Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

1. mille83

mille83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Friendstream -> Meny -> Inställningar -> Konton & Synkning -> Facebook -> Avmarkera Synkronisera kontakter. Jag gjorde så att jag loggade ut ur facebook (så att de störande kontakterna försvann), sedan loggade jag in igen, och snabbt som tusan avmarkerade jag Synkronisera Kontakter. :cool:

2. thomas911

thomas911 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har svar på någon av frågorna jag postade tidigare? Speciellt nr3. (Nr 2 har jag löst nu. Man får helt enkelt ta bort kontakten ur gruppen och sedan lägga till den igen, Då kan man på nytt välja standardåtgärd första gången man klickar på kontakten.)

3. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Fråga 3 verkar vara ett känt fel pga Googles bildstorlek i Gmail. Läste det i en diskussion någonstans.

Någon som vet vad storleken för en kontaktbild i telefonen är för optimal visning?

4. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

En fråga... Syncar kalender via htc sync och funkar bra. Men om jag vil göra en säkerhetskopia, med alla inställningar, konton osv.. Hur gör man det?

Jag RTFM ar mig själv.. Sida 205 om ngn vill ha svar ;-)

Last edited: 27 apr 2010
  5. Peky

Peky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har precis fått min Desire och nu vill jag ansluta till mit Wifi nätvärk jag har hemma. Jag hittar nätvärket i telefonen men det går inte ansluta till det. Har en laptop som är ansluten till nätvärker och det är inga problem.

Vad kan detta bero på ?

MVH

6. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

@Peky

Du råkar inte ha kryptering eller mac-låsning på nätverket? Mac-låsning är väl lite
    överkurs kanske, men kryptering är mer vanligt än ovanligt. Isåfall måste du veta
    vilket sort (wpa troligen) och vilket lösenord. Jag får lätt antaga att du inte själv
    har konfigurerat nätverket eftersom du då borde vetat om dessa saker från början.
    Så mitt tips är att du frågar den som har konfigurerat ert nätverk och sedan anger
    inställningarna i din mobil. Inställningarna anger du efter att du valt ditt nätverk som
    du uppenbarligen hittar.

7. Peky

Peky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm kryptering eller mac-låsning har jag aldrig hört talas om. Men Jag har konfiguerat mit eget nätvärk

WPA/WPA2 PSK är det och lösenordet det skriver jag in när jag försöker att ansluta men någon mer inställning i telefonen efter man skrivit in lösenord hittar jag ej ? . Bara Ip-inställningar men ska jag ha "Använd statisk IP" rutan ikryssad?

Mvh

8. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Först och främst bör du nog kolla vad du har lyckats ställa in i din router.
    Låter tyvärr som du inte har jättebra koll på vad du eg har ställt in och inte.

När det gäller inställningarna i telefonen är det bara ssid (namnet), krypteringsprotkoll
    (om det nu förekommer kryptering, detta är Oftast wpa, kan dock även vara wep) samt
    den valda nyckel som du skrivit in i din router om du har kryptering.

Har du istället ett fullständigt oskyddad nätverk är det bara att låta mobilen ansluta
    till det, men då hade du inte heller haft dessa problem som du har.

Så sammanfattat.
    1. Kontrollera dina inställningar, vad gäller?
    2. Konfiguera din Desire efter ovan kontrollerade inställningar

Kan även tipsa på manualen på ww.htc.com
    Då menar jag den stora på 6mb som är 250 sidor. Där finns ett utmärkt
    kapital om hur du konfiguerar mobilen för wifi. Kolla gärna där med om du
    blir osäker på inställningarna i mobilen. Dock gäller fortfarande punkt 1.

9. Peky

Peky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej tack för svar

Nej jag har tyvärr ganska dålig koll på hur min router är inställd och jag vet faktiskt inte riktigt hur det funkar med alla inställningar.
    Jag försökte kontrollera mina inställningar i routern men lyckades endå inte ansluta när jag hade lösenord.

(borde det inte bara vara att skriva in lösenordet o så ska det funka att ansluta...) .Men jag är helt med på att det helt klart är någon inställning som ställer till det för mig men jag kan inte hitta nått :S

Jag fick helt enkelt låsa upp mitt nätvärk o då gick det att ansluta utan några problem med min desire

10. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Hehe, nej du skall inte låsa upp ditt nätverk eftersom det bjuder in till allt möjligt bus.
    Under wireless settings i routern skall du leta efter krypteringsprotokoll.
    Dessa kan vara "none/inget", "WEP", "WPA". Sedan tar du och väljer samma typ i
    mobilen och skriver in ditt lösenord. Var noga med att få stora och små bokstäver rätt.
    Sedan skall det fungera. Får du det att fungera utan kryptering så är det bara
    på krypteringen det faller. På det igen och gör det riktigt. Jag hade aldrig i livet låst
    upp mitt nätverk bara för jag inte lyckades koppla in något när det var krypterat.
    Skriv vilken model på router du har så kan vi säkert hjälpa dig mera.
    Du har ju redan gjort den svåra biten att logga in , veta lösenordet till routen,
    hitta inställningarna för det trådlösa (eftersom du stängt krypteringen).

Skulle gissa att du sätter krypteringsprotokollet på samma knapp eller ställe som du
    stängde av det på. Brukar vara en rullgardinsmeny för det där.

11. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Kan man tvinga telefonen att uppdatera listan med bilder under "Foton". Har skapat en mapp på minneskortet och laddat ner en bakgrundsbild till den mappen. Men bilden är inte valbar varken när jag ska välja bakgrundsbild eller när jag tittar i mina fotoalbum. Däremot visas alla bilder som jag lagt in på telefonen genom datorn.

Verkar alltså som att telefonen inte sökt igenom minneskortet på länge, kan jag göra en manuell sökning/uppdatering av albumen?

12. otten

otten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur stänger jag av så att inte on/off-knappen gör så jag lägger på när någon ringer?
    I dagsläget lägger jag på varenda gång jag får samtal för att jag alltid kommer åt den där förbenade knappen och får sedan ringa upp personen.

Kommer bli en dyr räkning denna månad...

13. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Det + att volymknapparna påverkar ringsignalen är irriterande. Jag har lyckats komma åt volymknapparna så att ringsignalen stängs av / sänks så man inte hör den.

14. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Vad gör alternativet Bakrundsdata som finns under Inställningar > Konton och synkronisering?

När jag klickar ur den så avaktiveras mina Exchange-synkningar. Innebär det att de schemaläggningar jag satt upp inte körs? Innebär det också att inga program får använda min datauppkoppling?

15. Will3

Will3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag stör mig enormt på att den vibrerar då man använder den som väckarklocka och hittar ingenstanns att stänga av det!

16. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Det går att ställa per alarm. T.ex. gå in på ett alarm 07:30 och stäng av det där..

17. MagnusTimbero

MagnusTimbero Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har tyvärr inga tips på hur du ska lösa detta eller vad det beror på för jag lyckades inte heller ansluta till mitt wpa2-skyddade nätverk. Bytte till wep och då fungerade det på en gång däremot...
    /Magnus

18. test1fy

test1fy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har kört en hard reset, men nu funkar inte pinch-to-zoom. What to do? Funkar varken i bildvisaren eller webbläsaren iaf.

19. HeNcE

HeNcE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Behöver hjälp..

Jag har den hemma nu, men min router har gått sönder så ja har inte trådlöst, samt att jag inte har skaffat abonnemanget till min mobil än. Är det inte när man startar man synkar med gmail, facebook osv.? Och visst blev man tvungen att bocka i wifi vid första uppstarten för att det senare skulle fungera felfritt?

Jag tänkte om jag slänger i mitt gamla sim kort och startar den och resetar om någon dag den när jag fixat routern och abonnemang, det borde väl gå bra fast man inte har någon internetanslutning?

Tacksam för snabbt svar!

20. Peky

Peky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det Ska aldrig vara lätt när det gäller datorer..!!! suck . Är inne i min Router nu

Jag går in under "Wirless Security"

Där kan jag välja mellan

WEP
    WPA-Personal
    WPA2-Personal
    Disable

Jag valde WEP men nu kan jag välja ett par inställningar till som jag inte har en endaste aning om vad dom gör eller betyder.

Encryption , två alternativ

1. 104/128-bit(26 hex digits)
    2. 40/64-bit(10 hex digits)

Passphrase

Key 1

Transmit key 1

Får det ej till att funka

Märket på Routern är Cisco

Mvh