S-pen är inte för alla, men för de som vill ha/behöver pennan är den guld värd, och därför kan den inte ses förbi. Det står "Made in Vietnam" på min Samsung, och jag vet att de tillverkat där i ett antal år nu.
Det stämmer säkert, rätt säker på att batteriet tillverkas där, men det står klart att man stödjer kinesiska staten i högre grad genom att köpa Realme än Samsung. Och det är betydelsefullt för flera köpare.
Inte alls. Jag pratar om mobilmarknaden som helhet, alltså vi - vi konsumenter - det bör även en femåring hänga med på.
Så du vill gradera hur omoraliska vi är? Du är inte fullt lika omoralisk som jag är? Men ändå omoralisk? Är det så du tänker?
Jag dömmer varken dig eller någon annan. Jag konstaterar bara att flera köpare undviker Kinalurar av moraliska skäl.
Det tycker jag inte alls. Det är en riktig diskussion med verkliga argument. Fram till ditt inlägg möjligen.
Shit..bli aldrig debattör...att jag ens bemödat mig med att svara dig då jag vet hur du är. It ends now
Det är ju nonsens. Vem har kastat pajer förutom du möjligen och den vars inlägg du svarade på? Förklara. Varför skriver du inlägg med syfte att förstöra tråden? Vad har du för sjuk agenda? Varför vill du förstöra tråden och det jag vill prata om?
Att starta en tråd med premissen att de som köper premiumlurar blivit lurade i ett forum för mobilentusiaster är ju som att kasta sten i glashus. Det är även rätt uppenbart att ingen sida kommer kunna övertyga den andra; de som köper premiunlurar kommer fortsätta med det och vice versa. Tråden är ju trots allt inte upplagd som en diskussion; det är som sagt en premiss att man blir lurad av tillverkarna. Hade vi utgått från frågan "Blir vi lurade?" istället och varit mer öppna för andras tankesätt hade diskussionen varit bättre.
Det är aldrig fel att ifrågasätta det vi sysslar med. Jag garanterar att någon kommer att regera. Det är inte utan mening.