får ännu högre när jag kör testet på min). För den som spelar är det därav helt klart en stor skillnad i fart.

Realme GT Master Benchmarks - Geekbench Browser
    https://browser.geekbench.com/android_devices/samsung-sm-s908b

5. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det finns ingen människa som tycker att de blir lurade. Det betyder inte att de inte blir lurade.

6. eastbound

Mottagna gillanden:
    3 291

MINA ENHETER

Du får gärna ha din åsikter. Det betyder inte att det är sanning.

Ompan, darkshippo, Ducceman och 2 andra gillar detta.
  7. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det har väldigt lite med verklig spelupplevelse att göra.

8. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Korrekt, det är min åsikt.

9. Hatsune Miku

Mottagna gillanden:
    769

MINA ENHETER

Fast det är ju totalt struntprat, vi vet båda två att flaggskeppen klår alla andra telefoner när det kommer till prestanda och att just spelprestandan skiljer enormt mellan prisklasserna. Märks tydligt i spel som Genshin Impact.

eastbound gillar detta.
  10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Alla gånger, om du använder din mobil till avancerade spel i den tyngsta klassen så är troligen inte Realme GT Master Edition intressant. Men det är är en otroligt liten procent av de som köper en mobiltelefon. Det kommer alltid att finnas en liten procent konsumenter som kräver de bästa, men det är inte det jag pratar om här. 98% av alla de som köper en mobiltelefon kommer att uppleva Realme GT Master Edition precis lika bra som den dyraste mobilen på marknaden. De kommer inte att sakna någonting överhuvudtaget.

11. Hatsune Miku

Mottagna gillanden:
    769

MINA ENHETER

Okej, fast du skrev ju ursprungligen detta:

"Det finns inga mobiltelefoner sedan 4G i premiumsegmentet som är värda priset. Ingenting har blivit påtagligt bättre. Ingen människa som privatperson har fått det nämnvärt bättre genom att att köpa en premiummobil under de senaste fyra åren. Det är obetydliga skillnader i praktiken."

Men det är då alltså så att vi alla blir lurade förutom de som vill ha S-pen, spelar tunga spel, eller fotar i mörker? Det vill säga, alla vi som inte använder funktionerna som utmärker flaggskepp blir lurade? Hmm

darkshippo, Heleg, katho och 4 andra gillar detta.
  12. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

S-pen fanns långt innan 4G, det är ingen nyhet. Mörkerfoto har blivit oerhört mycket bättre även i 2000:- klassen. Det är väldigt få spel som inte flyter på oerhört bra även i Realme GT Master Edition. Du ska ha rätt extrema krav om du inte ska bli nöjd. Ja, om du inte har krav på yrkesnivå så är det svårt att se att du skulle ha faktiska behöv av något mer.

13. Droid_301

Droid_301 Guest

Med andra ord så dumförklarar du alla som köper en dyr mobil?

14. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nej, alla gör som de vill och jag dömer inte, däremot så vill jag gärna ifrågasätta vad vi gör med våra pengar. Kanske kan det få någon att tänka efter. Men gör det någon glad att köpa dyraste och senaste mobilen så för all del, fortsätt.

Helge67 gillar detta.
  15. Droid_301

Droid_301 Guest

nja,tror nog att dom flesta vet bad dom vill ha och vad det kan vara värt att betala för det,men helt klart ingen vill ju betala för mycket för saker

Kristy, katho och Hatsune Miku gillar detta.
  16. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det människor betalar för är det senaste och det är redan inaktuellt när de har fått det i handen för då finns något annat som är det senaste. Konsumenten blir lurad. Människor borde fokusera mer på vad som verkligen har värde istället för vad som är det senaste.

Helge67 gillar detta.
  17. Hatsune Miku

Mottagna gillanden:
    769

MINA ENHETER

S-pen är ingen nyhet, absolut, men om du vill ha S-pen på en telefon måste du köpa en premiumlur vilket ju är det vi diskuterar.

Kan helt klart tänka mig (och se på YouTube) att flera spel går bra att spela på Realme GT Master Edition, men upplevelsen är ju objektivt bättre på en premiumlur. Huruvida den bättre upplevelsen är ett "krav" eller inte tycker jag är en konstig formulering, det handlar väl mer om huruvida man vill ha prestandan eller inte?

En aspeket som inte lyfts än så länge är ju också att Realme är ett kinesiskt märke, och att vi nog är flera som inte vilja stödja kinesiska staten vilket man ju tyvärr gör genom att köpa det märket. Dock finns ju budgetlurar från Samsung som kan användas som jämförelse-grund istället.

Heleg och Kristy gillar detta.
  18. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Okej, men jag vill inte ha en s-pen. Jag har haft en s-pen och jag använde den inte. För mig så fyllde s-pen ingen funktion överhuvudtaget, fullständigt värdelöst.

Om vi ska prata geo-politik. Iphone tillverkas också i Kina och så görs alla andra mobiler också i mer eller mindre grad.

Helge67 gillar detta.
  19. eastbound

Mottagna gillanden:
    3 291

MINA ENHETER

S-pen kan du överhuvudtaget inte jämföra med nu och hur det var i början. Som nattt och dag.

Kristy och Hatsune Miku gillar detta.
  20. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja, men så är det ju med alla andra funktioner också. Allt man kan använda utan s-pen har också blivit motsvarande mycket bättre. S-pen är fortfarande helt ointressant för mig.

Helge67 gillar detta.