Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

  1. Hempo

    Hempo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Går inte att spara ner till minneskortet utan root, root finns ännu inte att tillgå.. Så man får hålla till godo med telefonminnet :/
     
  2. MalS

    MalS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du får isåfall ladda ner appsen via emulator. Då kan du ha programmen oinstallerade på minneskortet. Minnet för installerade program ökar dock inte. Hur du laddar ner via emulatorn kan läsa mer om här
     
  3. Mobilotta

    Mobilotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...tack! <3
     
  4. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tja, hittade inte någon annanstans på forumet så jag frågar här. "Min plats" på telefonen alltså gps:en visar helt fel på min telefon. Eller ja, nästan. 3 kvarter fel. Vad beror det på? En kompis tattoo visar nästan exakt på metern och desire visar så mycket fel? Den står inställd på "Använd GPS-satelliter" och använd "trådlösa nätverk" i plats. Samt internet funkar skitbra genom enbart wcdma. Fattar inte.
     
  5. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Din kompis Tatoo använder antingen GPSen eller så har han tur att just hans tele operatör lyckas triangulera honom bra (kanske blir sämre on han är på annan plats, det beror på hur masterna står). För att få exakt position bör du använda GPS'en. Men för att få en korrekt väder prognos borde inte "3 kvarter" ha någon som helst betydelse...
     
  6. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    kbps och kb/s är samma sak: kilobits per second
    Så Spotifiys 160 kb/s är samma sak som 20 kB/s (vilket är samma sak som 20 kBps)
     
  7. Keisu

    Keisu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har för mig att man förr inte brukade göra skillnad på gemener och versaler utan skrev istället kbps när man menade bits och kb/s när man menade bytes. Blivit mer populärt att ange bytes som versal nu alltså?
     
  8. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag försöker ju också använda gps. Och 3 kvarter fel gör stor skillnad när man ser på kartor.
     
  9. tourqe

    tourqe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    outlook mail fördröjning!

    Har fixat så jag får jobbmailen på mobilen, alltså exchange!, men det verkar som att det tar väldigt lång tid innan de kommer in på mobilen jämfört med på datorn! och när de kommer in så får man inget meddelande heller!ibland kommer de inte ens in!

    ngn som vet hur man går till väga för att få de direkt samt med ett meddelande(typ som när man får sms)?

    under Tidplan står det manuellt men i den menyn har jag valt följande:

    Dagar: varje dag
    Högtrafiktid start: 0:00
    Högtrafiktid slut: 23:59

    högtrafiktider: när objektet anländer(Push)
    lågtrafiktider: när objektet anländer(Push)
     
  10. Voynich

    Voynich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag vill gärna ändra kontaktbilder för mina kontakter, till bilder jag har lagrade på min Desire. Men varje gång jag gör det så ändras bilderna snart tillbaka till Facebook-profilbilden som är ful och pixlig, med ett F i hörnet. Hur gör jag för att min egen kontaktbild ska "fastna"?

    Mycket tacksam för hjälp.
     
  11. pabe03

    pabe03 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ang. routern så hade jag ett liknande problem. I mitt fall berodde det på att alla mina publika ip-adresser som DHCP servern delade ut var upptagna (5st, Bredbandsbolaget). När jag stängde ner en laptop blev så släpptes ett ip vilket gjorde att jag kom in på Desiren efter en stund.

    Kanske inte löser ditt problem men kan vara värt att kolla hur många publika ip-adresser du har tillgängliga hos din ISP.
     
  12. tribute87

    tribute87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag älskade min HTC Desire i 20 minuter sen körde jag o lämnade tjejen på jobbet. när jag kom tillbaka var telefonen avstängd och när jag satte igång så blinkade bara htc startskärm igång och sedan stängde av sig igen. Efter ett tag fick jag igång den igen och efter 2 minuter la den av igen. :( vad händer någon som vet? batteriet är full laddat
     
  13. Falkz

    Falkz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    någon som har tips på bra sätt att rengöra skärmen
    fuktigt trasa?
    fönsterputs på en trasa?
     
  14. contrareflex

    contrareflex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min är jobbig att koppla ihop med datorn, de flesta gångerna kommer det fram i datorn att den inte känner igen mobilen och det står att det är något fel på " the device".

    Någon som har samma problem?
     
  15. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vill bara tillägga att mitt problem med gps var på grund av att jag var inomhus. Det fungerar bra i de flesta fallen men taket på mitt hus är av plåt och det slog ut kommunikationen med gps-satellit.
     
  16. iChris

    iChris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tänkte komma med en liten fråga. Har precis införskaffat mig en Desire och kopplat upp alla inställningar till konton osv. När man på startsidan trycker på "telefon" så kommer ett dussintal kontakter upp - fler kontakter än vad man vill ha. De flesta av dem är från Facebook.

    Hur gör man så att endast telefonkontakterna syns? Jag har försök bocka av "facebook" i "visa-inställningar" men det kommer ändå fram när man trycker på "telefon".
    Lite frustrerande att ha sjukt många kontakter där.

    Tacksam för hjälp!
     
  17. tribute87

    tribute87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu vill jag bara påpeka sen jag stängde av 3g internet uppkoppling via telenor och körde wifi har den inte stängt av sig och har funkat att ha igång sedan dess. Mycket konstigt. Kan dem verkligen krocka så att man knappt kan få igång telefonen?
     
  18. Dusse

    Dusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med sms. Jag har satt att den ska vibrera vid inkommande sms men icke! Har startat om utan framgång. Spelar ingen roll vilken signal jag väljer.
     
  19. ziphiaz

    ziphiaz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet någon om man kan se mängden internet data(mängden mbit man har använt) tex jag har 3gig i månaden, men vet ej alls hur mycket jag har använt...! Jag har halebop!
     
  20. hoolmberg

    hoolmberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag har en liten fråga.

    Jag har synkt mina facebookvänner och länkade ihop vissa med mina googlekontakter till min kontaktbok. Men när jag trycker på "Telefon"-knappen så visas typ alla personer som har ställt in telefonnummer på sin facebook, allt från gamla kompisar, "konstiga personer" till folk från andra länder osv... Detta är mycket irriterande, vill inte ha dem där så att man kanske råkar ringa dem eller så...(har redan lyckats ringa upp en gammal lärare :S)

    Kan man stänga av det eller bara ta bort dem därifrån på något sätt och fortfarande synka mina andra vänner?